• Anonym (knäck)

otrohet

hej jag har en son ihop med en tjej och vi gick isär pga att hon va otrogen..sen efter 1år kom hon och bad och bönade att hon ångrade sig och ville ha en andra chans och de fick hon för ja hade känslor kvar för henne och allt verkade funka bra...men hon blev gravid nästan direkt och i 5månaden var hon otrogen igen...ja ha en sån konstig känsla i kroppen ja vet att någon annan ligger jämte henne varje kväll och myser med våran bebis i hennes mage...ja ha försökt prata med henne men hon lyssnar inte på hur jag känner pga detta...hur fan ska jag komma över allt detta hon är is kall som sten hade de varit ombytta roller hade jag haft ett helvete med henne...finns de några tips hur ja ska kunna smällta detta lättare...ja vet att ungen är min o sånt men de känns skit allt annat ändå

• Svar på tråden otrohet
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du har verkligen hamnat i en svår situation. Det är svårt att förstå hennes beteende mot dig. Hon har svikit dig flera gånger, ni väntar barn tillsammans och hon är tillsammans med en annan man. Det är inte säkert att hon förstår allt detta själv och då kan hon inte heller förklara för dig vad det handlar om. Ni två måste trots allt samarbeta angående era barn och sätta er själva åt sidan för barnens skull. Jag vet att det inte är lätt i en sådan här situation. Du behöver verkligen tid att bearbeta allt som hänt och förhålla dig till henne på ett lämpligt sätt. Jag tror att du skulle ha hjälp av att prata med någon utomstående för att få stöd. Kanske behöver ni också hjälp tillsammans för att ert samarbete kring barnen skall fungera. Försök ändå att glädja dig åt barnet som är ditt.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden otrohet