• jessielarsson

Under regnstället

Har köpt ett regnställ till min gosse som snart är 15 månder. Det är inte fodrat, ville haft ett sånt då det verkar smidigare, men det fanns inte i hans storlek. Till frågan.

Fleece underställ, funkar det under regnstället? Eller blir det för varmt el kallt.
    Det är mest på dagis jag tänker mig det. Det kanske är osmidigt att sätta på.
    Jag vet inte, det finns så mycket å jag blir bara förvirrad. Och man vill ju inte att ens barn ska frysa och bli kall.

Mvh Jessica

• Svar på tråden Under regnstället
  • Barnklädesexperten

Hej!

Om det är kallt ute kan du börja med att dra på galonkläderna(om det är det du har köpt) utanpå de vanliga ytterkläderna.
    Är man bara 15 månader är man inte lika rörlig som en 4-5 åring och så små barn sitter oftast en del direkt på backen.När det börjar bli varmare ute och värmen även når de skuggigare delarna på dagis,räcker det bra med underställ och microfleece men tänk på att det  kan variera väldigt temperaturmässigt mellan morgon/dag så helst ett lager extra på morgonen  som dagispersonalen kan plocka av mitt på dagen om det blir för varmt.
    Börja inte klä av ditt barn för tidigt tänk på att de oftast är ute ett par timmar varje dag.Ibland ser man barn som har mindre kläder på sig än sina föräldrar.Om det är vattentäta skalkläder du har köpt så kan du börja att använda det nu tänk bara lager på lager(underställ i polyester el ull sedan fleece eller ullfrotte och sist skalkläderna)

Lycka till mvh Therese

• jessielarsson

Dagis ville ha fodrade regnkläder så det fick jag inhandla.
    Men tack så mycket för ditt svar, jag blev faktiskt klokare av det
    Ha en bra dag,, Jessica

• Barnklädesexperten

Hej igen!

Ett sista tips om du har köpt fleecefodrade galonkläder.
    Galon är ett material som inte andas så ibland bildas det mögel mellan galontyget och fodret pg av att det inte heller släpper ut fukten.Så var observant på dålig lukt!

Ha en trevlig dag du också och lycka till mvh Therese

• jessielarsson

Ahhhh det viste jag inte. Och det är fleece fodrat, så jag ska  hålla koll.
    Tack för tipset

Svar på tråden Under regnstället