• Snova

Vilken sort Omega 3 ska jag köpa?

Har sökt på Omega 3 nu och visst finns det trådar. Det nämns dock i flera av dem att vissa sorters Omega3 inte är bra pga det ena eller det andra, giftiga fettsyror etc.

Nu undrar jag är det någon som verkligen _vet_ ngn bra sort jag kan köpa? Eller som kan tipsa om vad på en innehållsförteckning eller dylikt jag ska leta efter/undvika. Tanten på Apoteket dillar en sak och tanten på hälsokosten en annan...

Ni är min sista "chans", hilfe!

• Svar på tråden Vilken sort Omega 3 ska jag köpa?
  • Blue Vapor

Jag vill också veta! Mannen är vegetarian, så det blir inte så mycket av vare sig fisk eller kött här hemma.......

• Cinnalinna

Välj något av märkena som säljs på apoteket, till exempel Eskimo 3 . Själv tar jag fyra kapslar om dagen (är vegetarian, äter alltså ingen fisk)

• Cinnalinna

Superviktiga fettsyror som behövs för synen och hjärnan!!! Låt inte folk förvirra er och påstå att det är farlig fiskLEVERolja i kapslarna, det stämmer inte.

• Datanissan

Ett tips aer att kolla innehaallsfoerteckningen saa att kapslarna vekligen aer analyserade paa kvicksilver innehaall. Bra kapslar har ett garanterat laagt innehaall.

Aer sjaelv med i en studie av effekterna av DHA (en av de laangkedjiga omega-3 fettsyrorna) paa synutveckling samt kognitiv funktion. TRor att DHA ska vara mer nyttig under gravditet aen EPA aeven onm den sista har andra positiva funktioner.

Ett sista tips aer ocksaa att foelja rekommendationerna paa dos och inte aeta mer aen vad det staar.

• Snova

Tackar, man kan alltid lita på att få svar av er här!

• M 68

Hej! Jag köpte mina omega-3 på Willys.Märket är Friggs o jag tar 4 st kapslar om dan.Kram Mia

• Babe

Jag kan tipsa om Möller´s Omega-3+folsyra.
    De finns att köpa i hälsokostavdelningen på Ica bla och vissa apotek(?) De är tilllverkade av Abba Seafood, kontrollerade och renade och ger inte fisk-eftersmak som vissa =)

Babe

• Luddis

Köp Udos Choice , innehåller både omega 3 och Omega 6.
    Finns på en del Häslokost affärer .

• listo

Är det någon som vet ifall det finns sorter av Omega-3 som INTE är gjorda på fisk?
    Jag har hittills inte hittat någon sort...

Svar på tråden Vilken sort Omega 3 ska jag köpa?