• Anonym

Grät igår, hemma från jobbet idag

Gråter jag en dag kan jag inte gå till jobbet/gå ut dagen efter. Får röda ögon och blir alldeles svullen omkring ögonen. Får också en hemsk huvudvärk.

Finns det nått att göra mot detta? Fler med samma problem? Tycker detta är skitjobbigt för jag behöver pengarna från jobbet. Vabade idag då sonen är lite snorig, får skylla på det=(

Tips?

• Svar på tråden Grät igår, hemma från jobbet idag
  • Anonym (tårarna)

jag blir likadan! Antingen har jag skyllt på allergi... Annars så är mitt tips att på kvällen när man gråtit klart att dricka mycket vatten (fylla på depåerna) och lugna ner mig innan jag går och lägger mig.

• Anonym

Tror det är för att man förlorar vätska och salter i kroppen. Drick saltvatten

• Anonym (avsvälla?)

Jag har ett liknande problem. Får rejält svullna ögonlock och ont i huvet, men slipper bli särskilt röd.
    En gång nyligen när jag gråtit mycket var jag dessutom lite förkyld så jag tog nässpray på kvällen, och på morgonen var jag inte alls lika svullen som jag brukar.. Så förutom att dricka och dricka salt (uäk) så kanske du kan testa avsvällande nässpray. Akta dig så du inte blir beroende av dem bara.
    Jag har inte kunnat bekräfta att det verkligen hjälper eftersom jag inte haft anledning än

• Anonym

Fast mina jobbarkompisar vet att jag inte är allergisk mot nått så dom skulle fatta på en gång att jag gråtit=(

Testade faktiskt nässpray för jag blev alldeles tät i näsan, men det blev ingen skillnad. Ska testa dricka mer nästa gång, för det lär väl knappast varit den sista gången detta händer...

Hur gör ni andra som har detta problem? Eller är det bara jag och första skrivare i denna tråd?

• Anonym

Men du kan väl inte vara hemma från jobbet för att dina arbetskompisar inte ska se att du gråtit?

• Anonym

Är det fult att gråta? Fel att bara tala om att du har problemet.

• MissLillan
    Anonym skrev 2010-03-02 10:05:04 följande:
    Men du kan väl inte vara hemma från jobbet för att dina arbetskompisar inte ska se att du gråtit?
    Fast det är ju inte bara arbetskompisar. Endel måste vara representativa i sitt arbete och då kanske det inte passar med rödsprängda/ svullna ögon.
  • MissLillan
    MissLillan skrev 2010-03-02 10:13:48 följande:
    Fast det är ju inte bara arbetskompisar. Endel måste vara representativa i sitt arbete och då kanske det inte passar med rödsprängda/ svullna ögon.
    Mitt tips är som "tårarna" jag brukar försöka få svullnaden att lägga sig på kvällen och dricka vatten så brukar det gå bra.
  • Anonym (Polly)

För mig brukar det funka att ha en kylmask över ögonen ca 15 minuter på morgonen efter.

Ett annat tips är att ta två tepåsar och låta dem dra en stund i kokat vatten (som när man gör te). Lägg dem i kylskåpet tills de har blivit helt kalla. Lägg dig ner och lägg sen tepåsarna över ögonen i ca 10-15 minuter.

• Anonym

Visst kanske man måste vara representativ, men att vara hemma för att man gråtit tycker jag känns helt knäppt. Vad säger man när man ringer in o sjukanmäler sig? Ljuger man?
    Då hade jag i perioder av mitt liv varit tvungen att vara hemma från jobbet hela tiden...

• Anonym

Jo jag blir så jättesvullen att jag ser verkligen sjuk ut. Dessutom blir ögonvitorna röda. Och jag träffar mycket folk i mitt jobb (dock inte av "finare" modell med kostymer osv, ja ni förstår) men ändå, man vill ju se hyfsad ut.

Och ja jag skäms att jag gråtit, vill inte att andra ska veta att jag är ledsen.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-03-02 10:18:04 följande:
    Visst kanske man måste vara representativ, men att vara hemma för att man gråtit tycker jag känns helt knäppt. Vad säger man när man ringer in o sjukanmäler sig? Ljuger man? Då hade jag i perioder av mitt liv varit tvungen att vara hemma från jobbet hela tiden...
    Du kanske inte har det problemet att ansiktet sväller upp som en ballong efter lite tårar?
  • Anonym

Jo om jag gråtit riktigt mycket så kan jag ju inte påstå att jag ser speciellt okey ut, men man får skylla på allergier eller förkylning eller liknande

• Anonym

Kan du inte vid tillfälle, berätta vad som händer med dig om du gråter.
    Och sen när du måste jobba en dag efter att du har gråtit, säga att du har sett en sorglig film eller något?

• Lisen34

Har samma problem. Är fruktansvärt jobbigt att gå jobbet dagen efter. Blir så svullen, glansig och röd! Undrar varför det blir så på vissa??

• Anonym (Känslosam)

Är du säker på att det syns så mycket som du tror? Okej att något är annorlunda men ofta uppmärksammar väl inte andra en än så mkt som man själv tror. De har fullt upp med sitt! :)

Och dessutom - är det så himla farligt då, om någon skulle misstänka att du gråtit? De flesta människor gråter väl i bland, det är ju inget konstigt. Jag har själv gråtit minst två ggr på jobbet i samtal med chefen (fast olika chefer). Jag var trött och utarbetad. Säkert nån mer gång inför kollegor. Har också varit med dom att kollegor vid något tillfälle fått tårar i ögonen osv. Tycker att det är helt normalt. man är ju människa på jobbet också, och det händer grejer i lovet: skilsmässor, relationsproblem, missfall, konflikter osv som inte bara går att lägga bort helt på jobbet. Men vi är iofs en mindre arbetsplats med ca 20 personer och de flesta känner varandra ganska väl.

• telly

Även om dina arbetskamrater vet att du inte blir allergisk så vet väl inte dom andra kunderna/kollegorna/patienterna det? För alla som inte känner dig kan du väl vara pollenallergisk, men närmaste kan få veta att du var lite ledsen igår.

Svar på tråden Grät igår, hemma från jobbet idag