• Nype

    Vi som har (eller ska) ökat befolkningsantalet i Sundsvall/Timrå!

    Hej!
    Här håller ett gäng mammor ifrån Sundsvall och Timrå till. Vi snackar om alltifrån bästa vinterskorna, barnaktiviteter, trotsålder, dagishyvs till hur man får bort de tjuriga extrakilona på mammakroppen .
    Några har ett barn och andra har flera.
    Ålder på kidsen varierar från nykläckt till nästan vuxen.

    Ju fler desto roligare tycker vi så välkommen hit!  

    P.S. Är ni nyfikna på vilka barn och mammor som hänger här finns det en lista på förstasidan. Bara att kopiera och lägga till er själva om ni vill vara med  D.S.


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • Svar på tråden Vi som har (eller ska) ökat befolkningsantalet i Sundsvall/Timrå!
  • Nype

    Här är alla som hänger här. Vissa ofta andra gör numera några gästspel då de kan.
    jag har endast kopierat sedan förra tråden så om någon fattas ber jag om ursäkt. Kopiera isf listan och lägg till er tack!

    2003
    JANUARI
    23 LoveMyFamily (Max) första barnet
    FEBRUARI
    19 Lilla_mye (Felicia) första barnet

    2004

    OKTOBER
    20 Ebbis (EBBA) första barnet

    NOVEMBER
    10 Nelina (ALVIN) första barnet

    2005

    JANUARI

    10 emmzan (WILLIAM) första barnet

    JUNI
    6 Mammamaj (ZACK) första barnet

    2006:

    FEBRUARI
    2 junior83 ( STELLA ) första barnet
    13 Linalotta (VILLE) - första barnet
    16 Lucisen (LUCAS) - första barnet
    27 cast77 (NELLY) - andra barnet

    MARS
    3 Madde_26(WILMER)första barnet
    4 LinTra (MOA) - första barnet
    14 Sundsvallstjej79 (MOLLY) - första barnet
    15 Vix (HAMPUS) första barnet
    19 TUA (LUKAS) andra barnet
    20 Lucas & Liams mamma ( LIAM ) andra barnet

    APRIL
    6 Norrlandsförälder (ALFRED) första barnet
    8 Anna_Conda (ELISE) första barnet
    14 Lous (DISA) första barnet
    25 Bellan85 (EMIL) första barnet
    25 lilla_mye(TOVE)andra barnet
    27 Lilin (LOUISE) fösta barnet
    28 MarieW (MAYA) fjärde barnet
    30 Indor (JILL) första barnet
    30 760313 (PETRA) första barnet

    MAJ
    2 Terzeas (EMILIA) första barnet
    11 Adrian & Aurora (AURORA) andra barnet (hete tidigare Adrianos)
    13 Ylletröjan (EDVIN) första barnet
    17 Nype (TINTIN) första barnet
    25 Fia25 (HUGO) första barnet

    JUNI
    5 LoveMyFamily (Moa) andra barnet
    12 We2 (LEIA) - andra barnet
    12 Liro (ALEJANDRA) första barnet
    18 Sarai (WILLE) första barnet

    JULI
    9 Madelene79 (RASMUS) andra barnet
    18 Mamma Mu 75 (ALVA) fjärde barnet

    AUGUSTI
    20 mizpiggy (Isak) första barnet

    SEPTEMBER
    25 Skalmans papps (MAX) första barnet
    26 68Kattis. (MARLEY)(fosterhemsbarn)

    2007:

    FEBRUARI
    14 Elja 75 (JESPER) första barnet
    MAJ
    10 maj Nelina (EDVIN) andra barnet

    JUNI

    10 allt går fort (Thea) Första barnet

    JULI

    21 emmzan (OSCAR) andra barnet

    SEPTEMBER
    7 Ebbis (AXEL) andra barnet

    OKTOBER
    11 Anna Conda (MELINA) andra barnet

    2008:
    JANUARI
    1 Bellan85 (Nova) andra barnet

    FEBRUARI
    10 Terzeas (William) andra barnet
    11 Sarai (AXEL) andra barnet
    13 TUA (LUDVIG) TREDJE barnet

    JULI
    4 Guldkant första barnet
    20 Lucisen (IZABELLE) andra barnet

    AUGUSTI
    14 Nype (CLEO) andra barnet

    2009:
    FEBRUARI
    22 Vix (FILIP) andra barnet


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • Nype

    Hej hopp! Hoppas alla hittar hit! Jag kan tyvärr inte skicka länken till så många då det då ses som spamspridning   Får hoppas att alla kan hjälpas åt att sprida vidare länken och att andra ser den nya länken på min presentation.
    Ledsen att den gamla hann stänga innan jag gjorde en ny Glömde heeelt bort det!! Tack Guldgossarnas supermamma för påminnelsen!!


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • Nype

    Hoppas nu att alla andra hittar hit också... särskilt de nya som ska försöka lära känna oss gamlingar


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • Nype

    Välkomna hit både nya och gamla!! Springer in och rotar lite hos er nya sen... nyfiken ju!

    Guldgossarnas supermamma: jodå, knodden är ju bara lite mindre denna gång men de vill följa upp för säkerhets skull då de andra varit så pass mycket mindre som de varit... de vill se så att den inte helt slutar växa eftersom de inte riktigt vet när de andra började "bli mindre".
    Gissar att det inte blir några fler ul om detta ser okej ut men man vet aldrig.


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • Nype

    Hej hopp!
    Var på UL igår och fick spana in knodden lite Gick bra men h*n är ju ff lite liten och kurvan hade planat ut lite så de vill kolla ytterligare en gång innan det är dags att kläcka. Får väl hoppas att h*n håller sig kvar
    Fick iaf veta vilket kön det är denna gång!! Vi har ju inte velat veta de andra graviditeterna men nu tog nyfikenheten överhand men knodden har ju inte alls varit villig att visa upp sig. Pryd filur det där!
    Nu är bara grejen att L inte alls vill att vi ska berätta för andra vad det är för sort!! Hmm själv hade jag tänkt att vi kunde berätta för väl valda (i vårt fall för några vänner men inte för släkten!)... men vill han inte måste jag ju respektera det men det är svårt att hålla sig!
    Sen börjar jag bli lite nervig kring förlossningen... jobbigare då man VET hur ont det gör
    Jag har hört flera säga att just nr 3 brukar ha en tendens att vara klurigare (längre, jobbigare och ondare  förlossningar) Det är ngt helt nytt för mig och jag har förut aldrig hört om det... kunde fått fortsätta så! hahaha  jag har ju gått och trott att det skulle vara tvärtom dvs lättare och ungen nästan skulle gliiiida ut!
    Haha spännande att se hur det går!

    Träff snart?! Kanske ngt nästa vecka? Finns ju massor av roliga aktiviteter i stan då kan jag tänka (sportlov ju) som vi kan ta del av
    Kram!


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • Nype

    Snartmammaigen: hahaha om det vore så väl att det känns mindre för att kidsen är mindre! Sånt trodde jag också förr, eller HOPPADES kan man väl mer säga!
    Nä, det är först då knodden börjar komma upp runt 5-5,5 kilo som det gör ondare säger bm och läkare så jag får väl mer tacka gudarna att de inte är SÅ stora iaf ist för att hoppas på att det ska göra mindre ont
    Kan verkligen tänka mig att det blir som du säger med värkarna... förvärkarna jag hittills dragits med har varit annorlunda och på ett sätt värre. Sen blev ju eftervärkarna värre förra gången än första så då kan jag tänka mig att det fortsätter utför även denna gång aj, aj! haha

    Alltgårfort: Åh vad skönt! Grattis!!


    Lillamye: Hmm nu kommer inte jag ihåg längden på Tintin men vikten kollade vi förra veckan och hon väger 12 kg. För Tintin beror det alldeles på kläderna vilken storlek hon ska ha. Ibland har hon ff 86/92 men allra oftast har hon 98/104 och jag börjar i vissa plagg leta efter 110 då hon har ngt att växa i.


    I skor har hon 25-26 (men i Kuoma 27) och i mockasiner 24-25


    Ja, det är väl hon det!


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • Nype

    snartmammaigen: haha aj, aj!
    Bra att du får hjälp med foglossningen iaf


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • Nype

    Guldgossarnas supermamma: hahaha nu försöker du allt klura ut vad det är för sort va?
    De sa att knodden nu vägde ca 1800-1900 och jag gick in i v 36 nu så den är ju lite mindre men inte så mycket faktiskt!


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • Nype

    Guldgossarnassupermamma: haha okej, vi får väl se om du känner "rätt" eller inte
    hmm, hoppas VERKJLIGEN inte på en 5-kilosklump iaf!!!
    De hoppas att den här knodden efter 40 v ska väga + - 3 kg så vi hoppas ju på att den fettar till sig rejält (men inte till 5 kilo!!! )


    Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
Svar på tråden Vi som har (eller ska) ökat befolkningsantalet i Sundsvall/Timrå!