• en grönsak

Hyresvärd i Tierp Som accepterar soc som inkomst?

Är det nån som vet ifall det finns nån hyresvärd i Tierp som accepterar hyresgäster som går på soc?
    Har här en lista framför mig och har ringt 2 men det var en som inte accepterade det och så en annan som jag skulle återkomma till på torsdag för hon skulle höra med en person.

Så att om det är nån som vet så skulle jag bli väldigt tacksam om ni kunde meddela mig så ringer jag de..
    Vet annars att det bara är att ringa runt men skulle vara skönt att slippa då jag bara har kontant kort på telefonen.

Tack!

• Svar på tråden Hyresvärd i Tierp Som accepterar soc som inkomst?
  • en grönsak
    Ranu28 skrev 2010-03-02 21:23:01 följande:
    Tierpsbyggen?
    Nix! sen var de riktigt otrevliga och oförstående trots att jag fick ett erbjudande om en 2a..  Men när jag ringde 1 timme efter att jag fått erbjudandet så sa hon att den första tackat ja redan. Yeah right!  Och sen sa hon att de inte hyrde ut till de som gick på soc..
  • Ranu28

Jag själv går på soc just nu och hyr från tierpsbyggen,och min kompis går på soc med och bor hos tierpsbyggen

• TuSSen09

jag hade inga problem att ha tierpsbyggen som hyresvärd, haft försörjningstöd i 1 år nu, lika så några av mina vänner har heller inte haft några problem och fått bostad av andra hyresvärdar än tierpsbyggen (det fina huset vid hemköp) tex.

tillbaka på ruta 1
  • TuSSen09

jag hade inga problem att ha tierpsbyggen som hyresvärd, haft försörjningstöd i 1 år nu, lika så några av mina vänner har heller inte haft några problem och fått bostad av andra hyresvärdar än tierpsbyggen (det fina huset vid hemköp) tex.

tillbaka på ruta 1
  • en grönsak

Hade ni soc när ni flyttade in också?  Jag har ringt dit och pratat med båda tanterna och det var blankt nej! Däremot om man blir av med jobbet eller liknande när man redan bor där och tvingas söka soc bidrag så får man bo kvar. Det var iaf vad hon sa till mig.

• TuSSen09

ja fick lägenhet genom soc - utan soc hade ja inte fått lägenhet.
    jag hade dock en borgenär det var deras enda krav på mig

dock var dom hårdare på en kompis till mig hon fick inte heller bostad av tierpsbyggen, däremot hörde hon av sig till dom andra hyresvärdarna och då fick hon lägenhet och försörjningstöd

är du gravid, är du separerad?
    när ska du ha barn?
    Vart bor du nu?

tillbaka på ruta 1
  • en grönsak
    TuSSen09 skrev 2010-03-07 20:51:54 följande:
    ja fick lägenhet genom soc - utan soc hade ja inte fått lägenhet. jag hade dock en borgenär det var deras enda krav på mig dock var dom hårdare på en kompis till mig hon fick inte heller bostad av tierpsbyggen, däremot hörde hon av sig till dom andra hyresvärdarna och då fick hon lägenhet och försörjningstöd är du gravid, är du separerad? när ska du ha barn? Vart bor du nu?
    Tror att det mesta står i tråden men kan ta det lite snabbt igen.
    Jag är som det så fint heter,ensamstående.
    Jag är gravid i 26veckan.
    Jag bor i Uppsala.
    Och sen står det också i tråden varför det blev svårt,om inte omöjligt för mig att flytta..
    Stod visst inte här men det finns en tråd som heter jag blir nog hemlös iaf. Under sorg under allmänna trådar..  Där förklarar jag allt.
  • en grönsak
    TuSSen09 skrev 2010-03-07 20:51:54 följande:
    ja fick lägenhet genom soc - utan soc hade ja inte fått lägenhet. jag hade dock en borgenär det var deras enda krav på mig dock var dom hårdare på en kompis till mig hon fick inte heller bostad av tierpsbyggen, däremot hörde hon av sig till dom andra hyresvärdarna och då fick hon lägenhet och försörjningstöd är du gravid, är du separerad? när ska du ha barn? Vart bor du nu?
    www.familjeliv.se/Forum-5-190/m51123405.html

Här är länken till tråden jag pratade om.
  • TuSSen09

har du kollat med andra hyresvärdar än just tierpsbyggen?

tillbaka på ruta 1
  • en grönsak
    TuSSen09 skrev 2010-03-08 11:04:36 följande:
    har du kollat med andra hyresvärdar än just tierpsbyggen?
    Jaa och de flesta accepterar inte folk som går på soc och de som gjorde det hade inga lägenheter..
  • TuSSen09

va trist =(

nä tierp har blivit väldigt populärt, älvkarleby ska det finnas lägenheter men där är det kanske inte lika roligt att bo, nog för att tierp inte är så kul det heller.

Varför vill du just till Tierp?

tillbaka på ruta 1
  • en grönsak
    TuSSen09 skrev 2010-03-10 20:18:36 följande:
    va trist =( nä tierp har blivit väldigt populärt, älvkarleby ska det finnas lägenheter men där är det kanske inte lika roligt att bo, nog för att tierp inte är så kul det heller. Varför vill du just till Tierp?
    Jag vill inte till Tierp egentligen! Sökte dit för att jag hörde att det skulle vara enklare att få nåt där än här i Uppsala men nu när det var så krångligt med soc så kan jag typ inte flytta nånstans.. Man måste bo där för att kunna ansöka om soc bidrag men jag kan inte flytta och sen flytta igen om jag får avslag från de..
    Alltså de flesta kommuner är så att de kräver att man bor i staden och sen ansöker om soc bidrag. Första månaden funkar ju för då betalar den gamla kommunen min hyra men vad händer om jag inte får pengar från den nya kommunen? Hm..

Såå att jag vill inte just till Tierp,jag vill nånstans där jag kan få en lägenhet,helt enket...
  • TuSSen09

men det förstår jag samtidigt, är du boende i uppsala och ansöker om socialbidrag och vill bo i tierp så är det ju två helt olika kommuner. det är sjukt många här i tierp som lever på soc har jag fått höra.

hoppas det löser sig för dig, dock vill dom ju inte sätta en blivande mamma, ett barn på gatan så det är fortfarande dubbla budskap

tillbaka på ruta 1
  • lunaria

hej!! Har du tittat på bostadsföretag på Tierps hemsida?? bor i Söderfors, 1 mil utanför Tierp, och här finns det nog ett bostadsföretag som jag inte tror bryr sig om att du går på soc, de heter "skogsgårdarna" eller "imobilia engeneering", tror de bytte namn...är väldigt mycket folk som går på soc via dessa så ja tror inte det är nå't problem. M2-gruppen är ett annat bostadsföretag här.

• Väntan på en liten

Akelius tar också emot om man har soc bidrag, men Akelius kanske inte finns i Uppsala/Tierp.

Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
Svar på tråden Hyresvärd i Tierp Som accepterar soc som inkomst?