• Svar på tråden vafan USA blir bara mer sjukt!!!
  • VulgusProfanum
    ELMK skrev 2010-03-01 12:09:02 följande:
    man allvarligt USA...hade det varit första april hade jag inte trott på artikeln =O www.aftonbladet.se/wendela/barn/article669847...
    Japp tyvärr är detta en konsekvens av bl.a. personhood law.
    Kvinnor som får missfall riskerar åtal och så även kvinnor som råkar ut för att barnet dör sent i graviditeten eller i samband med förlossningen.

Det har redan varit ett fall där en kvinna blev dömd för mord i och med att en av hennes tvillingar dog under graviditeten- och då hon velat att avvakta med snitt.
  • ELMK
    VulgusProfanum skrev 2010-03-01 12:11:21 följande:
    Japp tyvärr är detta en konsekvens av bl.a. personhood law. Kvinnor som får missfall riskerar åtal och så även kvinnor som råkar ut för att barnet dör sent i graviditeten eller i samband med förlossningen. Det har redan varit ett fall där en kvinna blev dömd för mord i och med att en av hennes tvillingar dog under graviditeten- och då hon velat att avvakta med snitt.
    man allvarlig som att det inte är traumatiskt redan för kvinnan =O det är ju sjukt.
    Elias 090109, BF 100525
  • VulgusProfanum
    ELMK skrev 2010-03-01 12:14:00 följande:
    man allvarlig som att det inte är traumatiskt redan för kvinnan =O det är ju sjukt.
    Det är jättesjukt men det är ett led i en större agenda nämligen den att få till ett totalt abortförbud.
  • ELMK

det som skrämmer mig mest är att det finns kvinnor som anser att detta är rätt...

visst jag är inget fan av abort, men valet måste få ligga hos varje enskilld människa. och i slutet är det kvinnans val.

skulle man då åtala mannen för mord om kvinnan dog i barnafödandet?

Elias 090109, BF 100525
  • VulgusProfanum
    ELMK skrev 2010-03-01 12:20:34 följande:
    det som skrämmer mig mest är att det finns kvinnor som anser att detta är rätt... visst jag är inget fan av abort, men valet måste få ligga hos varje enskilld människa. och i slutet är det kvinnans val. skulle man då åtala mannen för mord om kvinnan dog i barnafödandet?
    Visst finns det människor som tycker att det är rätt och sedan finns det människor som röstar innan de riktigt har tänkt igenom alla konsekvenserna av ett sådant lagförslag.

I USA så har t.om vissa hardcore pro-life grupper börjat att protestera mot bl.a. person hood law i och med att det helt plötsligt även fick negativa effekter för dem på ett rent personligt plan. Och det kan nog vara så att det känns helt OK att bestämma i andra människors liv men att det inte är riktigt lika roligt och uppmuntrande att själv råka ut för samma sak.

De här lagarna vänder sig direkt mot kvinnor- och det är kvinnor de vill begränsa. Inte män.
  • Tasha78

sjukt man mår ju redan jätte dåligt av missfall och nu ska dom få fängelse för det också

• VulgusProfanum
    Tasha78 skrev 2010-03-01 12:25:19 följande:
    sjukt man mår ju redan jätte dåligt av missfall och nu ska dom få fängelse för det också
    Det är fruktansvärt

Det finns också en annan risk med detta och det är att vissa preventivmedel kommer att eventuellt sanktioneras eller t.om förbjudas. Och detta får givetvis negativa effekter för kvinnor som då inte har möjlighet att välja ett preventivmedel som de själva är nöjda med.
  • ELMK
    VulgusProfanum skrev 2010-03-01 12:23:17 följande:
    Visst finns det människor som tycker att det är rätt och sedan finns det människor som röstar innan de riktigt har tänkt igenom alla konsekvenserna av ett sådant lagförslag. I USA så har t.om vissa hardcore pro-life grupper börjat att protestera mot bl.a. person hood law i och med att det helt plötsligt även fick negativa effekter för dem på ett rent personligt plan. Och det kan nog vara så att det känns helt OK att bestämma i andra människors liv men att det inte är riktigt lika roligt och uppmuntrande att själv råka ut för samma sak. De här lagarna vänder sig direkt mot kvinnor- och det är kvinnor de vill begränsa. Inte män.
    nä jag vet att det är kvinnorna de vill begränsa, men jag ville väl mer ge ett exempel på hur jag ser lagen =D
    Elias 090109, BF 100525
  • Tasha78

då får kvinnorna flytta ifrån mormorntäta områden

Svar på tråden vafan USA blir bara mer sjukt!!!