• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Oj ny tråd igen redan...vad fort det går

Alexander 090210
  • Liddi
    Ankan1982 skrev 2010-03-01 19:56:36 följande:
    Hej Jag har en dotter född den 20/2 Hon väger nu 8800gr och är 74,5cm
    Välkomna Vad heter din flicka? Jag har en Alexander född 10/2.
    Alexander 090210
  • Liddi
    Ankan1982 skrev 2010-03-01 20:05:28 följande:
    Tackar! Hon heter Cicilia har även en kille på snart 5år född 17/4 2005
    Vad mysigt
    Alexander 090210
  • Liddi
    Ankan1982 skrev 2010-03-01 20:34:53 följande:
    ja det är det. Så hur gammal är din Alexander?
    Han blev 1 år 10/2 stora killen nu
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-03-02 18:04:31 följande:
    Jaha, vi kör vidare med en ny dubbelsidig öroninflamation, pencillin och droppar.. Ganska trött på detta nu.. Och det var ju inte så rolig läsning så jag hälsar nya välkomna, och min prins heter Oscar, föddes 21/2 vägde 9940gr/75,5cm på ett års kontrollen!
    Men stackarn Vilken otur han har...
    Alexander 090210
  • Liddi

1-2 ggr i veckan här åxå. Det har hittills inte funnits någon mat Lex har spottat ut men han äter bara burkar än så länge så det blir nog annat när den stackaren ska äta mat som jag lagat

Alexander 090210
  • Liddi

Jag har noll koll...hur är det med saltet? får de äta det nu? Jag fattar ju att man inte ska ösa på en massa extra salt men om det redan är salt i t.ex köttbullarna kan han äta det då? eller måste jag göra egna köttbullar åt honom isåfall? (har ingen aning om det ens är salt i köttbullar det var bara ett exempel )

Alexander 090210
  • Liddi

Mikaela: Skönt att det gick fort över.

Lex dricker ur pipmugg men en sån med mjuk pip som inte droppar för han kastar omkring muggen hela tiden. Välling dricker han åxå själv men han äter inte själv. Igår morse satt han och snodde gurka och morötter från ninerna medan de åt, han smakade och lade tillbaka och tog en ny. Gurkan gick ju bra men morötterna fick han kämpa med så tillslut tog jag ifrån honom den så den inte skulle fastna i halsen. Senare fick han smaka gurka av mormor åxå och han verkar gilla det. Tror inte vi har stött på någonting han inte gillar än men det kommer väl när han blir äldre
    Alexander 090210
  • Liddi
    tessa84 skrev 2010-03-08 18:50:03 följande:
    Nu har vi börjat me ny nattningsrutin. Byter på han å på me pyjamas å lägger han i sängen, ger han flaskan, lägger napparna brevid huvudet, släcker och går ut. Så äter han själv, tar nappen å somnar.. Funkar skit bra. i går kväll ( första försöket att låta han äta själv) la vi han kl 19.00, så sov han tills storasyrran väckte han 8.30 imorse... förut satt vi i fotöljen på hans rum å gav han vällingen å la ner han å gick ut, men han har mer å mer velat hålla flaskan själv under dom senaste veckorna så nu gav vi upp.. Hur gör ni me nattningen !?
    Vi gör nästan exakt likadant och har gjort ett tag. Men vi sitter kvar på en stol medan han äter och tar flaskan när han är klar och går ut, då vänder han sig och somnar Funkar jättebra, han sover mellan 19-20 och 9.
    Alexander 090210
  • Liddi

Ja det där med tanborstningen blir ju ett problem, Lex borstar tänderna tidigare på kvällen efter gröten men det hjälper ju inte när han äter välling igen sen utan det är mest för att få rutin på att det SKA göras morgon och kväll. Sen hoppas jag ju på att resten ska lösa sig när han blir lite äldre för nu har jag ingen lust att starta världskrig så han slutar somna på kvällen igen

Mikaela: Tidigare fick vi gå med vagnen hela tiden som Lex skulle sova middag, man kunde inte ens stanna och prata med någon utan att han vaknade. Han vill fortfarande inte sova i sin säng utan då står han bara och hoppar och skriker. Nu brukar jag lägga honom i vagnen vid 13-14 och då somnar han oftast innan vi ens hunnit ut så vi går en kort runda och sen går vi hem. Men det är olika hur länge han sover, ibland 30 min och ibland 2 timmar.
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5