Inlägg från: Catasita81 |Visa alla inlägg
  • Catasita81

Vi som hade BF feb-09 del 5

Jaha, vi kör vidare med en ny dubbelsidig öroninflamation, pencillin och droppar.. Ganska trött på detta nu.. {#lang_emotions_frown}

Och det var ju inte så rolig läsning så jag hälsar nya välkomna, och min prins heter Oscar, föddes 21/2 vägde 9940gr/75,5cm på ett års kontrollen! {#lang_emotions_smile}

• Catasita81

Ni som lyckats, *avis* jag har en fråga.. {#lang_emotions_smile}

Oscar har fått för sig att han ska upp kl 6 och det tycker jag är HELT onödigt! {#lang_emotions_wink}
    Hur sover era barn under dagen nu?
    Oscar vill ju inte hålla flaskan själv, men det kanske hjälper om vi lägger honom och att han får ligga i sin säng, och vi ger där? Men hur gör ni med tänderna då? För vi borstar alltid efter vällingen.

Tips någon?

• Catasita81
    michia skrev 2010-03-10 09:33:33 följande:
    Nja, det undrar jag... Men, vad vet jag?
    Bara så trött på att han ska upp så tidigt, och sen vill han ju vila igen vid 9, ibland halv 9... {#lang_emotions_undecided}
  • Catasita81

Måste bara skriva av mig.

Har haft ganska dålig magkatarr i två dygn, tror absolut det har med stressen över att Oscar inte bli frisk i öronen, jag söker nytt jobb, mardrömmar osv.
    Har haft lite svårt att andas då det trycker på nedre delen av lungorna ikväll, lite hjärtklappning men inte så farligt. Men ringer 1177, och hon bokar en tid på jouren kl 21.45, för hon tycker absolut inte jag ska vänta till imorgon, hon tycker jag måste kolla upp hjärtat.
    Nu blev jag ju jättorolig och bara gråter.

+ att Oscar har 38,7 igen och killar sig i öronen. F*N.

• Catasita81

Äntligen hemma.
    På jouren igår skickade de mig direkt till akuten, för buksmärtor. Efter undersökningar i 2,5h fick jag efter har har bett dem riktigt riktigt snällt åka hem över natten.
    De trodde att det var blindtarmen.
    Idag var alla blodvärden bättre och magen mjuk igen, så nu har jag fått komma hem igen.
    Läkaren trodde att det har mer magkatarren att göra, så idag är sambo hemma så ska jag ta det riktigt lugnt, och vi ska bara mysa så jag får bort den tråkiga katarren igen, så jag är frisk igen! {#lang_emotions_smile}
    Tack för pepp!

• Catasita81
    mills skrev 2010-03-19 12:17:32 följande:
    Nej vad är det?
    Det är när barnet blir ledesen/arg och spänner sig/slutar andras tills de svimmar och/eller krampar.
    Oscar har haft ett par tydliga anfall, men inte tuppat av (än-hoppas aldrig!)
  • Catasita81

Nej det i är inte det att han blir tyst innan han gråter när han slår sig, så är han precis som alla barn. Då vet man att de slagit sig riktigt.. :(

Nej detta är är att (Carizma det är just det jag har läst! :) ) han blir arg/ledsen, och spänner sig, och ofta blir de att de svimmar av i ett par sekunder och då slutar andas.
    Man kan tyvärr inte göra något, mer än vara där. Men får inte "dalta". Som sagt har han inte tuppat av än, men tycker han tar det längre och längre för varje gång. 
    :(
    Mycket märkligt är att hans farbror hade lika när han var barn, så det var skönt o prata med svärmor!
    Ska til BVC på tisdag så jag ska höra med dem. Tyvärr gör man ju ingenting. Det finns liksom inget de kan göra. Väldigt obehagligt är det iaf.

Skönt och se dig här igen Carizma, har tänkt på dig! Och bara gnäll, vi lyssnar! :) Kram

• Catasita81

Här händer det grejer nu! Oscar reser sig utan stöd, och idag gick  han 10 steg INKLUSIVE mattkant {#lang_emotions_laughing}
    *Mamma stolt*

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5