Vi som hade BF feb-09 del 5
Nu fortsätter vi tjattra i nästa tråd....
Nu fortsätter vi tjattra i nästa tråd....
Filip äter allt jag lagar, men ratar burkmaten totalt. Har inte ätit burkmat sen han var 8-9 månader. Vill ibland äta med egen sked, men det går sådär. När han ska dricka ur vanligt glas så rinner det rätt mycket ur honom, så flaska är det bästa och det dricker han ur själv.
Vi brukar ge Filip välling runt halv 8. Så antingen före eller efter vällingen byter vi om till nattblöja och pyjamas. Sedan i sängen och på med sängmobilen. Sjunger lite för honom och buffar lite stjärt, så sover han på max 10 minuter. Sover numera hela nätter fram till 7 halv 8
Detta trodde jag inte var möjligt för 2 månader sen då han vaknade 3-4 ggr per natt. Sen sluta jag amma och allt vände över en natt. HELT underbart!!
Har en liten fråga om nån känner igen sig eller vet nåt om det. Filip har den senaste tiden haft en massa torra fläckar på kroppen som vi smörjer och smörjer och smörjer med både Repair, Miniderm och nu senast Minison (hette den så nu igen...med kortison i fast icke receptbelagd) Det blir bättre fläckvis, men kommer tillbaka på andra ställen. Nu idag har han också fått som små röd/rosa prickar på hela ryggen och endel på magen.
På BVC har dom hela tiden sagt att det är för att det är torr luft ute typ...??!! Har frågat och varit på dom de senaste 3 gångerna vi varit där nu.
För några månader sen hade Filip 3 dagars feber och det är i princip samma prickar nu som då, men ingen feber.
Jag fattar ingenting och börjar undra om det är nåt han inte tål...men det verkar inte heller som att det kliar på honom. Nån som har nån idé om det hela?