Inlägg från: MikaelaEriksson |Visa alla inlägg
  • MikaelaEriksson

Vi som hade BF feb-09 del 5

LillaLoppanT skrev 2010-03-03 09:49:14 följande:
    Hej igen tråden. Vi har magsjuka här hemma nu. Jättejobbigt! Ankan1982: har inte du varit med i denna tråden tidigare? Tycker jag känner igen ditt nick.
    Vi hade magsjuka för 2 veckor sen, det är hemskt. är din lilla plutt också magsjuk? Miliam klarade sig ifrån det, tacka gudarna för det.
  • MikaelaEriksson

hur ofta äter era barn fisk?

• MikaelaEriksson
    Itzumo skrev 2010-03-04 23:40:30 följande:
    Ella vägrar också fisk.. Har ätit det någon gång, men annars spottar hon ut det och VÄGRAR äta totalt...
    det som är så gott :P men många barn är ju så, att dom absolut inte vill ha fisk. Miliam älskar fisk som tur är, så han får det en gång om dagen, lax eller torsk
  • MikaelaEriksson
    tessa84 skrev 2010-03-05 12:14:39 följande:
    Hur gör era med Maten. alltså vad äter dom? Melvin äter bara samma mat som oss (+ vällingflaska morgon+kväll) Och man får absolut inte mata han, han äter själv med sin sked och dricker ur vanligt glas...
    miliam äter samma mat som oss, oftast. men jag lagar ALLTID mat till honom. men morgon o kväll äter han gröt, och de äter ju inte vi, hehe :) miliam äter också själv med sked, men ibland är han lite lat och vill bli matad:)
  • MikaelaEriksson
    tessa84 skrev 2010-03-05 12:16:47 följande:
    vi äter fisk ofta. Barna älskar det...
    det är tur att dom gillar fisk, Miliam håller sig mer lugn när han får fisk en gång om dagen, omega 3 lugnar ju ner hispiga barn och han är ett yrväder annars. haha
  • MikaelaEriksson
    mills skrev 2010-03-05 13:30:40 följande:
    Jag har noll koll...hur är det med saltet? får de äta det nu? Jag fattar ju att man inte ska ösa på en massa extra salt men om det redan är salt i t.ex köttbullarna kan han äta det då? eller måste jag göra egna köttbullar åt honom isåfall? (har ingen aning om det ens är salt i köttbullar det var bara ett exempel )
    du kan servera mat med salt nu, ingen fara med det, bara man inte öser på med salt :)
  • MikaelaEriksson
    Ankan1982 skrev 2010-03-06 17:40:50 följande:
    hej jag börjar undra om min dotter är tomat känslig.. åt köttfärsås nyss och är nu alldeles röblommig om benen
    jag var detsom barn men jag blev prickig runt munnen, men hon kan mycket väl vara känslig, det är inget farligt att få utslag eller bli flammig om hon inte visar andra tecken :)
  • MikaelaEriksson

miliam har blivit sjuk, vet inte vad de är.
    de hela började med att han var tjurig. sen blev han jätte slö och bara låg i famnen och typ slocknade, sen hängde han över axeln och ut kom världens kräka, sen blev han slö igen.
    försökte bada honom men han slockna ståendes i badkaret.
    han var väldigt kallsvettig förut också, men ingen feber.
    vet inte vad de kan va, tror inte han är magsjuk iaf, han har inte spytt nå mer och bajset är inte annorlunda.
    fick i honom lite yogurt nu på kvällen iaf, hoppas han sover och vaknar frisk, man blir ju orolig när han blev så slö.

• MikaelaEriksson
    Ankan1982 skrev 2010-03-06 21:34:57 följande:
    låter ju inge bra det där alls. jag skulel ringa sjukvårdsrådgivningen bara för att höra. hur verkar han nu då?
    dom gör endå inget vettigt på detta sjukhus så de är ingen idé för dom skickar bara vidare till jourcentralen.
    nu är han piggare fast han somna för natten nyss, ska ha koll under natten, men han får sova mellan mig och sambon inatt så vi kan ha lite extrakoll på honom. han kanske ätit nåt olämpligt eller nåt? jag vette tusan vad de är.
  • MikaelaEriksson
    Ankan1982 skrev 2010-03-06 21:38:52 följande:
    precis det kan han ju ha gjort. inte kul när dom små är sjuka
    ja, hoppas de bara är nå sånt så han blir bra snart, för han är ingeförsyld eller nånting sånt.vet bara att han har ont i käften då 4tänderär på väg att spricka igenom. han kan ju även haft så himla ont så han kallsvettades o kräktes. för de kan man ju göra omman har väldigt ont.
    nu ska jag sova, godnatt:)
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5