• Itzumo

Vi som hade BF feb-09 del 5

Hej igen... Jag har inte hunnit sitta så mycket vid datorn nu mera då jag har börjat jobba igen och jobbar ju heltid inom vården så man har ju lite udda tider.. Men det känns kul att få börja jobba igen iaf...

Ella har nu börjat tycka att man inte ska bajsa inför mamma och pappa så nu kryper hon till våran fönsterbänk och gömmer sig bakom gardinen när det ska ske.. Och hon blir lika förvånad när vi hittar henne varje gång.. :-P

Och hon har börjat få ett sånt humör.. Får hon inte som hon vill så lägger hon sig eller sätter sig och skriker rakt ut...

Vi har även hunnit med att vara förkylda i ca 2veckor blev det nog och det var ju inge skoj, men som tur är så har vi då inte ännu fått magsjuka som ni andra..

Mamma till ♥Ella 2009-02-13♥, Läs om våran vardag: Http://Cia86.blogspot.com
  • Itzumo

Ella vägrar också fisk.. Har ätit det någon gång, men annars spottar hon ut det och VÄGRAR äta totalt...

• Itzumo

Hej, Ella kan äta blodpudding själv, men annars så matar vi henne och hon får mest burkar men hon vill gärna smaka maten som vi äter så hon får en egen liten tallrik... Men hon har inte helt fattat poängen med att äta själv...

Sen älskar hon att dricka ur min sportflaska så det brukar hon göra ibland och hon dricker även vällingen själv och ur pipmugg vid måltiderna...

• Itzumo
    Ankan1982 skrev 2010-03-06 22:06:01 följande:
    hej, min dotter äter inte heller själv..men tycker det är kul att sitta o plocka med majs och äta själv. välling dricker hon själv
    Jo, Hon plockar gärna maten om hon får försöka själv, men annars så är det matning som gäller... Och vi försöker så att hon ska börja äta äpple eller annan frukt, men hon kan smaka lite och sen vill hon inte äta mer...
  • Itzumo
    Ankan1982 skrev 2010-03-06 22:22:06 följande:
    tyvärr inte man få som sagt bara erbjuda när man äter själv.
    Haha, sant.. Kanske går bättre till slut..
  • Itzumo
    Ankan1982 skrev 2010-03-06 22:27:43 följande:
    hehe det bör ju göra det.. en annan sak min dotter bara vägrar att äta det är all sorts fisk
    Jo, Min med.. Det har funkat någon gång med fiskpinnar men det vägrar hon också nu mer...
  • Itzumo
    MikaelaEriksson skrev 2010-03-10 11:05:14 följande:
    tror ja håller på att bli tokig eller nåt :P Miliam sover ALLTID förmiddag. la han vid 9, som de brukar vara (han vaknar 6 på morgonen) då var han jätte trött, han skrek som en stucken gris, gick inte att få han att somna, fick lov att gå ut ogå, han fortsatte skrika, tillslut gav han upp o somnade, gick en stund extra, sen gick vi in, han stog i hallen. efter 20 minuter vaknar han, och är jätte ledsen. det var ju bara att ta upp honom, höll på att steka pankakor. då var kl 10. o han skulle självklart ha, han blev helt tokig. de var ju bara att ge han. så de blev en himla tidig lunch, hahah! hoppas han somnar i eftermiddag. jag blirså stressad när han intesover för ja städar alltid o lagar mat när han sover, nu ser de ut som ett bombat skithus härhemma. massor med disk. suck:( haha
    Kan du förstå hur mycket vi har att göra hos oss då? Ella har bara sovit 2 halvtimmar/dag sen hon var 6 mån...
  • Itzumo

Hej hej, Nu har jag inte varit inne här på evigheter känns det som... Men har hunnit läsa mig ikapp lite grann iaf..

Ella har just nu börjat inskolningen på sitt dagis och det känns lite tungt för hennes dagis är typ 2 km bort trots att vi har ett dagis 50m från huset... Men hon verkar då trivas bra där och vi får se hur det blir sen...

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5