Vi som hade BF feb-09 del 5
Carizma: Å vilka fina bilder  
  Vilken söt liten tjej, hon ser ju inte alls så stor ut...
Carizma: Å vilka fina bilder  
  Vilken söt liten tjej, hon ser ju inte alls så stor ut...
Här har vi (jag) haft magsjuka i sommarvärmen...hoppas verkligen att inte Lex åker på det nu.
Snälla säg att det inte bara är Lex som får utbrott när han inte får som han vill  
   Igår blev han jättearg när han inte fick plocka vinbären och kasta runt dem så när jag sa ifrån och höll fast honom i handen så han inte skulle gå dit kastade han sig på marken och skrek. Och idag var vi till Barnens Hus och köpte en mugg och utanför har de en sån där bil man kan lägga 5 kronor i som han ville sitta i en stund (utan 5 krona för det fattar han ju inte än) När jag tog ur honom skrek han och sprattlade så hela butiken vände sig om. Jag tycker det är jättejobbigt för jag vet inte hur jag ska bemöta det där beteende   ![]()
Oj som tur är har han inte börjat bitas än iallafall  
  Envisa ungar...de är ju så starka åxå, när man vill hålla i honom för att man går på t.ex en parkering bland bilar så försöker han kasta sig på marken så man håller hela hans tyngd i den där stackars lilla armen och måste släppa taget....och försöker man resa honom upp då så drar han upp benen och vägrar stå. 
Å så skönt att höra att det tydligen är helt normalt att han får lite envisa utbrott  
  Nåt mer som han börjat med är när han definitivt VET att han gör något han inte får och han ser att man kommer, då ser man hur han stressar klart det han håller på med och sedan rusar han iväg ungefär som att han ska komma undan då  
  Eller om jag är för nära och hinner säga ifrån på skarpen då ska han kramas...lätt att vara arg då  ![]()

Här går inskolningen över förväntat...han har somnat fint på madrassen varje dag. Men igår och idag när jag gick ifrån en stund var han jätteledsen och de hade fått bära på honom hela tiden, ville inte ens ha frukt....så de fick ringa efter mig så det inte skulle bli för traumatiskt för honom redan första veckan. Det kommer kanske ta sin lilla tid det här ändå så det känns skönt att jag har den tiden.
Oj vad jobbigt att hon kräks  
  Vet inte om man kan göra så mycket när de är så små....det brukar ju bli bättre om de sitter i fram framåtvända men det är ju inte aktuellt här  

Jag tycker att Lex verkar snappa upp ganska mycket från dagis redan...leksaker han inte fattat vad han ska göra med hemma är jätteroliga osv. Och han har blivit lugnare på något sätt och kan sitta för sig själv och greja med något. Tyvärr fick de ringa efter mig igen igår så det här får nog ta sin lilla tid, de andra två som skolas in ska lämnas nu på morgonen och hämtas efter vilan men vi har inte kommit dit än så det får bli en promenad för mig igen