Inlägg från: mrsSoffi |Visa alla inlägg
  • mrsSoffi

Vi som hade BF feb-09 del 5

aihpoz skrev 2010-10-12 20:56:10 följande:
    Kikar in här och kan också meddela att här väntas ett syskon,i april.
    Liam kommer då vara 2år och 2mån.Går in i v.13 på torsdag så det är tidigt ännu..Har inte gjort det helt offentligt men min familj och våra gemensamma vänner vet om det,inte makens familj eller bekanta på tex facebook.
    Grodan är planerad men allt känns ändå väldigt nervöst då det kan bli en spaltis som Liam var/är.
    Båda har alltid varit inställd på att endast ha ett barn men sen hände något och vi ändrade oss..Vill gärna veta könet men det kan man ju inte alltid räkna med,kanske ligger på ett konstigt vis.Har tid för ett utökat UL den 24:e nov.
    Grattis grattis!!

Hur många är vi nu som är gravida egentligen...?
    Fast jag hoppas kunna titulera mig 2-barns mamma om en månad iofs.
  • mrsSoffi
    Nainen85 skrev 2010-10-14 22:36:00 följande:
    Hej, får man hoppa in i tråden?
    Tror jag "pratat" med många av er när det fanns en gravidtråd (innan barnen föddes)
    Har en son född 17/2.. som snart ska bli storebror.. (känns konstigt när han är "bebis" fortfarande)
    Ja dig känner jag också igen.. Grattis till nästa bebis. Min kommer om 35 dagar... HOPPAS JAG!! Absolut inte mer än så iaf.. hehe
  • mrsSoffi

Filip har haft två perioder då han ska bitas...helt utan förvarning ibland, och ibland då han inte fått som han velat. Men *peppar peppar* har det gått över bara sådär. SKÖNT!!!
    Framför allt var det mig han bet, men även sin pappa.

• mrsSoffi
    mills skrev 2010-10-25 19:30:33 följande:
    Här ekar det igen Hur går det för alla nya tjockisar? Vem är det som har bf härnäst?  
    Skulle tro att det är jag som står på tur...25 dagar kvar..
  • mrsSoffi
    bocabo skrev 2010-11-17 11:16:19 följande:
    Hallå! Hur står det till med alla i tråden?

Några bebisar på g?
    Dessvärre inte än... 2 dagar kvar...så när som nu
    Blir det som med Filip så kommer bebben imorgon, men sån tur kan man väl inte ha...
  • mrsSoffi

VAR ÄR MITT BAAAAARN?? BF+1 idag.... haha

Tack för alla lyckönskningar. Just nu känns det som det aaaaaaldrig nåååååånsin kommer sätta igång... hahaha

• mrsSoffi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-11-20 18:23:41 följande:
    Men tänk vad nära du är nu! Tänk på mig som bara gick in i v29 idag,då kankse et känns lite bättre för dig
    haha...ja...Fast du har inte långt kvar du heller minsann..
  • mrsSoffi
    mills skrev 2010-11-25 14:57:01 följande:
    Har det blivit nån bebis för mrs soffi eller?  
    Jajjemen
    I måndags tittade vår lilla Tuva ut. Tog totalt ca 8 timmar från första värken till hon var ute.
    Gick fruktansvärt fort på slutet, och började få krystvärkar inne i duschen på förlossningen, Typ 5 minuter senare var hon ute utan någon som helst bedövning :-S
  • mrsSoffi

Tack så mycket alla!
    Ja det är verkligen jättekul att det blev en liten tjej,,,,en av varje nu är perfekt!
    Ska fixa bild på mina barn snart

• mrsSoffi

Haha, nä jag vill definitivt inte lägga ut en bild på min nuvarande mage nu 3 veckor efter förlossningen. Den är för tillfället hemsk känner jag :-S

Men så små fina magar ni har tjejer!! Min var verkligen enorm !!

Här fick jag  veta att jag var gravid....vecka 3+5

Här är halvvägs, vecka 20+0

Vecka 30+0 - big is beautiful...??!

Vecka 40+0  ------> grotesk!!

Men nu ska jag skriva nåt jag inte trodde för en månad sen...JAG SAKNAR MIN MAGE!!! Hoppas få till en trea nån gång....men sambon vill ju inte..

• mrsSoffi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-12-16 15:40:16 följande:
    Ja det var en stor mage Såg ut som den bara växt rakt ut,stämmer det?
    Japp. Bara rakt ut, i princip inget på sidorna..
    Minnie7 skrev 2010-12-16 20:02:03 följande:

Ja, det var en riktig tjejmage Mrs Soffi!!!

hehe, fast jag såg likadan ut med Filip....bara lite mindre...
  • mrsSoffi
    aihpoz skrev 2010-12-16 21:14:30 följande:

Tycker jag har en gigantisk mage för att bara ha gått in i vecka 22,men den kanske inte är så stor med tanke på att man är ommis.
    Kan dock inte ladda upp någon bild,det står bara upload failed.

Testa att göra bilden mindre så går det kanske...Så fick jag göra för att det skulle funka.
  • mrsSoffi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-17 20:34:20 följande:
    Igår kväll kl21.02 föddes våran lilla prinsessa med dunder och brak. KOm in kl19 och det blev intensivt kl19.30.
    50cm och 3660gram. Vi är redan hemma. var så fullt på BB och ingen lugn och ro.
    GRATTIS!! Perfekt dag att föda på tycker jag.. . MIN födelsedag ju hehe
  • mrsSoffi

Angående välling: Filip äter bara välling på kvällen innan han ska sova. Brukar bli ungeför 240 ml.  Till frukost äter han istället smörgås.

Angående talet: Efter att Filip fyllde 1 år så fullkomligt exploderade hans tal. I början var det mer bebisord, som typ bangang = banan, dengdeng = välling, kankan=vattenkanna, men när han var runt 1 år och 4 månader så kom det istället riktiga fullstaviga ord från honom. Han pratar fruktansvärt tydligt och får med alla stavelser i orden. Långa meningar har han pratat länge, säkert ett halvår. Han går inte på dagis, så där har det inte varit någon inflytan. Ska bli kul och se hur lillasyster kommer bli i talet, om hon också blir tidig eller om hon blir senare.

På måndag är det dags, då fyller min lilla prins 2 år. Herregud va fort det gått säger jag bara!!
    Vem är på tur att föda förrästen?

• mrsSoffi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-17 20:34:20 följande:
    Igår kväll kl21.02 föddes våran lilla prinsessa med dunder och brak. KOm in kl19 och det blev intensivt kl19.30.
    50cm och 3660gram. Vi är redan hemma. var så fullt på BB och ingen lugn och ro.
    Hur lång tid tog hela alltet då förrästen? Alltså, när kom den allra första känningen/värken? Blev det någon bedövning?
  • mrsSoffi

Hej tjejer!

Jag har ju nästan exakt 1 år och 9 månader emellan mina barn, 1 dag ifrån. Storebror är och har hela tiden varit världens snällaste mot lillasyster, så det är SKÖNT!! Ingen som helst svartsjuka har det varit. Bara för det kommer det väl bli världens bråk när dom blir äldre...

Angående underliv...har haft två vaginala förlossningar, och är nog precis som jag var innan där nere...hehe.

• mrsSoffi
    Itzumo skrev 2011-05-27 10:52:39 följande:
    3920g och 51cm.. SKillde bara 25g mellan hon och storasyster..

Grattis!!

Jag hade också nästan identiska bebisar Filip 48 lång och 3740 gram. Tuva 48 lång och 3750 gram Så 10 gram emellan...

• mrsSoffi

Hallå !

Allt bara fint här också! Som sagt, snart en 3 åring i huset...galet ju!! 
    Har ju också en 1 åring som springer omkring, så det är med andra ord fullt upp.

Grattis till alla er som fått bebis och alla som fått + på stickan! Underbart!!

Har också hunnit med att gifta mig...åkte till Thailand och sa ja till varann.

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5