• Anonym (ont?)

Känns som kramp i strupen, vad kan det vara?

Känner en krampaktig känsla inne i kroppen från struphuvudet ner till mellan brösten ungefär. Denna känsla kommer och går under hela dagarna. Vad kan det vara? Halsbränna eller något annat? Tror ni det är farligt? Om jag har denna känslan samtidigt som jag äter så gör det lite ont att svälja.

Kanske bäst att nämna att jag inte är gravid.

• Svar på tråden Känns som kramp i strupen, vad kan det vara?
  • Amazina

Låter definitivt som magsyra! Sura uppstötningar! Drick ett glas mjölk eller ta lite bikarbonat i vatten och svälj.

• Anonym

Reflux kanske,inflammation i matstrupen eller liknande. Har du provat syraneutraliserande?

• Anonym (samma problem)

Det låter precis som det jag har! Jag är snart i vecka 30 och detta har pågått några veckor. Frågade min barnmorska och hon visste inte, tyckte inte att det lät som halsbränna.

För mig brukar det släppa om jag slappnar av och vickar lite på huvudet och käken men det är himla jobbigt när det kommer.

Har inte hittat nåt mönster det kan komma lite när som helst.

Så tyvärr har jag ingen aning om vad det kan vara, vill gärna veta det själv.

• Anonym (ont?)

Jag har inte provat några halsbrännetabletter. Men kanske borde prova.

Jag har inte heller hittat något mönster för när detta kommer, ibland känner jag det redan när jag vaknar.

• Anonym

Jag lider av halsbränna och har gjort i snart 3 månader nästan dagligen. Nästa vecka ska jag till vc och förmodligen blir det en gastroskopi. Misstänker jag har ett hiatusbråck. Men för mig hjälper det med syraneutraliserande.

• Anonym (ont?)

Ska prova syraneutraliserande, är det receptfriatabletter? Vad heter dom?

• Anonym

Prova rennie eller losec/omeprazol.

• Anonym (ont?)

Ska åka till apoteket i morgon. Hur länge ska man äta dom innan man borde märka resultat?

• Anonym

Rennie ska hjälpa direkt, losec/omeprazol ger bäst effekt efter runt 2-3 dagar men börjar hjälpa samma dag.

• Anonym

Men fråga på apoteket vad de tycker passar bäst.

Svar på tråden Känns som kramp i strupen, vad kan det vara?