Inlägg från: våranstjärna |Visa alla inlägg
  • våranstjärna

Enda gången jag inte gapar och skriker är i sömnen!! Han driver mej till vansinne

hej alla kloka förldrar!
    här är en till mor till trotsig son. våran son är 3 1/2 med ett jädrans temperament , vilja, och humör. 3 saker som inte alltid funkar ihop.

vad hade ni gjrt om detta hände- lördag eftermiddag och vi ska äta god och mysig middag ihop hela familjen. innan maten förklarar vi för honmom att OM han äter sin mat kommer han få glassen han valde ut i affären och även lite lördags godis.
    våran måltid slutade i katastrof som VANLIGT! ungen vägrar att smaka sitter bara och leker med maten efetr minst 20 tillsägningar och hot tar vi tillslut bort hans mat och han får gå därifrån. jag och pappan bestämmer oss för att faktiskt vara så hårda att VI äter glass till efterrätt medans sonen ser på! för att verkligen visa VAD han missar.
    GJORDE VI FEL?? vi fick så ont i hjärtat båda två när han satt med sina hund ögon ocg tittade när vi åt. dock talade vi om då med att Om han äter sin mat får han ochså glass....vilket han inte gjorde.
    så nu några timmar senare är sonen såklart hungrig och vill ha smörgås! detta dilemmat har vi nästan varje dag, han äter aldrig när han SKA äta. vad tusan gör man???!!!

• våranstjärna

tack för svaret! måste bara tillägga att SJÄLVKLART berömmer vi våran son när han gör något BRA. jag skriver lite klumpigt jag menade att vi sa till han minst 20 gånger att om du äter....

• våranstjärna

du skriver ignorera allt dåligt beteende, så om han sitter och leker med maten, slänger ris på govet, häller saft i maten osv ska vi bara låtsas som ingenting? kan hända att det är RÄTT att ignarera men för mej känns det fel, alltså det är som om vi godkänner hans beteende vid matbordet då,jag blir så kluven.... jag vill ju att han ska lära sej bordsskikt och bete sej som man ska göra....

Svar på tråden Enda gången jag inte gapar och skriker är i sömnen!! Han driver mej till vansinne