*Snackis 10*
Oj, just det. Det blev en Lukas
Oj, just det. Det blev en Lukas
Åsså lite kommentarer:
Stina - Smart muta med tankbilen. Mutor varje dag för småsaker är säkert inte någon bra idé, men när det gäller sådana där grejer så är det ju helt klart värt det när det funkar.
Heeso - Den där känslan av nålstick känner jag också igen. Inte bröstvårtorna som gör ont utan snarare som om små mininålar forsar fram i mjölkgångarna. Skönt at det verkar blivit bättre för dig. Jag brukar tvinga Lukas att släppa och ta nytt tag. Men det hjälper inte alltid.
Grattis till resan Calibo!
Det har fungerat ganska bra med Simon här hemma. Han har fått mcket uppmärksamhet från både mig och sin pappa och verkar verkligen tycka om bebisen. "Jag älskar bebisen när sitter i ditt knä" och sådana saker kan han säga.
Men på förskolan har det varit lite sämre. Måndags och igår hade han bråkat mycket och inte ätit sin lunch, vilket chockade dem eftersom han alltid äter där. Här hemma kan han ju utan problem gå en hel dag nästan utan mat, så vi är ju vana, tyvärr.
S och jag pratade om det och kom överens om att han i morse när han lämnade skulle be dem att tona ner bebispratet och låta Simon ha en bebisfri plats på förskolan, där han får vara sig själv.
Tydligen hade de reagerat väldigt ”bra” på det förslaget och hållit med om att det ju hade varit för mycket fokus på bebisen. Så det ska bli spännande att höra hur det gått idag.
Lycka till imorgon Ullen. Hoppas de inte skickar hem dit med "oförrättat ärende"
Barbella - Skönt att få kvitto på hörseln. Hoppas nu febern går över snart.
Här går dagarna i racerfart. Nu har jag varit uppe sedan 7.30 och tycker inte jag hunnit någonting. Det är tur man har ett dagis som inte är så rabiata med 15-timmarsregler och dylikt. Trots att det gått nästan en månad sedan snittet känns det som ett ganska stort projekt att hämta Simon med stora barnvagnen på bussen. Har gjort det en gång men skulle helst inte vilja göra det varje dag, än.
Ska se om jag kan få till ett foto på Lukas också.
Funkar inte att lägga till bilder just nu - ja ja. Nån annan gång. Dags att mata igen
Ullen - Vilken sovbebis du fått
Jag med faktiskt, nu sover lukas nästan alltid 6-7-timmarspass och sedan käkar han lite och sover ett par timmar till. Passar fin fint så här på semestern.
Nu har S ledigt i fyra veckor och vi ska väl ta oss till Sthlm så småningom och sedan vidare därifrån till Dalarna, men än så länge njuter vi mest bara av att vara hemma och ta dagen som den kommer.
Dock var jag på Ikea idag med bebis och treåring utan S och det gick väl sådär. Lekrummet var fullt så vi fick börja med en halvtimmeslång väntan. Och det innebar att tajmingen blev lite skev så bebisen sov inte när jag skulle ha min shoppingtid och var ganska missnöjd när det var dags för försenad lunch. Men nåja, det är så man får veta att man lever ;)
Imorgon har vi inga planer och S är som sagt ledig nu. Härligt!