*Snackis 10*
Vad roligt, såg precis att man kan ladda upp bilder... nya funktioner... I like =)
Här kommer två bilder från vår skidsemester (blev vist bara en.... den vägrar ladda upp en till).

Vad roligt, såg precis att man kan ladda upp bilder... nya funktioner... I like =)
Här kommer två bilder från vår skidsemester (blev vist bara en.... den vägrar ladda upp en till).

LMH: Hoppas monteringen gick bra och att alla skruvar fanns med =) Sebbe spelar en del dataspel han med, favoriten just nu är Bolibompasiten och allt som finns där att utforska i spelväg.... sen gillar han Kalle kunskap.
Solaris: Vad skönt att hon fått komma hem lite, det gör nog en helt del för psyket också att få lämna sjukhusmiljön. Vet läkarna vad det är som orsakat det hela eller är det fortfarande ett mysterium?
Ja du, våra små växer upp så fort... jag kommer ihåg första gångerna man hade en kompis som sov över, det var sååå spännande och inte sjutton sov man nått den natten.. vilket resulterade i att vi var helt slut dagen efter... vilka härliga minnen =)
Oooo jag glömd ju berätta... idag har Sebbe och jag haft en sån där sköningdag, vi började med att spendera ett par timmar ute i kylan.... tills vi båda konstaterade att lite fika och upptining i köket skulle vara suveränt. Efter det hämtade vi lego-lådan och började bygga ihop två racerbilar... okey... jag tycker själv att jag har ett tålamod som inte går av för hackor... men det här med att följa instruktionsboken blev liiite för mycket... det kröp myror över hela kroppen på mig tillslut.. nääää... det lär nog dröja innan jag ger mig på att hjälpa honom bygga ihop den demolerade legoborgen...
Hallo Stina, virus på hjärnhinnan.. det låter väldigt läskigt... hoppas det inte är nått som kan komma tillbaka?!
Vad roligt med nytt jobb, vad gör du nu? Goa arbetskamrater betyder verkligen så mycket, för mig är det verkligen a & o. Jag håller också på att leta nytt... inte superaktivt men jag kollar annonserna regelbundet =)
Vi är verkligen slöa när det kommer till att ha Sebbes kompisar här hemma, måste skärpa oss med detta helt klart. Men jag är lite ego här... på vardagarna hinner man inte mer än hem äta, slöa en timme (i bästa fall) och sen i säng (Sebbe lägger sig vid 2000 och somnar som en stock). På helgen vill jag/vi hitta på en massa ihop... men så klart får han träffa kompisarna en stund när vi är ute i trädgården. Jaja, jag tror att det blir bättre till sommaren då man kan vara ute längre... =)
Sebbe har blivit riktigt förkyld med en massa feber brännandes i den lilla kroppen.
Så typiskt att det skulle komma nu, vi som planerat in biobesök (Trassel) och en massa annat mys nu till helgen när vi är ensamma hemma.
Min käre sambo ska nämligen iväg på konferens fre-lör så Sebbe och jag har lägenheten för oss själva =)
Vad har ni för planer den här helgen?
Gravid: Hallo där tjejen... huuuu -17 lät väldigt kallt, vi hade som lägst -5 och det tyckte jag räckte =/ Under lite bättre förhållanden (inte så kallt och familjen frisk) komer säkert Axel gilla äventyret lite mer.. tänkt när han kan åka med Anton, då blir det livat värre =)
Jag hoppas att Anton mår lite bättre nu också. Hosta är nog det värsta... =/
Sebbe hade ingen feber igår och han ville så gärna gå på bio så vi bokade in oss på 1330-föreställningen och vi kan verkligen rekommendera filmen, Trassel, den var så söt och rolig =)
Gravid: Vi bodde på Högfjällshotellet, jättemysigt.... verkligen perfekta backar för de små. Sen åkte vi även till Lindvallen med "långliften". Bra backar där också men så mycket mer folk och därmed kö till liftarna =/
Vad kul med skridskor, det har inte Sebbe fått prova än =)
Förstår din känsla med namnet... Sebbe har vid nått enstaka tillfälle tilltalat mig och Patrik med våra namn.. och det både lät och kändes väldigt konstigt... =) Logisk förklaring dock från Axels sida... =)
Ullen: Gött med lite lugn i vardagen =) Ullared låter dock hur kul som helst, var där för ett tag sedan men då var det tokmycket folk... mindre kul =/
Solaris: Åååå vad spännande med Branäs... vi har sett mycket reklam för detta ställe så det ska bli kul att få ett utlåtande =) Vi sitter också och planerar en resa till solen... dock kommer inte denna bli förrän i mitten av september... man får sprida ut härligheterna =)
Gott med lite egentid också, ni kommer garanterat få en helt underbar helg i Götet =)
Hallo Heeso: Ååå så mycket bra tips man fick =) Vi håller som sagt på att leta resa nu men det finns såå mycket att välja på =/ Man vill ju gärna hitta det perfekt stället liksom.
Förstår att det känns trist att börja jobba igen, det är faktiskt himla gott att vara hemma med de små. Vet inte om det är någn tröst men man kommer ju snbbt in i jobblunken igen.
Trysil låter helt ok =) Jag hoppas att ni får en härlig semester och att alla är friska tillsdess.
Tina Lisa: Ååå vad gott att kunna åka själva.... och till Rom av alla ställen... underbart =) Jag och P har inte varit iväg själva på hur länge som helst. Vår barnvakt, min syster, är just nu i Australien och studerar så vi har ingen som Sebbe kan vara hos. Dock kommer hon hem till sommaren så då får vi försöka hitta på nått på tu-man-hand. Stugan på Guldholmen låter helt kanon den med, kanske vi ska passa på att komma och våldgästa er en dag =)
Vår höst var nog ungefär som er vår verkar ha varit, med tanke på sjukhistoriken... jag tor ajg räknade ut att från mitten på oktober till mitten januari har vi varit friska totalt två veckor... helt makalöst... det kommer den ena förkylningen på den andra. Förra veckan var Sebbe sjuk igen, vi får se hur länge det dröjer innan jag eller P åker på nått =(
Gravid: Första gången på två år, jösses... vad gör ni för att hålla er friska? Jag tar mer än gärna emot lite tips =)
Hej på er sötnosar... snart börjar melodifestivalen =) Ser fram emot detta med skräckblandad förtjusning... sist var det verkligen så dåligt så jag hoppas att de sparat de bästa låtarna till "sist" =)
Idag har vi resat på vinden... fy sjutton vad mycket bröte man har... illa. Vi har fått ihop 4 kartonger med bara kläder (dessa ska lämnas til insamling).
Gravid: Ja just det, glömde bort att du varit hemma tills nu nästan =) Jag hoppas att du inte kommer behöva nyttja så många VAB-dagar i framtiden... men några lär det ju bli =/
Daggkåpa: Båtluffa, detta bara måste du berätta mer om =) Är det i Grekland ni luffa? Hur gör ni med boende osv? Spännade, kanske man skulle ge sig på nått sånt...
Ullen: Jaaaa sommar... vill haaaa... NUUUUU =) Jag tor aldrig jag längtat så mycket efter sol och värm... ska bli så gött när våren kommer.
Kram på er alla
Gravid: Ååå det lät inte helt fel, Bryssel är verkligen en härlig stad... bra shopping med =)
Kan inte annat än hålla med dig beträffande artisterna i årets melodifestival... dessvärre är jag en festivaljunkie (stavas det så tro) så jag MÅSTE titta... trots torftigt artistutbud =)
Calibo: Ohh bygga nytt, vad kul =) Du får lägga ut lite bilder sen så man får se slutresultatet...
Mardrömmar, ja det har Sebbe också börjat få nu till och från. Som du säger LMH, det händer mycket och deras medvetande växer utanför den egna lilla sfären...
Idag har vi varit på bio... vi såg Rango... kan faktiskt inte rekommendera den... lite för vuxet innehåll... Sebbe som i vanliga fall sitter som klistrad i sätet for runt som en liten galning och var inte intresserad för fem öre... =/
Tjingeling på er tjejer =)
Ullen så himla roligt, ett stort grattis... jag är inne på din blogg med jämna mellarum så jag har följt din planering =)
Här är allt bara bra, Sebbe han cyklar också för fullt och vi är ute nästan varje dag på "cykelpromenad".
Just nu lääängtar vi till semestern, ska bli så skönt att få vara lite ledig... eller hur man nu ser på det.. vi har nämligen köpt en sommarstuga nere i Småland och planen är att renovera denna under sommaren bla. Vi längtar dock nått så in i norden efter att få börja med detta projekt... tänk ett eget litet hus. Det bästa är att huset ligger ett stenkast ifrån min mammas gård så Sebbe kommer kunna susa mellan husen när helst han vill.
Tjingeling på er flickor, ja man kan ju lugnt konstatera att sommaren och semestern flöt förbi
alldeles för snabbt... skulle lätt kunna spenderat ett par veckor till med att bara vara...
Vi har varit 4 veckor nere i Småland där vi renoverat vårt lilla torp. Jösses vad mycket jobb det är men det kommer bli sååå fiiint när allt är klart... om sådär 5 år =)
Jaja, nu är man tillbaka i jobbträsket igen MEN om ganska så exakt 4 månader (minus en dag) är det julafton mina vänner, I löööv julen =) I början av nästa år kommer vi åka en vecka till Lindvallen eller Högfjället. Sebbe gillade verkligen att åka utför sist vi var iväg så nu gäller det att underhålla de nyvunna färdigheterna.
Kram på er.