• UllenK

kikar in.

Eftersom jag sprang på Solaris idag i Stenungsund kom mit gnagande dåliga samvete ikapp mig, jag hinner in men hinner sällan skriva. Men nu tittar barnen på film o Axel sover.

Här är allt som vanligt, eller ja ja, vanligt och vanligt. Rutinerna börjar så smått att komma på plats och vi börjar vänja oss vid Axel. En omsällning inte bara för mig utan även för barnen, är nog mest M som inte har märkt av nån förändring Men jag visste ju det sen innan och tar det hela med ro än så länge

Dop är bokat, men skall som m Elsa ha en liten tillställning och inget stort tjohej. Semesterplaner planeras men vi vill vara lite spontana och hoppas på en läng VARM sommar

Axels öga är bra, efter mycket om moch men så har nog det trånga blivit bättre och han har inte haft klet på länge nu. Växer gör han, väger 4320g nu och är 55 lång. Jag ger han ersättning ett par gånger om dan för helt enkelt räcker inte tiden till, min lillle kille vill gärna amma mycket och länge och det hinner inte jag på eftermiddagarna. Men han överlever nog det med. Därimot spyr han mer än de andra, kaskad de sista dagarna och funderar på om det kan vara så att han tarvar mer nu och ökat på det och magmunnen inte hänger med riktigt. Men så länge han kissar så är jag inte orolig.

Elsa har peppar peppar inte haft blöja på natten sen i torsdags och det funkar än så länge. Hon kände själv att det var dax och nu hoppas vi att det funkar Tråkigt med era små som har det jobbigt med magarna har som tur var aldrig haft det bekymmret. Men jag har vänner vars barn haft det och de lutade med vällingen och då slutatde allt bekymmer, är kasnke värt ett försök????

Väldigt ego just nu men hoppas kunna skriva oftare ju äldre lillskrutten blir

• UllenK

Passar på och skriva lite innan Axel vaknar, han är förkyld och sover mycket idag, har lite lätt feber och supersnuvig, så nu har näsfridan inhandlats.

Annars är allt bra, barnen är som vanligt, tokstolliga och trostiga som få men ändå helt ljuvliga med jämna mellanrum
    Axel har haft nått med sin mage de sista veckorna och jag har varit lite rädd att det var nått med mjölk men nu verkar det bli bättre och jag tror mer på kolsyra och lök känslig. Så jag har lagt av med min älskade Cola och skippar löken ett tag så får vi se. Imorgon är det 2mån kontroll också så då kan jag kolla med läkaren vad han tycker.

Våran planerade husbilsemester har skitit sig, husbilen vi skulle hyra har bara 4 bälten så alla kan inte åka med i så fall, och det var ju knappast ett alternativ, men vi lär väl inte vara sysslolösa iom att köksrenoveringen ska dra igång efter semesterna och tills dess ska vissa saker vara ute ur huset Men hoppas att vi kan ta en tripp till ALV med barnen.

Idag är det dax för dopsamtal med prällen som verkar en anings snurrig, men det kommer nog gå bra. Och i veckan ska vi äntligen hämta lamellerna till sovrummet och de nya badrummsmöblerna.

Nope, nu hör jag nått, nojiga mamman måste kolla honom hela tiden för jag är livrädd att han inte ska få luft. Och nu bråkas det i ett annat rum dessutomSkrikandes

• UllenK

Hej där.
    Även här rullar det på i turbo, man hinner in och läsa men att skriva är bara att glömma. Men nu är töserna iväg m farmor och handlar och liten sover så då passar jag på. Första veckan m barnen hemma på heltid, men från och med nästa vecka är det simskolan varje vardag så då har vi ju nått att göra För just sysselsättning till de stora är mitt gissel, de tröttnar så fort på en grej och vill hela tiden hitta på nya roliga saker. Nina fyllde 6år igår så då blev det fotboll och mål så nu har de det som en ny grej, men när den inte är rolig längre.....

Axel fortsätter att vara det A barn som han varit hela tiden, sover 22-07 eller ungefär så varje natt, vaknar vi innan kl 5 är det chock för mig. Han äter mest ersättning numera, amningen funker men är inten "stuns" i det och han vill äta oftare så jag ammar två tre gånger om dan och mest för att tömma brösten. Men som de flesta vet av er så har inte ammningen varit någon stor grej för mig.

Imorgon är det 3mån kontroll och sprutor Ska bli kul att se hur stor han är nu, för jag tycker själv han har vuxit så mycket det sista.

Kul m alla småsemestrar alla hittar på, här är det 2 veckor kvar innan M börjar sin och inte ens då har vi något planerat, hoppas ju fortfrande på ALV men vi får se.

Nu ska vi till farmor och leka en stund

• UllenK

Hej Flickor.

Här händer det saker hela tiden, eller nja. Det är väl mer så att man har händerna fulla numera och hinner in och läsa sen är det något  som händer, toabesök, matningar, bråk eller något annat trevligt m barnen

Idag åker vi mot ALV och sen även high chaparall senare i veckan, det blev tillslut en familjetripp. Både jag o M behöver komma bort från huset nu och ladda lite, för om  veckor börjar vi riva kök och snickare kommer i början på september. Så nu blir det att flytta och kommer inte att ha tillgång till varken internet eller telefon om jag inte knallar hit upp till huset. Men det kommer funka det med.

Axel blir 4mån på torsdag och jag tycker tiden går äckligt fort, jag sörjer att det går så fort. Han är ju mitt sista lilla gryn och man vill ju ha denna gosiga tiden för alltid. När han tittar på mig och bara skiner som en sol, när man vet att man är den viktigaste människan i hans liv. Ego men så härligt.

Nina börjar bli stora damen, nu är det coola kläder som gäller, gud bevare mig om jag tar fram en puttinuttklänning.

Elsa är Emil personifierad, vi måste hela tiden ha koll på henne för annars händer det olyckor hela tiden, hon är spontan och rolig, glad och lycklig, men så mycket hyss. Men men, vad ska man göra. Hon är ju så skön.

Annars rullar allt på.

Hoppas ni alla har haft en bra sommar fram tills nu och så hoppas vi även på att fortsättning blir bra.

• UllenK

Livstecken från oss. Vi är i Danmark på semester med mina och Mats föräldrar, har haft 4 sköna dagar och imorgon åker vi hem. Lyx att förlänga sommaren med lite extra semester och på måndag börjar Nina skolan en vecka senare en alla andra. Inte helt lyckat men det kommer nog att lösa sig.

Axel sköter sig som vanligt men har reagerat lite på allt som händer runt om kring, först semester till vimmerby, sen hem och flytta ut till vårt tillfälliga boende under köksrenoveringen och sen direkt efter det åka på semster igen med massa nya intryck och farmor/mormor som inte kan låta honom vara. Så lite kinkiga kvällar har här varit men inte värre än att man står ut Smakisarna är igång för fullt och han slukar med glädje en halv burk redan trots bara 2veckors test. Tror vi har en liten matälskar vilket inte alls är fel.

Känns konstigt att så många av er är tillbaka och jpbbar igen, det är ju inte länge sedan ni fick era "små" och de börjar redan på förskolan. Ja, herregud, tiden går äckligt fort och snart är man där själv, och det är inte helt utan sorg jag skriver det, för även om jag inser att ett barn till skulle knäcka mig antagligen så kan jag känna sorg när jag ser en gravidmage eller höra nån som fött. Men det går väl över antar jag.

Här ska jag istället ta tag i mig, gå ner i vikt och försöka komma i alla mina gamla kläder, har gått upp 4kg under ammingen och gillar inte alls det jag ser nu i spegeln. Ska ner totalt 8kg och om det tar ett år är det ok, men det är inte ok att väga så här mycket. Så nu är det nya vanor här hemma, men inget godis och bara lightdricka, mycket sallad och grönsaker och lättare såser. Tänker inte chockbanta för det håller inte men vill gå ner hållbart och LÅNGSIKTIGT.

Har ni andra några sanabba lätta lunchförslag utan fisk i som ni rekommenderar, för där hamnar jag lätt i mackträsket och det är inte nyttigt

kramkram

• UllenK

Hej

läser allt men hinner sällan skriva, eftersom vi inte har internet i det andra huset blir det korta stunder här uppe och det hinns sällan med både att läsa och skriva.

Allt går i alla fall framåt, idag har målarna börjat, 3st i en farlig fart och snart kommer snickaren och börjar så smått m köket, sen är det ju en bit kvar ändå, med golv, dörrar och lister osv, men det är ändå på G och vi hoppas kunna komma hem inom 3-4 veckor. Innan jul är vi helt på det klara med iallafall.

Grattis alla stora 4åringar, helt otroligt att tiden går så fort och de är 4år nu. Min "lilla" är en aning brådmogen och jag försöker verkligen och dämpa henne. Svårt m en 6åring hemma också. Elsa är som Elsa alltid varit stor och intensiv men väldigt känslig, så det här med att bo trångt och konstigt, och allt runt om kring gör att hon slagit bakut och inte alls är som hon brukar. Jobbig, högljud och allmänt "pain in the ass" om ni ursäktar. Hoppas att det rättar till sig när vi kommer hem för jag går snart in i väggen pga henne.

Kram på er så hörs vi väl snart igen

• UllenK

Hallå där tjejer.

På lördag flyttar vi hem Äntligen är vi på banan igen och jag kan börja skriva här mer igen. Känns helt sjuk att 13 veckor senare har vi nästan ett nytt hus. Och ALDRIG mer ska vi renovera, nu har vi lev m detta i 3år till och från och nu är det äntligen slut.

Barbella, vad blir det för kök? Skönt att kunna pussla ihop det och korta ner dagarna, jag kommer jobba 75% sen och hämtar barnen 14.30 som innan Axel, känns helt super att vi fortfarande har råd och att det inte behövs två heltiden.

Gravid: Skönt att ändå fått plats även om det är lyxigt att ha nån hemma, tror jag )

Nope, nu ska jag på och bona golven igen, hör av mig mer när vi kommit hem

• UllenK

Låter jättesnyggt Barbella.
    Vårt är i ek (givetvis ) släta med lätt fasad kant, mörkgrå grantiskivor, rostfria vitvaror och en jätte köksö. Inte alls som innan även om vi hade ek då med

Trollsan: Låter inte alls kul och känner igen det lite. Men jag är väldigt tydlig jämnt med att när mamma och pappa pratar i telefon är det inte ok att tjöta. Mycket pga av att Mats har många jobbsamtal på kväöllarna.

• UllenK

Usch och fy vad fort tiden går. Man hinner inte riktigt med känner jag och snart är det jul.

Vi har i alla fall flyttat hem nu och det känns bra, barnen har blivit lugnare och jag och M slår inte ihjäl varanda länge Fint har vi fått det också.

Hur är det med er andra, livet leker antar jag. Barbella hur går det för er? Och Stina HUR går det för dig. Blir det nr 3 eller???

Antar att ni alla sett det men om någon missat så har Thea fått en lillasyster som heter Elsa. Grattis Fossing och hoppas allt gick så bra det kunde m förlossning och allt.

Vad köper ni till trollen då i julklapp. Här har vi bannlyst leksaker så det blir böcker, kläder, elektrisk tandborste bla. Sen ska Nina och Elsa få varsitt Nintendo DS av mina föräldrar, får väl se hur detta kommer funka, ska begränsa det lite tänkte jag, vill inte ha några barn som sitter och spelar hela tiden.

kramkram på er.

• UllenK

Hoppas din syster mår bättre Solaris. Inte alls kul när nått sånt händer kring jul

Heeso, låter som Axel det, han jobbar med att ställa sig på knä men ger oftast upp och kör soldatkräl istället

Här har julen varit både bra och dålig. Bra att man firar med släkt och vänner, barn och vuxna är på sitt bästa humör även om jag stressar som vanligt när vi har mycket folk hemma. Dålig att vi är förkylda hela bunten och jag har känningar i bihållorna som vanligt och lite feber idag, men det hinner nog bort innan nyår. Ögoninflammation också men det är bara jag så det är väl ok.

Men det tråkiga är väl om den lilla flickan som ni säkert läst om i tidingarna som ramlade i havet på lillejulafton. Hon är ett år äldre än Nina och har gått på samma avdel ing som henne och går på Tvet, alla känner henne och vet precis vem det är. Det sista vi hörde var allt annat än bra men vi håller tummarna hårt hårt här hemma att lilltjejen klara sig.

Gott nytt år på er alla damer ♥♥♥♥♥

• UllenK

Hallå töser

Jösses vad det skrivs bara för man har fullt upp några dagar.

Stina, det där låter ju otäckt, men skönt att det verkar bra, och roligt med nytt jobb.

MiaC, roligt att "se" dig

Gravid, förstår hur du känner med mamma och namn, nina säger Mats till honom ibland, och då brukar han rätta henne, jag heter faktikst pappa, för han tycker det låter så konstigt.

Här är fullt upp som vanligt, mycket både med barnen och allt annat. Men konstigt nog så funkar allt så mycket bättre närt jag har fullt upp och barnen är runt om kring mig.

Annars händer här inte mycket, färdigrenoverade är vi ju så äntlgien är det klart, resor är inga planerade och fler barn blir det inte. Japp, man är färdig med sitt liv alltså Nej men allvarligt, känns rätt skönt att inget är planerat fram över, mer än en ullaredstripp om två veckor då Shoppa hinns alltid med

kram

• UllenK

åh, daggis, vad roligt med en resa igen. Åhhh, den som ändå fick åka bort. Ja, ja, vad vore en dag på strand, dötrist urtråkigt och alldeles för sandig. Nope, här drömmer jag mig vidare mot Ullared

Låter mindre kul m allt vabbande ni håler på med, men åh andra sidan hade vi nog inte varit sämre om jag hade jobbat, jag är själv dålig i bihålorna igen för andra gången sen jul. Men snart kommer sommaren. Hoppas vi i allafall

Kramkram

• UllenK

Usch gravid Axel hade hög feber 2 dagar nu när han hade vattkoppor. Tur att man ite vet allt

Här är det på g att vända med alla sjukdomar och allt. Jag hade en liten slänga av nån magskit i fredags men det förstörde inte helgen som tur vra. Vi hade det jättebra i Skövde(för er som har FB) Och jag kan absolut rekommendera arena skövde som alternativ till The reef i fredrikshamn. Det tog oss 2,5 timme att köra till skövde och sen sov i på billinghus, som jag itne rekommenderar tyvärr.

Skojsan,  här är det mycket m smink också, men det har nog med att göra att Nina är mycket för det just nu, men jag har sagt stop, gillar inte skräpsmink på barnen och på sin höjd har de läppsyl, men därimot har de fått sminkböcker så de sminkar "dockor" i målarböcker. Top Modell heter det och finns i massor av varianter, sen har jag sett att Elsa målat sig på armar och sånt men väldigt lite.

Kramkram tjejer

• UllenK

Solaris vi har inte haft byxor på Elsa på ca 1år, det är bara stumpbyxor och leggings som gäller, kjol och tunika klänningar och jag är sååå trött på det nu och har börjat införa att när man är på förskolan får man vara fin men hemma kan man ha byxor. Lycka till

• UllenK

Snacka om en vecka som är helt galet rolig och oväntad. Fint väer ute, barnen iofs dåliga med snuva o feber, men vad gör det.

Jag har slagit till igen på familjeliv och vunnit andra pris denna gång.

http://www.familjeliv.se/Tavla_och_vinn/1.1188962

Sjukt roligt och väldigt passande då vi bestämt att vi ska låta bli att semestera nått längre i sommar. Vi ska slå på stort i stället i augusti.
    För .....sitter ni ner....Vi ska ÄNTLIGEN gifta oss. Ni på FB kan väl hålla det lågt där, hemligt än så länge där.
    Så den 27:e aug ska jag bli Fru Gustavsson. Sjukt......

kram på er alla

• UllenK

Solaris: Det var där vi var förra sommaren m barnen och bodde i stuga, stugan är inte stor men det finns det mest praktiskt. Men rekommenderarar er att boka frukost när ni kommer dit, väl värt varenda krona
    Det är inte gångavstånd till ALV, men väldigt lätt att köra dit. Sen har de en pool som Nina och Elsa gillade i vart fall. Fråga på för vi bodde där i två nätter.

Tack alla för gratulationerna.
    Skojsan: Övertalningen var inte så svår egentligen, dels så ska syrran gifta sig nästa sommar och det har vait mycket bröllopsprat och sen insåg han nog att det liksom var dax efter nästan 12år

• UllenK

När Nina och Elsa hade det när de var så funderade jag aldrig på hur jag gjorde, de hade ju med någon veckas mellan rum man jag var nog bara hemma och vabbade och jag vet inte att det var någon som sa nåt. Alla vet väl hur det är med vattkoppor tom på försäkringskassan.

Svar på tråden *Snackis 10*