Inlägg från: Fnollan
|
-
-
Svar på tråden Hur har eran relation förändrats?
-
Du har så rätt! Jag brukar själv ställa mig den frågan ibland och visst får man ett annat perpektiv. det är lätt att blunda för sina egna felMenhir skrev 2010-03-01 22:03:57 följande:Tja, det är ingen slump att många förhållanden spricker efter första barnet för det ÄR skillnad. Tex är man som regel skittrött, får andra prioriteringar och lite tid för varandra.Klarar man sig förbi småbarnsåren är det antagligen lättare, då har man testat förhållandet och vet att det stått pall.Viktigt är att tillåta varandra att utvecklas och att stödja varandra. Tex turas om att satsa på jobb eller studier eller vad det kan vara.Jag har varit tillsammans med maken i över 20 år och vi har tonåringar nu. Fortfarande har vi faser när vi är som två förälskade tnåringar själva och knappt kan hålla händerna i styr. Men jag skulle ljuga om jag hävdade att det alltid varit så. Ett långt förhållande går upp och ner och det måste man tillåta.Lyssna av varandras behov är mitt råd. Och att med jämna mellanrum ställa sig frågan "hur kul är jag att leva med egentligen?".Lycka till med livet!
-
perspektiv menar jag..måste nog gå och lägga mig nu