• Frida87

Vikt 5 månaders?

Hejsan! Undrar vad era 5 månaders bebisar väger och hur långa dom är?
    Fick höra idag att min dotter var liten för sin ålder ( vilket jag ej tycker) och hon väger 6900 g och är 65,4 cm lång=) Tycker jag är alldeles lagom för henne=)

• Svar på tråden Vikt 5 månaders?
  • storfamilj10

när min yngsta dotter var 5 månader så vägde hon 6990 och var 66 cm lång.. Hon vägde 2800 när hon föddes. Hennes tvillingbror vägde 8740 och var 68 cm lång ...han vägde 3300 när han kom .

• MikaelaEriksson

min son vägde 8,3 tror jag och var 69 lång

• ELLEoClara

Tog ingen vikt vid exakt 5 mån men:

4 mån och 1 vecka - 7,3 kg och 62 cm
    5 mån och 3 veckor - 8,6 kg och 66 cm
    Min tjej är rätt knubbig för sin längd
  • Raow

När min tjej var 5 månader vägde hon 9640 och var 68,5 lång. Nu är hon 6 månader och vi ska till BVC idag för väging och mätning..

• EmelieLT

När min son var 5 månader vägde han 7,6 och vad 66cm lång.. Nu är han 6 månader och väger 7,8 och är 70 cm lång {#lang_emotions_smile}

• Flisan79

Vägde min dotter en snabbis på BVC med kläder på (boy och byxor). Vågen landade på 9.7 kg. Hon blir 5 månader den 10/3. Vid 4 mån var hon 65 cm lång. Knubbig med andra ord

• bili

Vid 5 månade vägde min dotter 7572 gram och var 65,5 cm lång.
    Nu är hon 6 månader och vi var på bvc i torsdags. Hon vägde då 7830 gram och var 68,5 lång. :D

• anna0305

Cornelia blir 5månader på måndag,men nu senast vägde hon 6560gr & var 64lång,jag har som sagt inte en "stor" tjej direkt.Men hon går ju oxå under specbvc.för att vi ska få hjälp med hennes mat,då hon istortsätt matvägrat sedan hon föddes{#lang_emotions_frown}inte roligt alls,så var glada att ni har matfriska barn.

• HelenaH

Låter ju jättekonstigt att hon skulle va liten för sin ålder?!!
    På 5-mån-kontrollen vägde Julia 6990 (hon med!) o va 66,5 cm lång!
    Bvc-sköterskan säger att hon följer "normal"-kurvan jättefint, så då
    borde ju din lilla också göra det=o)

• Tridde

min lille kille hade dessa mått vid 5 mån kontrollen: 10,3kilo och 74cm lång. han är ju då alltså på helt andra sidan skalan jämfört med din men följer sin kurva exakt, och så länge din följer sin kurva är det ju inget att tala om. jag har för övrigt en kompis vars dotter är lika tung som vår Fabian var vid 5 månader, fast hon blir två år i maj och följer sin kurva perfekt

• SVE

Min dotter är lite större än normalt men inte mycke alls, hon vägde 7340 och var 66,5 lång :)

• TSadi

min son vägde vid 4 mån kontrollen 9,400g 67 cm hane stor men följer sin kurva. vägde 3,900 vid födseln.

Samuel -04 Emilia -06 BF 2009-11
Svar på tråden Vikt 5 månaders?