• Frugan

Letar febrilt efter en avlång pall att ha vid fotändan av sängen!!!

Jag har länge letat efter en avlång pall att ha vid fotändan av sängen. Minst 120 cm lång, ca 40 cm bred och max 40 cm hög. Antingen trästomme med klädd dyna i tyg eller helt i tyg med förvaring i. Är det någon som har några tips om vart man kan hitta en pall i den här stilen???

• Svar på tråden Letar febrilt efter en avlång pall att ha vid fotändan av sängen!!!
  • Frugan

Har tittat på Svenska Hems hemsida, men kan inte hitta någon...

• carola1977

I möbelaffärer. Jag har alltid drömt om att ha en sådan men har aldrig haft det utrymmet nedanför sängen .

• carola1977

Gavelbänk till sängen

Fråga: Jag söker en såndär sittbänk att vid fotänden av sängen. Inte med förvaring utan bara att sitta på. Så bred som möjligt. /Alexander
    Svar: En sådanhär typ av bänk kallas gavelbänk. På Kila möbler kan du hitta en. Mavis har tre fina varianter. På Ellos finns en variant för den som gillar mörkt trä. På EM kan du hitta den enkla sängbänken Soho. Från GAD kommer härliga fårskinnspallen Fårö och från Asplund kommer bänken Air på Furnish.se fungerar utmärkt som gavelbänk i ett avskalad sovrum. Gavelbänkar är även något som brukar finnas på de flesta ställen där det säljs sänggavlar så har du någon lokal butik som gör det så kan det vara en idé att svänga in där. Slutligen har Ikea en väldig snygg variant som heter Hemnes. Den har visserligen förvaring men jag tipsar om den ändå. Lycka till!

(http://www.viivilla.se/Inredning/Massor/Svar-fran-Vi-i-Villas-prylletare-pa-Hem-och-Villa.aspx?menu=45072&area=&noarea=1&category=&std=false)

• Frugan

Nej, ingen som passar. En snickare har dock erbjudit sig att göra en för ca 1800 kr och sedan tillkommer ju kostnad för tyg. Känner en tapetserare som kan hjälpa till med tyget.

Svar på tråden Letar febrilt efter en avlång pall att ha vid fotändan av sängen!!!