• amanda h

    Vattnet i UK

    Hej! Jag har ett riktigt jobbigt problem och undrar om någon där ute i UK har haft samma.

    Sen jag flyttade till UK (Skottland), så har jag haft många urinvägsinfektioner samt en njurinfektion. Visst, när jag bodde i Sverige så hade jag också urinvägsinfektioner, men inte 1 gång i månaden, det är ju löjligt mycket! Börjar nu bli jäkligt trött på detta och har kommit på en teori. Kan det vara så att det är vattnet? Jag är en väldigt renlig person, har bra hygien och följer alla råd för att undvika urinvägsinfektioner, men likförbaskat får jag det om och om igen.

    Vad tror ni? Har ni haft någon reaktion på kranvattnet när ni flyttade till Storbrittanien?

    Kram Amanda

  • Svar på tråden Vattnet i UK
  • Vaniljkex

    Jo, jag blir valdigt torr i hyn av vattnet har, for att svara pa din fraga, det blev jag nar jag pluggade i Uppsala oxa, som oxa har valdigt hart vatten.

  • 3tjejer

    Vet inte hur det är i Skottland som helhet men Dundee har i alla fall inte hårt vatten utan mjukt.

  • Ellen Botilda

    of topic : Pim73: Är du också i Dundee? Eftersom jag är i tagen att försöka bli gravid kanske jag får rådfråga dej angående hur det funkar med förlossning och sånt här i skottland, när det lyckats ta sej?


    Jag fick förövrigt en del svampinfektioner precis när vi flyttade hit och tror det var pga vattnet.. men kroppen vande sej ganska snabbt och magen i stort mår faktiskt bättre här än i sverige!
  • amanda h

    Tack för alla svar! Sen jag kom på teorin om att det faktiskt kunde vara vattnet, så har jag endast köpt vatten. Men kom på att jag dricker ju fortfarande kaffe med kranvatten, och ja, duschar ju såklart varje dag.

    Alltså detta är vidrigt vad jag upptäckte igår :( Jag skulle brygga kaffe, och när jag skulle fylla kannan så upptäckte jag att vattnet var väldigt grumligt. Så jag höll upp kannan mot fönstret så jag kunde se vattnet, och det var gul-grumligt. Jag höll på att spy, så jag säger till sambon att han måste komma o kolla. Så säger han att "ah, men du måste ju låta kranen rinna i en minut innan det är drickbart!" WHAAAT? Blev förbannad, att han ens vågar dricka vattnet är ju skandal :p

    Och en annan sak som jag stör mig på är min GP. Jag har som som sagt haft många urinvägsinfektioner och till och med åkt på en njurinfektion, så jag känner till mina symtom! Men nej, då ska min Doctor skicka iväg ett urinprov till labbet först innan jag får antibiotika och detta var i tisdags HAR FORTFARANDE INTE FÅTT SVAR! I Sverige brukade jag få svar inom 5 min!

    Kan vara vädret, kan vara vattnet. Ska dricka dubbel dos av vatten och tranbärsjuice i alla fall!

  • 3tjejer
    Ellen Botilda skrev 2010-03-05 21:22:26 följande:
    of topic : Pim73: Är du också i Dundee? Eftersom jag är i tagen att försöka bli gravid kanske jag får rådfråga dej angående hur det funkar med förlossning och sånt här i skottland, när det lyckats ta sej? Jag fick förövrigt en del svampinfektioner precis när vi flyttade hit och tror det var pga vattnet.. men kroppen vande sej ganska snabbt och magen i stort mår faktiskt bättre här än i sverige!
    Ja vi bor i Dundee, Broughty Ferry närmare bestämt. Du får gärna fråga, jag har gått igenom sista graviditeten och förlossning på Ninewells. Bor du i Dundee? Förutom oss bor det ett par till i området, så hör av dig om du vill träffas.
  • Trillian80

    Jag får också urinvägsinfektioner väldigt lätt.
    Jag var i Surrey i 3 månader utan att få en endaste UVI eller kräkning, jag drack filtrerat kranvatten eller flaskvatten eftersom de jag bodde hos sa att man inte kan dricka vattnet som det var.

    Hursomhelst, så borde e-coli i dricksvattnet resultera i magsjuka, och inte urinvägsinfektion (urinvägsinfektion handlar ju om att bakterierna "krupit upp"). Sen blir man ju mer mottaglig för infektioner när det är kallt, när man är hängig etc.

    Får verkligen hoppas att det inte är E-colibakterier i duschvattnet!
    Tranbärsjuice är förresten toppen, precis som det redan sagts här i tråden..!

  • klaus

    Björk te botar urinvägsinfektion.

    Dosering: en rågad tsk. per tekopp ca 2,5 dl, drar i ca 10 min.

    En kopp på morgonen efter maten.

    Svedan försvinner efter ca 5 minuter.

    Du bör använda det i två veckor för att säkerställa att infektionen försvinner.

    Jag är teraput i alternativ medicin, läser mycket forskning i detta globalt.

  • klaus

    Neem te botar och hjälper mot 113 olika sjukdomar, skrota apotekets produkter och ta in Neem istället, det kan ersätta allt mycket bättre.

    Det dödar bakterier, virus och svamp.

    Är en mycket stark produkt, dosera ca 1/3-1/2 - rågad tsk. per kopp te.

    Gandi började sin dag med en kopp Neem te.

    Googla: Neem foundation

Svar på tråden Vattnet i UK