• colera

Jag hatar folk som tycker synd om sig själva efter en abort!

Jag HATAR folk som tycker synd om sig själva efter en abort som de själva valt! Jag blir bara så arg när jag läser om det. Varför tycka synd om sig själv när man medvetet gjort valet själv?
    Nu menar jag självklart de aborter som görs pga att man slarvat eller struntat i preventivmedel.
    Jag tycker det är själviskt och oansvarigt.  Ville bara skriva av mig. Tack.

• Svar på tråden Jag hatar folk som tycker synd om sig själva efter en abort!
  • skorpionen80

Så du menar att det inte finns val som kan vara tunga för stunden, men ändå det rätta valet i längden?

• dkny77
    skorpionen80 skrev 2010-03-02 13:47:27 följande:
    Så du menar att det inte finns val som kan vara tunga för stunden, men ändå det rätta valet i längden?
    Bra sagt!!!!
  • Stårschan

Du drar dig alltså inte för att hata på så lösa grunder... Starka ord om människor man inte känner.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • bluebird
    colera skrev 2010-03-02 13:46:03 följande:
    Jag HATAR folk som tycker synd om sig själva efter en abort som de själva valt! Jag blir bara så arg när jag läser om det. Varför tycka synd om sig själv när man medvetet gjort valet själv?Nu menar jag självklart de aborter som görs pga att man slarvat eller struntat i preventivmedel.Jag tycker det är själviskt och oansvarigt.  Ville bara skriva av mig. Tack.
    Jag håller faktiskt med dig, inte såpass att jag "hatar" någon, men jag har ingen vidare sympati för de som gör en abort av den enkla anledningen att barnet var oplanerat och inte passade in i livet just nu.
  • colera
    Nej, inte när det gäller abort.  Men om man nu gör en abort, väljer att göra en abort så tycker jag det är rent av FJANTIGT att sitta och gråta och tycka synd om sig själv. Det är ett medvetet val. Jag har en kompis som gjorde abort hon bara grät och gnällde och tyckte synd om sig själv, VARFÖR? Det var hennes val.
  • Kajsa08
    Precis, även om man vet att det är det rätta att göra så är det klart att man blir ledsen och tycker att det är jobbigt efteråt.
    Antar att TS själv aldrig har gjort en abort eftersom du skriver som du gör.
  • colera
    Stårschan skrev 2010-03-02 13:49:09 följande:
    Du drar dig alltså inte för att hata på så lösa grunder... Starka ord om människor man inte känner.
    Kanske, men det är vad jag känner, hat. Och lösa grunder.. Dom har medvetet dödat sitt barn och sen tycker dom synd om sig själva. Det var ju deras val.
  • colera
    Kajsa08 skrev 2010-03-02 13:50:52 följande:
    Precis, även om man vet att det är det rätta att göra så är det klart att man blir ledsen och tycker att det är jobbigt efteråt. Antar att TS själv aldrig har gjort en abort eftersom du skriver som du gör.
    Nej, varför skulle jag göra abort? För att kunna tycka synd om mig själv efteråt? Ne, fy. Gör abort om ni vill, men om man sen gråter och klagar och tycker synd om, så BLÄÄÄ
  • Posh Foxy Baby

Hata på du, och tyck så synd du vill om folk du inte har en blekaste aning om hur de deras livssituation ser ut.
    Tills den dag du själv har varit där ska du enbart vara tyst.

Posh in da hood!
  • colera
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-02 13:54:15 följande:
    Hata på du, och tyck så synd du vill om folk du inte har en blekaste aning om hur de deras livssituation ser ut. Tills den dag du själv har varit där ska du enbart vara tyst.
    jag tycker inte synd om någon. men jag kommer aldrig att hamna där, jag skulle aldrig sätta mig i den situationen, och absolut inte tycka synd om mig själv efteråt, då det är ett VAL, ingen kan tvinga någon till abort.
Svar på tråden Jag hatar folk som tycker synd om sig själva efter en abort!