• colera

Jag tycker att abort ska förbjudas och illegala aborter straffas med dödsstraff!

Är man sjuk nog att välja att ta någon annans liv, varför ska man då själv få leva?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 14:29
    Visst finns det fall där en abort kan vara nödvändig, men det ska isf krävas mycket för att få en abort beviljad. T.ex om ett barn blir våldtaget och liknande situationer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-03 14:28
    Är man inte beredd att ta hand om ett eventuellt barn som kan bli till, trots skydd, är AVHÅLLSAMHET ett bra tips. Har man inte sex blir man inte gravid.
    Nu räknar jag självklart inte med de fall där våldtäkt är orsaken till graviditet.
  • Svar på tråden Jag tycker att abort ska förbjudas och illegala aborter straffas med dödsstraff!
  • Ann Al

Hur fan är du funtad? Ett foster är inte ett liv så länge aborten görs tidigt. Det är precis som att säga att män inte ska få onanera, det är massmord. Eller vad? Hur fan resonerar du?

• fuck u fl

Jag tycker dumma människor ska beläggas med skrivförbud och munkavle...

*nåt smart*
  • lövet2

Intressant. Vad tycker du om tveksamma fall då, där man inte kan avgöra om det är ett ofrivilligt missfall eller ett som är avsiktligt framkallat?

• colera
    Ann Al skrev 2010-03-02 14:22:07 följande:
    Hur fan är du funtad? Ett foster är inte ett liv så länge aborten görs tidigt. Det är precis som att säga att män inte ska få onanera, det är massmord. Eller vad? Hur fan resonerar du?
    en spermie är inget liv, kan inte heller bli om den inte befruktar ett ägg, så nej. Men alla ägg som befruktas ska ha rätt att få bli en människa.
  • colera
    lövet2 skrev 2010-03-02 14:24:50 följande:
    Intressant. Vad tycker du om tveksamma fall då, där man inte kan avgöra om det är ett ofrivilligt missfall eller ett som är avsiktligt framkallat?
    Då kan man ju inget göra.
  • BaraCarolina

Vi ska inte glöma de tjejer som blivit våldtagna och blivit gravida!!

Hur tänker du egentligen???

• Jimmyh
    colera skrev 2010-03-02 14:19:20 följande:
    Är man sjuk nog att välja att ta någon annans liv, varför ska man då själv få leva?
    är det bättre för barnet att ligga i magen när morsan går på heroin under graviditeten och sedan så ska barnet växa upp bland droger och prostitution? är det då inte bättre om denna heroin missbrukare kan göra en tidig abort?
  • Anova

*gäsp*

Visst är det kul att provocera. Men lite mer underbygd diskussion kan du väl komma med?

Svar på tråden Jag tycker att abort ska förbjudas och illegala aborter straffas med dödsstraff!