Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

    *~* Fertility Friend-Tempare våren 2010 *~*

    En Elva skrev 2010-09-04 18:25:27 följande:
    Jag fixade lite och se där då försvann det streckade för nån ÄL har jag då inte haft, men den är på gång för tappen är hög och mjuk och brösten ömmar som bara den. Känner mig så sugen på sex när snoret rinner och man bara vill sova så 
    Nä, det är kanske inte de mest upphetsande omständigheterna. Men hellre du än han
  • Minnie69

    Vad gäller TEMPANDET så är jag lite smånervig och irriterad. Fick ju min första mens i början på augusti efter gravidtieten och ammandet och vart glad Solig. Nu har jag därför åter stuckit in termometern, bara för att upptäcka att min kurva påminner starkt om en kurva som jag fick förrförra sommaren innan hela kroppen låste sig och jag mådde pyton under typ 4 månader då hormonerna fick totalspel . Kom inte ur eländet och började må som en människa innan jag fick pergo. De var som lyckopiller för mig då . Struntar i om jag inte får igån ÄL än men är panikslagen för att åka på att må så dåligt igen

  • Minnie69

    Problemet är just att jag ammar så det är piller-fritt som gäller. Hon har haft en känslig mage och vi vågar inte fimpa amningen än.

  • Minnie69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-09 14:35:34 följande:
    hur gammal e barnet 4 mån?
    vill du bli gravid månader efter eller ska ni vänta?
    Hon är hela elva månader, det tog tid innan min första mens dök upp . Vad gäller viljan att bli gravid så skulle vi hemskt gärna vänta om inte min ålder vore ett aber. Eftersom jag har hunnit passera 41 så finns det ju inte så mycket tid att veva på . Därför så var det bara på med blåstället när mensen behagade dyka upp. Fast det verkar väl som att ägglossningen tänker låta vänta på sig , så nu vill jag bara vänta ut och hoppas på att iaf få en mens igen även om ägglossningen inte har kommit igång.
  • Minnie69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-09 14:45:16 följande:
    okej då får du glömma det jag skrev haha
    Om inget hindrar dig så ta tabletter som sätter igångdin kropp och mens det finns att hämta på apotecket när du pratat med en läkare.
    En ålder vad är det men jag förstår klockan ringer och man vill bara få en till.
    Prova med hormonstabletter för mestration det borde ju hjälpa.
    Fast iom att jag fortfarande ammar så är det iaf inte aktuellt med pergo och det är ju de som hjälper till att få ÄL. Tabletter för att menstruera förutsätter ju att livmoderslemhinnan har vuxit till så det finns ngt att få ut. Den gången förrförra sommaren så kikade fertilitetsläkaren med VUL och då hade jag ganska tunn slemhinna vilket han menade inte var konstigt iom att jag inte hade ägglossat på hela sommaren. Så så länge som jag inte har avslutat amningen så är det väl inte så mycket att göra annat än att vänta. Eftersom hon fortfarande får väldigt ont ibland och därmed behöver amningen så är det ju bara att gilla läget . Hoppas bara att kroppen kommer fortsätta att jobba på att komma igång och inte hänger sig som den gången
  • Minnie69
    Kinderägg skrev 2010-09-09 15:04:01 följande:

    För mig så får alla vara här men gravidsnack är verkligen inte roligt att höra när man har försökt länge, peppa och stötta varandra är toppen, det hjälper mig och säkert många andra. Att läsa om graviditetsproblem, sparkar och annat som hör gravida till gör då mig väldigt ledsen , jag är självklart glad för alla som blir/blivit gravida men det finns bättre trådar för sånt prat tycker jag.


    Ja, naturligtvis ska man visa hänsyn. Man kan ju vara kvar i tråden och peppa andra tempare och sköta detaljerna kring sin graviditet i fortsättningstråden. Här ska det ju handla om tempandet och inte ngt annat.
  • Minnie69

    Sedan är det ju klart att en viss överlappning blir det ju ifall man vill bjuda på sina erfarenheter från "framgångskurvor" etc. Jag har själv jämfört med både mf-kurva och gravid-kurva osv i relation till andra tempare. Men jag försöker vara så finkänslig jag kan och se till den personens erfarenheter som jag har att göra med. Solig

  • Minnie69

    Kollade för övrigt om jag var ringrostig vad gäller kurvtolkande och gjorde Chart-game. Hundra procent så jag kommer iaf ihåg hur man tolkar kurvorna

  • Minnie69
    En Elva skrev 2010-09-09 17:22:37 följande:
    Minnie69 skrev 2010-09-09 14:51:56 följande:
    Fast iom att jag fortfarande ammar så är det iaf inte aktuellt med pergo och det är ju de som hjälper till att få ÄL. Tabletter för att menstruera förutsätter ju att livmoderslemhinnan har vuxit till så det finns ngt att få ut. Den gången förrförra sommaren så kikade fertilitetsläkaren med VUL och då hade jag ganska tunn slemhinna vilket han menade inte var konstigt iom att jag inte hade ägglossat på hela sommaren. Så så länge som jag inte har avslutat amningen så är det väl inte så mycket att göra annat än att vänta. Eftersom hon fortfarande får väldigt ont ibland och därmed behöver amningen så är det ju bara att gilla läget . Hoppas bara att kroppen kommer fortsätta att jobba på att komma igång och inte hänger sig som den gången
    Låter som östrogenbrist och östrogen triggar ju igång ÄL.
    Faktum var att enlit fertilitetsläkaren så var det tvärtom, jag hade generellt så hög östrogenproduktion att den behövdes sänkas för att sedan komma i en mer koncentrerad "peak", därför pergo som temporärt sänkte mitt östrogen för att det sedan skulle höjas mer samlat.
  • Minnie69

    Ja, jag nötte spelet ganska hårt när jag försökte lära mig. Så jag blev riktigt bra på det , tänkte att jag kanske hade legat av mig, men fortfarande så satt kunskapen . Så jag sitter fint på Wall off Fame en stund nu Skrattande (igen, var ju ett tag sedan, men iaf )


    En Elva skrev 2010-09-09 17:33:35 följande:
    Det brukar jag spela också men jag går in via home page och sedan games och jag brukar hamna på 85.90% rätt så inte än på wall of fame
  • Minnie69

    Tycker faktiskt att det är typ det bästa träningsverktyget, förutom att skriva sin egen chart då . Jag tyckte kurserna var tråkiga och orkade aldrig med att beta mig igenom dem. Däremot så slog jag upp när jag funderade kring ngt och så körde jag spelet MYCKET . Fast så började man bli för bra och då var det ju inte lika kul längre. Fast ngn gång ibland för att kolla att man fortfarande "har det" skadar ju inte Tungan ute

  • Minnie69

    Städade lite i BIM/Chart, har dock inte tagit bort ngn bara gjort en tillfällig underavdelning som man ev. ska plocka bort? Ni som finns i den men vill vara aktivregistrerade kan ju flytta upp er igen, annars tänkte jag att man lyfter ur den delen om någon/några veckor och antar att de som är på den inte längre är intresserade........

  • Minnie69

    OK, iaf en avvikelse från strulkurvan idag. Skönt att inte längre följa den till 100%, åter till hoppet om ägglossning . Måste ju vara optimist  Solig. Min senaste naturliga (pergofria) ägglossning var på cykeldag 43 (bara för lite mer än två år sedan, men iaf), så nu kör ja på att det kanske blir där omkring

  • Minnie69

    Jodå, jag håller koll på det mesta efter bästa förmåga. Testerna har varit på "halv flagg" ett tag nu, räknas ju inte om de inte är lika starka / starkare än kontrollstrecket, men jag vågar inte helt gå på den linjen då lillan ju blev till när jag aldrig fick "riktiga" utslag. Så jag reggar senaste halvdana tills jag får ett riktigt utslag, utifall att. Brukar iaf ganska snart efter ÄL bli helblankt på ÄL-test, så så länge det fortfarande ger utslag så utgår jag ifrån att jag inte haft ÄL än

  • Minnie69

    Jovisst är det skönt att väl veta om den varit. Iom att jag har så låååånga perioder att "ligga i" så gillar jag mest med ff när jag kan utgå ifrån att att ÄL har varit så man kan få sluta köra kommando-raid på karlstackarn hela tiden. Med lilla fröken som samsover i dubbelsängen så gäller det att ta till vara de små stunder då hon behagar knoppa i spjälsängen, INTE det roligaste upplägget. Hade flytet i kväll att hon precis somnat in för en lur när han kom hem från jobbet. Lättnad att ha fått till det efter två dagar utan flyt


    En Elva skrev 2010-09-10 18:29:39 följande:
    Jag hade en period när jag fick positiva ÄL-test men ändå inte fick nån ÄL av nån okänd anledning, med hjälp av FF så vet man ju numer om man verkligen har ÄL eller inte.
  • Minnie69
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-10 23:12:39 följande:
    Att den kan utebli är ju en sak alla vet, men ville bara påpeka att folk kan få en försenad äl också, och inte alla kanske uppmärksammar att den kommer senare. Somliga tror ju att man inte kan ha äl såpass sent  som efter dag 30 i en cykel.
    Jag har haft mycket senare än så . Problemet är ju när man ska försöka hålla koll på när det väl är dax för ägg-släpp. Brydde mig aldrig om mina låånga cykler innan det blev verkstadstid. Tyckte bara det var skönt att ha 5-7 veckors cykel "normalt" och ibland några månaders uppehåll. Men när man skulle försöka pricka ÄL blev det inget kul längre
  • Minnie69

    Är jag ensam om att vilja ha tillbaks den Fertility-Friend tråd som jag minns med sådan värme från förr? Det var så god stämning här då

  • Minnie69

    Jag skiter i det här, vi ses kanske en annan gång. Tills dess får man väl försöka hitta ngn annan temp-tråd Skål

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare våren 2010 *~*