• Virgo82

Didriksons fodrade regnställ vs. Polarns skaljacka/byxa?

Hej!

Jag undrar en sak som jag hoppas någon kan hjälpa mig med...

Vilket set är bäst i vår? Didriksons Boardman, fodrat regnställ eller ett skalset från Polarn?

Andas boardman setet? Håller polarns tätt vid slask?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Didriksons fodrade regnställ vs. Polarns skaljacka/byxa?
  • tessan27

Fodrade regnkläder andas inte så bra och det blir lätt svettigt och fuktigt på insidan och varmt lite varmare dagar. Polarns skalkläder andas och är vattentäta så de ska tåla slask och regn precis som regnkläder. Dessa kläder kan man ju också lättare anpassa efter väderlek då de funkar likabra i fint och tort väder. Klä på fleecekläder eller ullunderställ under vid lite kallare väder.

Själv skulle jag aldrig köpa fodrade regnkläder då det blir väldigt svettigt och varmt, läskigt att ha på sig.

• Golvmoppen

TS: Tycker att vanliga regnkläder och skalkläder är mer användbara. De kan man ha nästan hela året runt, inte då mitt i vintern pga kylan.

Dottern vägrar ha kläder som är klumpiga och det tycker jag fodrade regnkläder verkar vara.
    Kostnadsmässigt, så blir det ju dubbelt på ngt sätt med fodrat, för man klara ju inte sig bara med det när det är varmare.

Kör lager på lager beroende hur många grader det är både på vanlig regnkläder o skalkläder.

• Virgo82

Tack för svaren!

Jag har tänkt köpa polarns skalkläder iår igen då jag bara använt det till min dotter vår/höst och varit hur nöjd som helst, med fleece under. En dagisfröken sa att polarns skalkläder inte höll tätt men efter att min dotter haft det på sig på dagis så ändrade hon uppfattning helt.  :)

Blev så tveksam då jag läst trådar där några tycker att fodrat gummiställ är toppen. Jag har även haft ett billigare ställ till dotra men inte riktigt gillat det. Så det blir skalkläder som sagt! :)

• Jigge

Jag har både Po.P s skalkläder och didrikson boardman men jag tycker helt klart att man ska välja skalkläder om man inte vill köpa både och. Jag vann boardman stället i vi föräldrar, tycker det är bra riktigt slaskiga och geggiga dagar men jag hade aldrig betalat för det.

• JWM

använder bordman de dagar det är blött o slaskigt så slipper man ha så många lager på barnen
    det räcker med tunnare mjuka byxor & långärmad tröja under och dom kan vara ute länge

dom blir inte svettiga och äckliga

--

skalkläder används när det är torrare ute och man vi pölsa på ungarna många lager

tycker själv att polarn läcker när större barn (ca 6-7 år) leker i det

--

men har bordman för slaskdagar och didriksons skalkläder för torrare dagar

• Fotavtryck

Beror helt på vilken ålder barnet är i.

Till min ettåring blev det pop skalsett. + ett "vanligt" regnställ från didriksons.

Men till min 4-åring skulle jag / han aldrig överleva vår och höst utan didriksons fodrade regnkläder!!! Har aldrig stöt på nått bättre som håller honom varm o torr! Det funkar utmärkt redan nu med temp runt nollan.
    Men sedan får han oxå ett skalsett, didriksons, för lite torrare väder. Till sommaren får han ett tunt regnställ.

Svar på tråden Didriksons fodrade regnställ vs. Polarns skaljacka/byxa?