Inlägg från: Helenapena |Visa alla inlägg
  • Helenapena

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Skytten75 skrev 2010-03-05 11:03:16 följande:
    Är det någon som har rabatt på babyplagg som man kan skriva ut?
    Ligger en länk från Lindex på Familjelivs startsida
  • Helenapena
    badplats skrev 2010-03-05 08:23:21 följande:
    Ni "klädexperter" kanske kan hjälpa mig, har en dotter på tre månader nu. Funderar på vad man ska satsa på för vår jacka/overall ? Ska man köpa en jacka o ett par tjockare byxor eller en tunn overall?
    En fleeceoverall med ws-funktion är toppen!! Fix har en jättefin och likaså PO.P
  • Helenapena

Den är superfin verkligen och garanterat lika bra som PO.P´s till ett mycket bättre pris dessutom

• Helenapena

Ni som köpt dom ljusa stjärnjeansen, vad har ni tagit för storlek??
    Jag köpte 92 till sonen (17 månader) och tyckte dom blev lagom pösiga och hade växtmån på längden.

• Helenapena
    jannah skrev 2010-03-10 16:16:32 följande:
    Jag har köpt stl. 98 till dottern som blir två år i maj. Dom är lite stora, men det funkar att ha dom redan nu. Tycker det är fint när dom sitter lite baggy... :)
    Hur lång är hon nu??
  • Helenapena
    sarsparis skrev 2010-03-10 20:43:54 följande:
    Jag köpte 98 till min 2 åring, och tycker de är lite på gränsen för korta, hade hoppats på att de var lite längre så han kan ha dom länge, men 104 blir ju för tok för stort.....
    Jag köpte som sagt 92... Sonen är ca 84-85 cm lång nu (fyller 2 år i juli).
    Testade jeansen på honom igår igen och dom är drygt en mudd "för långa". Själva pöset gör så att resåren vid foten inte syns alls. 98:orna var så mycket längre så dom hade nog blivit väldigt knöliga nertill på honom tror jag...
    Hoppas att jag valde rätt
  • Helenapena
    anette 81 skrev 2010-03-11 10:36:46 följande:
    vilka jeans är det ni pratar om?
    Dom ljusa, slitna med lappar och stjärnor
  • Helenapena
    20082011 skrev 2010-03-11 19:24:05 följande:
    Kan ingen länka dom där stjärnjeansen så jag får se?
    Dom verkar inte finns kvar på Lindex.se...
    Kolla i bildtråden, där har någon lagt in en bild med dom på
  • Helenapena

Ang. galonställ!!!

Jag köpte varsitt ofodrat galonställ (jacka och hängselbyxa) till barnen på Ica Maxi igår. Specialpris den här veckan och nästa, endast 199:-/set! Jättefina!!

Köpte gummistövlar där också, 99:- paret (op 149:- /par)

*TIPSAR*

• Helenapena
    Line80 skrev 2010-03-23 11:29:30 följande:
    jag kan tyvärr inte rekomendera Ica Maxis galonställ.. både jag och en vän har haft otur med dom som snabbt gått sönder!
    Aj då... lät inget vidare...
    Nåja, dom verkade vara i bra, stark kvalitet med rejäla dragkedjor och knappar men det får väl visa sig. Om dom inte håller måttet blir det reklamation
  • Helenapena
    maadicken skrev 2010-03-23 22:47:45 följande:
    riktigt blött börjar det bli nu... regnat hela dagen idag  nä... då satsar jag nog på ett billigt regnställ istället. såg i tråden att ica maxi hade erbjudande denna veckan. kan man läsa deras reklam på nätet? skulle vilja veta hur dom ser ut.finns nämligen för samma pris på cubus som håller på och slår igen här i stan.
    Jag köpte ICA maxi seten och i Borlänge fanns dom i rött/gult samt svart/gult. Jättefina, klara färger
  • Helenapena
    Glittrax skrev 2010-03-23 21:11:19 följande:
    åååh.. behöver råd angående regnställ/galon....idag innan dagis fick dottern på sig fleecefodrade bamsegalonjackan, fleecebyxor och galonhängselbyxorna, men ändå hade hon blivit blöt på byxorna innanför och strumpor?...tänkte inte ta på henne vinteroverallen nåt mer då vi har runt nollan nu... Hon har även fleecefodrade galonbyxor "outwear" från lindex, som blev kvar här hemma men hur står de mot väta?.... galonbyxorna är abeko och trodde de skulle klara vatten, men personalen sa att hon nog fått in snö så därför hon blev blöt. Även fleecefodrade handskarna från abeko blev blöta inuti, är abeko dåliga galonkläder?Har beställt fix skaljacka och överdragsbyxa, hur klarar de väta? sitta i vattenpölar....
    Mina barn har fleecefodrade galonkläder på förskolan nu och det fungerar jättebra!! Kläderna står emot all väta och dom fleecefodrade vantarna från Didriksons likaså
  • Helenapena
    Line80 skrev 2010-03-24 09:00:12 följande:
    Outwear byxorna är slut i webshoppen hur tror ni utbudet är i butik? man är väl inte redan försent ute när det gäller sånt hoppas jag?!
    I Borlänge fanns det massor i butik i alla fall
  • Helenapena
    Glittrax skrev 2010-03-24 09:30:59 följande:
    hur är deras byxor? midjebyxor eller med hängslen..? min dotter har midjebyxor men sätter hon sig i pölar så kan det nog rinna in.. Hörde av en personal idag att hon igår hade suttit i en vattenpöl och plaskat med händerna... så det hade alltså runnit in både i benen och handskarna... inte så konstigt då att hon blivit blöt.. men handskarna var utanpå regnjackan så hon måste ha plaskat rejält... undrar om det finns galonbyxor som man kan dra åt runt foten?
    Hängselbyxor Tycker att det är det allra bästa just för att det oftast förhindrar att vattnet rinner in innanför, som det ju gärna vill göra på busiga barn
    Är det fotband på så tycker jag att byxorna som oftast sitter åt bra nertill också och vanligtvis är det ju även stark resår längst ner...

Inte bara med dessa rgnkläder
  • Helenapena

Hej alla
    Har en fråga om Fix skalbyxor och storlek...
    Sonen är 95 cm lång. Ska jag ta 98 eller 104??

Tack på förhand!!

• Helenapena
    lillronya skrev 2011-03-17 16:09:10 följande:
    98 hade jag tagit. Men troligen funkar 104 också fast lite stort.
    Mina småttar är 99 cm och har både 98 och 104 i de.
    Tack!
    FIX är ju rätt stora i storlekarna också så 98 blir nog bäst. Visst vill man ha lite växtmån men samtidigt får dom inte bli för stora heller för då blir dom ju inte smidiga att leka i...

Någon annan som har en tanke kring storlek på FIX överdragsbyxor till en kille på 95 cm. Stl 98 eller 104??
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11