Inlägg från: Myran2007 |Visa alla inlägg
  • Myran2007

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Hej!
    Någon som vet hur Lindedx är gällande reklamationer utan kvitto? Jag har ett par FIX skalbyxor som har två små hål i de tejpade sömmarna, ett på vardera ben. Vet inte var kvittot är men jag köpte byxorna förra året. Hade samma fel på ett par POP byxor för ett tag sen och där var det inget problem. Men Lindex känns inte lika generösa och tillmötesgående, fast man har ju egentligen rätt att reklamera utan kvitto. Någon som har erfarenhet?

• Myran2007
    Lejån skrev 2010-03-14 22:13:06 följande:
    Har reklamerat en vinterjacka utan kvitto. Men det verkar vara rätt olika hur man blir bemött.
    Okej, tack för svaret. Har också misstänkt att det kan vara så, hade känts bättre med kvitto. Behöver ju inga pengar tillbaks (det får man väl iof inte utan kvitto heller) utan nöjer mig med ett par nya. Och de finns ju fortfarande i butik.
  • Myran2007
    Lejån skrev 2010-03-14 22:13:47 följande:
    FIX överdragsbyxorna, är de vatten"täta"? Visst är det vattenpelare på dem? Jag försökte kika på hemsidan men det står inte.
    Ja de jag har är vattentäta, kommer dock inte ihåg vattenpelaren. Men LIndex outdoor för 149 kr är bara vattenaavvisande. Fix byxosna kostar 299kr.
  • Myran2007
    Glittrax skrev 2010-03-15 13:58:07 följande:
    det står även regn och smutsavstötande på fix precis som de från outwearMyran 2007: du skriver att de är vattenTÄTA, funkar det att sitta i en vattenpöl menar du?
    Ja det funkar att sitta i vattenpölar etc med (iaf min erfarenhet). Tror att det kan vara vattenpelare 6000 eller något , står nog på lappen i affären. Och de andra är ju inte vattentäta. Jag valde FIX just för att jag vill ha vattentätabyxor till min son. Sen har jag hört bra om outdoor också, men läcker de så kan man ju inte reklamera då de bara ska vara vattenavvisande. Gällande foder så är det inget värmande utan enbart ett typ nylonaktigt-lager som sitter inuti. Jag är iaf nöjd med våra och ska köpa nya i större storlek/byta de gamla beroende på hur det går med reklamationen.
  • Myran2007

Hos mig damp det just ner 2st Lindexkuponger med posten´. 30% på valfri vara och 30% på ett ytterplagg (dam och barn).

• Myran2007
    Glittrax skrev 2010-03-16 12:35:21 följande:
    Jag tycker att de är normala, har dock inget annat att jämföra med. Mín son har 92 på sina sen i höstas (fyller 3 år i maj), men de börjar bli lite korta nu. Hade tänkt hoppa över en strl och prova köpa 104 så att de nya passar i höst, får se om det funkar eller blir tokbylsigt. Finns ju knappar att dra in midjan med (min son är rätt smal och dessa byxor är normala/breda på bredden). Min son har 98-104 i Lindex velourbyxor och de sitter bra, han är val strax över 90 cm lång tror jag.
  • Myran2007
    Glittrax skrev 2010-03-16 13:25:12 följande:
    ok, min dotter är lite rund, och runt 93 cm så man kanske ska satsa på 104 då på byxorna.. men 98 i jackan eftersom den verkar väldigt stor.. har du jackan?
    Jag har inte skaljackan utan den med fleecefoder i. Den var perfekt i höstas och passar fortfarande men är aningens kort i armarna (enligt mig så de kanske eg sitter perfekt). Vet dock inte om det är samma strl som skaljackorna. Men min son har 98 i den. Han kommer ha 104 i sin skaljacka från pop i vår, vet dock inte hur POP och Lindex skaljackor är i strl förhållande till varandra.
  • Myran2007

Undrar om det är någon som har köpt vinterjackan (FIX) till ett barn som är ca 100 cm långt. Vilken strl skulle ni/har ni tagit till era barn? Samma sak gällande FIX skidbyxor? Min son är inte så pigg på att prova tyvärr...

Oscar 29/5-07 och Agnes 15/8-10
  • Myran2007
    Lycka 1 skrev 2010-08-23 20:39:28 följande:
    Jag köpte dom i fredags. Tog 110 på jackan och 104 på byxorna.
    Min dotter är 100cm lång och vägr 16kg.
    Okej, jag har köpt 104 i båda men var väldigt tveksam gällande jackan. Tänkte ta 110 då jag tror att 104 är för "lagom" redan nu. Sitter 110 bra på din dotter? Är lite orolig att den ska vara för lång så att det blir lite kapp-varning.
  • Myran2007
    mollan nu skrev 2010-08-23 20:54:46 följande:
    101 cm här och jackan 110 och byxor 104
    Tack för svaret!
    Verkar som att jag får byta jackan till större då. Misstänkte nästan det...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11