Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

3småttingar skrev 2010-03-02 22:17:40 följande:
    Okej tack :) nån som vet nån kod på HM då? :)
    Näpp, den som fanns gick ut i söndags.
  • mortillsju
    AochJsMamma skrev 2010-03-13 07:43:12 följande:
    men POP har inte heller en tunnare 3i1 jacka? vet inte vart flera får det ifrån??? Känns som att jag har sagt detta tusen ggr nu, det finns vanlig skaljacka (både hos POP o Lindex) som man kan köpa en vanlig fleece eller annat att ha till, detta ingår alltås inte. Sen så finns det vinterjackan, 3i1 som refereras till ovan, det är en vinterjacka, är vadderad samt har avtagbart fleecefoder. Någon skaljacka med avtagbart fleecefoder finns inte! Så, nu har jag sagt det en gång till...
    Löve änd peeece
  • mortillsju
    AochJsMamma skrev 2010-03-13 07:43:12 följande:
    men POP har inte heller en tunnare 3i1 jacka? vet inte vart flera får det ifrån??? Känns som att jag har sagt detta tusen ggr nu, det finns vanlig skaljacka (både hos POP o Lindex) som man kan köpa en vanlig fleece eller annat att ha till, detta ingår alltås inte. Sen så finns det vinterjackan, 3i1 som refereras till ovan, det är en vinterjacka, är vadderad samt har avtagbart fleecefoder. Någon skaljacka med avtagbart fleecefoder finns inte! Så, nu har jag sagt det en gång till...
    Det fanns ju long ago. Vi människor har ibland minne som elefanter   Minns att både pop och FIX förr sålde dessa typer av jackor.

Vill man ha detta konceptet nu får man köpa en jacka från Katvig, de är sånna.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2010-03-17 20:13:28 följande:
    jag sa ju igår att cupcakesklänningen snart skulle komma in
    Så sant så! Tur vi har en siare i tråden!
  • mortillsju
    trollizz skrev 2010-03-17 20:15:04 följande:
    Den köpte jag idag! Fast den rosa varianten! Väldigt fina båda två!
    Den ser så fin ut på tjejen i utskciket. Jag tror S skulle uppskatta den lila färgen med Måste spana, den blir ju rätt billig med rabatten...
  • mortillsju
    FrökenFreja skrev 2010-03-22 18:08:38 följande:
    Idag har jag varit och shoppat vårytterkläder till dottern från Lindex. Hoppas de håller bra! Jag har använt deras överdragsbyxor förut och varit mycket nöjd. Om någon är nyfiken på vad jag köpte så finns det på min blogg epona.blogg.se Alltså jag tycker det är så svårt med ytterkläder! Är det värt att köpa på typ Pop eller inte? Eller "duger" Lindex kläder lika bra?? Blev ju bra pris för mig idag, eftersom jag hade två kuponger på 30% så för jacka och överdragsbyxor och mössa blev det bara 350 kr. Men jag vill ju att dottern ska vara varm och torr..
    Jättefina kläder! de är ju inte vattentäta, men kompleterar du med lite galonisar kommer det alldeles säkert att funka perfekt. Såg jättefina jackor i galon på Lindex i rosa i veckan....
  • mortillsju
    Karl Fazer skrev 2010-03-22 20:56:32 följande:
    Fördelen med funktionskläder är att de klarar mer vatten än "vanliga" ytterkläder. MEN Pops funktionskläder eller fix för den delen är inte helt vattentäta. Bara galonkläder är helt vattentätt. Oavsett hur dyra funktionskläder man köper behöver man även ha galonkläder, i alla fall om barnen är på dagis och är ute. Hemma kanske man går in om det regnar mycket...
    Det vete fasen om jag håller med om förstås. M är fyra och S är 3, går på dagis bägge och de har alsdrig haft galonisar, bara skalplagg från pop. Och vi är sånna där skogsmullar , ute i alla väder and so on. Och aldrig har de varit våta (inte ens i de 10 cm vatten som just nu står i sandlådan på dagisgården )

MED det vill jag säga att nej galonisar behövs ej. Men lika bra som att äga skalplagg funkar det att inte ha vattentätaplagg och kombinera dem med galonisar. En smaksak helt enkelt.
  • mortillsju
    FrökenFreja skrev 2010-03-22 21:01:06 följande:
    tack för förtydligande! Jag får panik på sånt här, att inte veta om man har gjort ett bra eller kasst köp.. haha.. jag liksom hakar upp mig.. Är inne på Tradera nu och kollar en Fix funktionsjacka att komplettera med.. kanske.. Knäpp är vad jag är!!
    Testa säger jag. Fungerar inte de kläder du köpt finns garanterat dyrare alternativet kvar i butik   Jag är säker på att du kommer bli nöjd med ditt köp!!
  • mortillsju
    Tullemi skrev 2010-03-24 19:49:39 följande:
    Hm, är du verkligen säker på det?
    Absolut...så var det i de större storlekarna på lätt vadderade vinterjackan. I skaljackorna i alla storlekar.
  • mortillsju
    himla skrev 2010-05-08 16:23:11 följande:
    En fråga !! Lindex FIX skaljackan som liknar POP:s i årets modell, någon som har den och haft problem med dragkedjan ... båda kidsen har fått såna nu och ena har krånglat lite när jag dragit ihop den ... men idag så kajka killens dragkedja ur helt så han fick dra av sig den som en tröja ... trött ... frågan är ju om man ska byta den om nu stl finns kvar eller om man ska satsa på en pop igen .... Tacksam för svar å tack på förhand
    FIX har skrädragkedjor....tyvärr.....jag skulle absolut reklamerat. Tycker absolut FIX borde satsa på märkesdragkedjor *obegripligt*
  • mortillsju
    majsan74 skrev 2010-05-08 18:08:20 följande:
    Himla: Dotterns jacka som vi köpte i slutet av mars är dragkedjan redan trasig på. När jag var tillbaka till affären jag köpt den på så skulle jag själv få leta upp en skräddare och sen lämna in kvittot på Lindex. Det tycker jag är lite dålig service!
    Skitkasst! Bara lämna tillbaka säger jag.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11