Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Hjälp?!!?
    Har en tjej som är ca 95-98cm, blir 98 i fleece+ vindjacka för litet, har hört att det är stort i storlek?? Och den dyrare o lite tjockare byxan i 98?
    Sen 104 i vindjacka o byxan till en tjej på strax över 1m (lite rundare tjej)?
    Eller ska jag byta till 110 o ev. 104, vill absolut inte ha för stort??
    Hur är den byxan förresten, i tjockleken o så??

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Smileycat skrev 2010-03-17 19:32:21 följande:
    Hjälp?!!? Har en tjej som är ca 95-98cm, blir 98 i fleece+ vindjacka för litet, har hört att det är stort i storlek?? Och den dyrare o lite tjockare byxan i 98? Sen 104 i vindjacka o byxan till en tjej på strax över 1m (lite rundare tjej)?Eller ska jag byta till 110 o ev. 104, vill absolut inte ha för stort??Hur är den byxan förresten, i tjockleken o så??
    Någon??
  • Smileycat
    maggan75 skrev 2010-03-17 21:29:15 följande:
    tror 98 räcker
    tack =)
    104 till den andra tjejen då? hon är lite rundare men är ca en dec längre än lillasystern.. Har inte mätt henne på länge och kan inte nu, men sist var hon runt en meter..
  • Smileycat
    maggan75 skrev 2010-03-17 21:34:40 följande:
    jag köpte 104 till min tös som är 101 cm lång ..men den är stor så jag får nog vika den i ärmarna
    Ok, jag var rädd att det skulle bli litet, men då borde det ju definitvt inte bli det iaf tack!
  • Smileycat
    Måledal skrev 2010-03-17 21:33:17 följande:
    Aha jag trodde det bara fanns en sort från FIX? såg att dom hade en billig överdragsbyxa för 149:- men den var inte från FIX.Den jag köpte kostade 299:- men finns det alltså en ännu dyrare som är vattentät. Den såg inte jag i så fall. Jaja denna byxa blir nog bra, lär ju klara om det är lite fuktigt ute iaf :)
    tror det är "Bara" dom två som finns.. Men ja, den  för 299kr är iaf väldigt tålig mot vatten..
  • Smileycat
    maggan75 skrev 2010-03-17 21:40:28 följande:
    nä det borde inte bli det ......hoppas det blir bra
    Hoppas det jag med annars får man kanske byta, om det finns kvar sas
  • Smileycat
    ÖNadja skrev 2010-03-22 19:32:38 följande:
    Butte: glömde ju svara på frågan..  Vi har inte kollat, men jag tror starkt på att det är en liten lillebror som kommer att kika ut.   Har du nåt namn förslag passande till Elvis så får du gärna hojta till, här står det i princip still!
    Levi
    Uttal med långt ee..
  • Smileycat
    Glittrax skrev 2010-03-28 21:13:46 följande:
    har båda stlk hemma nu och ska fundera lite till.. tyckte som du att 98 satt lite precis, vill ju att hon kan ha den i höst med..men inte heller vara för stor nu, och sen tycker jag den är väldigt lång i modellen
    hur stora barn har ni?
  • Smileycat
    maggan75 skrev 2010-03-28 21:23:06 följande:
    ganska nybliven 4 åring  ca102 lång och 15-16 kg
    just det {#lang_emotions_dreamer}  tack igen
    Är bara så att när jag skulle shoppa så var 104 slut i rosa, så jag har en 110 som väntas.. Tjejen är väl typ lika stor men ca 4,5-5kg tyngre..
    Ska testa sen när jag kan..Annars får jag byta till annan färg eller så får jag avvakta o se om de får in fler rosa elle rkolla ngn annan stans..
    98 till tjejen som är ca 95-98cm borde ju bli bra men hoppas int edetta blir för stort.. vill ha rosa just för hon har rosa fleece och windstoppper här hemma redan..
  • Smileycat
    Glittrax skrev 2010-03-28 21:42:51 följande:
    och vilken storlek på jackan? {#lang_emotions_dreamer}
  • Smileycat
    Smileycat skrev 2010-03-28 22:11:31 följande:
    och vilken storlek på jackan?
    såg nu att du velade mellan 98 och 104.. hmm.. jag hoppas inte 98 är precis till min tjej då.. eftersom du tyckte den var lite väl precis i ärmarna för en som kortare..
  • Smileycat
    Glittrax skrev 2010-03-28 22:13:17 följande:
    bra fråga.. sambon tycker 98... men ska se med en fleece under..
    hoppas den sitter bra med fleecen oxå då för det hoppas jag på åt Ebbisen
  • Smileycat
    zasata skrev 2010-05-13 22:19:02 följande:
    Grejerna skulle komma i 4a leveranser.. Får höra med dom, eller hoppas jag putmagen passar i allt ;)
    när jag fått i delleveranser så betalar jag bara för en frakt iaf
  • Smileycat
    star67 skrev 2010-09-03 16:04:17 följande:
    NÅGON HAR RINGD KUNDTJÄNST OCH DE SA ATT DEN KOMMER SNART PÅ HEMSIDA OCH PÅ BUTIKEN.
    åhh tack, det här har jag oxå gått och väntat på!! Ska bara ha denna jacka, någon som vet i vilka storlekar den kommer i? Kille på annonsen såg ju inte stor ut direkt.. ;.-) men jag kan nog handla den vilket som..
  • Smileycat
    Sephiroth skrev 2010-09-04 21:08:02 följande:
    Aha! Tack så jättemycket för svar. Jag fullkomligt älskar den! Hoppas den  är fodrad och varm bara. =)
    vi är många som väntar på denna fina!!! *love*
  • Smileycat
    Xgirl83 skrev 2010-09-29 12:23:33 följande:
    Det är rabatt även i butik! Jag var på Lindex förut och de höll på att sätta upp skyltar i butiken och en personal sa det även till mig. Gäller ytterjackor, overaller, regnkläder osv.
    var det bara idag eller senare oxå?? vet ngn det..?
    på webben försvann det bara "poff".. dåligt.. 
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11