Inlägg från: FrökenFreja |Visa alla inlägg
  • FrökenFreja

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Idag har jag varit och shoppat vårytterkläder till dottern från Lindex. Hoppas de håller bra! Jag har använt deras överdragsbyxor förut och varit mycket nöjd. Om någon är nyfiken på vad jag köpte så finns det på min blogg epona.blogg.se

Alltså jag tycker det är så svårt med ytterkläder! Är det värt att köpa på typ Pop eller inte? Eller "duger" Lindex kläder lika bra??
    Blev ju bra pris för mig idag, eftersom jag hade två kuponger på 30% så för jacka och överdragsbyxor och mössa blev det bara 350 kr. Men jag vill ju att dottern ska vara varm och torr..

• FrökenFreja
    mortillsju skrev 2010-03-22 19:58:29 följande:
    Jättefina kläder! de är ju inte vattentäta, men kompleterar du med lite galonisar kommer det alldeles säkert att funka perfekt. Såg jättefina jackor i galon på Lindex i rosa i veckan....
    Ruso skrev 2010-03-22 19:26:02 följande:
    Just de kläder du köpte är ju inte funktioneskläder som är helt vattentäta (som Pops och också Lindex FIX kläder), så man måste ju ha andra regnkläder  också om man väljer sådanna kläder. Men det kanske du hade tänkt ändå? ATt köpa Pops har jag slutat med, tycker det är på tok för dyrt, när man numera kan få billigare kläder (typ FIX) mycket billigare. Dock gillar jag funktionskläder, så man slipper köpa regnkläder i tillägg utan har en jacka/byxa i alla väder!Men jättefint var det du hade köpt!!
    Tack för era kommentarer!
    Jo jag har ett galonställ från Didrikson, som hon hade förra året och som är lagom även i år, så det i kombination med varandra blir nog bra då! Funderade lite på vad funktionskläderna gör för "nytta", men då förstår jag det nu!
    Nästa år kanske det blir funktionskläder istället då, när galonstället ändå är för litet.

Nu kändes mitt köp rätt okej ändå, har tvekat här hemma och pratat med sambon som visade minimalt intresse och tyckte jag skulle sluta oroa mig :)
  • FrökenFreja
    Karl Fazer skrev 2010-03-22 20:56:32 följande:
    Fördelen med funktionskläder är att de klarar mer vatten än "vanliga" ytterkläder. MEN Pops funktionskläder eller fix för den delen är inte helt vattentäta. Bara galonkläder är helt vattentätt. Oavsett hur dyra funktionskläder man köper behöver man även ha galonkläder, i alla fall om barnen är på dagis och är ute. Hemma kanske man går in om det regnar mycket...
    tack för förtydligande! Jag får panik på sånt här, att inte veta om man har gjort ett bra eller kasst köp.. haha.. jag liksom hakar upp mig.. Är inne på Tradera nu och kollar en Fix funktionsjacka att komplettera med.. kanske.. Knäpp är vad jag är!!
  • FrökenFreja
    mortillsju skrev 2010-03-22 21:18:25 följande:
    Testa säger jag. Fungerar inte de kläder du köpt finns garanterat dyrare alternativet kvar i butik   Jag är säker på att du kommer bli nöjd med ditt köp!!
    ´Klokt sagt!
    Om inte annat kan jag ju tänka om till nästa säsong, till denna säsong har jag ju redan galonkläder ändå!
  • FrökenFreja
    Skytten75 skrev 2010-03-23 12:57:16 följande:
    Jag tänkte köpa en vårjacka till min dotter på 3½. Jag funderar på den mönstrade jackan grön o vit. Vet ni vilken jag menar? Eller ska man ta FIX-jackan? Varför?
    Jag köpte den grön&vita igår och som jag fick förklarat för mig här i tråden så är Fix-jackan mer vattentålig, men den grön&vita tål fortfarande lite vatten, men inte lika mycket som funktionsjackor.

Den grön&vita är superfin verkligen!
  • FrökenFreja

Kan inget om vattenpelare, men vi har ett Slaskeman (tror jag det heter) från Didrikson och det har hållt hur tätt som helst, vår dotter på 2,5 (som ÄLSKAR vattenpölar) har aldrig blivit blöt!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11