Inlägg från: Karl Fazer |Visa alla inlägg
  • Karl Fazer

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Ruso skrev 2010-03-20 18:19:36 följande:
    Om du ändå har annan regnjacka utanpå så blir det ju saksamma... men jag fattar inte det synet alls... Min dotter har FIX jackan, och det ÄR även regnjacka. Inte har jag annat som hänger på dagis att ha ovanpå, det låter inte klokt i mina öron att trä en jacka ovanpå en FIX jacka, vad obehagligt det låter, och helt onödigt! Så alltså, använder du inte en vattentät jacka som regnjacka, utan har typ galon ändå, då spelar det ingen roll! Det regnar ju inte jämt, så den funkar nog bra ändå, och den är säkerligen lite vattenavstötande också. Själv tycker jag vattentäta jackor är så bekvämt just för att man då inte behöver något annat, den duger under alla väderförhållande. Mindre saker som hänger på dagis, eller mindre saker att glömma.
    Förstår inte personer som påstår att man inte behöver galonkläder om man har skalkläder. Är ni aldrig ute när det regnar mycket? Vattentäta jackor duger inte om det regnar mycket, då krävs det galon. Det vet dagis tack och lov! Har själv vattentät jacka från Didrikson (som heter regnjacka dessutom!) och är man ute och går när det ösregnar så blir man blöt. Bara galon är helt vattentätt.
  • Karl Fazer
    jannah skrev 2010-03-21 22:19:37 följande:
    Nån mer än jag som sett att den nya tunikan med muffins finns i en annan färg i butik? På hemsidan finns ju den som är svart & rosa och den som är bara rosa. I fredags såg jag den i ljusblått & rosa (och den svarta & rosa)... Har beställt den rosa på webben och hoppas verkligen att den stämmer överens med bilden! Verkar ju lite konstigt att den inte finns i samma färger i butik och webshoppen...
    Finns det tre färger i butik? I webbshoppen kan jag bara se två. Kanske bäst att vänta då tills jag har sett alla innan jag bestämmer mig. Hade tänkt köpa den rosa...
  • Karl Fazer
    FrökenFreja skrev 2010-03-22 20:25:30 följande:
    Tack för era kommentarer! Jo jag har ett galonställ från Didrikson, som hon hade förra året och som är lagom även i år, så det i kombination med varandra blir nog bra då! Funderade lite på vad funktionskläderna gör för "nytta", men då förstår jag det nu! Nästa år kanske det blir funktionskläder istället då, när galonstället ändå är för litet. Nu kändes mitt köp rätt okej ändå, har tvekat här hemma och pratat med sambon som visade minimalt intresse och tyckte jag skulle sluta oroa mig :)
    Fördelen med funktionskläder är att de klarar mer vatten än "vanliga" ytterkläder. MEN Pops funktionskläder eller fix för den delen är inte helt vattentäta. Bara galonkläder är helt vattentätt. Oavsett hur dyra funktionskläder man köper behöver man även ha galonkläder, i alla fall om barnen är på dagis och är ute. Hemma kanske man går in om det regnar mycket...
  • Karl Fazer

Är det någon som vet om det finns någon bildtråd för meandi!?

• Karl Fazer
    jordnöten skrev 2010-03-25 15:58:08 följande:
    Lite nyfiken på de där VIP-kvällarna i olika städer som ni skriver om....Har ni fått personliga inbjudningar? Eller hur vet ni att det är VIP-kväll? Någon som vet om det är i Västerås???
    Nej jag fick ingen persolig inbjudan utan en när jag var där och handlade tidigare i veckan. Tydligen är det centrumförening som har ordnat extraöppet i kväll så alla butiker som är med där har extra öppet och många har så klart olika erbjudanden.
  • Karl Fazer
    Skytten75 skrev 2010-05-03 13:01:35 följande:
    Nu kommer en dum fråga: När börjar ni använda kortärmade tröjor/T-shirt på era barn? Jag tycker det är kallt fortfarande speciellt i skuggan och i vinden. Vårjacka har de iaf. Men det är maj månad nu så det borde väl vara ok. Vill använda lite nya kläder.
    Jag har inte börjat och det komer nog dröja ett  bra tag till. Tycker överlag att man har väldigt lite användning för t-shirts. Bättre med tunn långärmad där man kan dra upp ärmarna.
  • Karl Fazer
    AnkiFalun skrev 2010-08-02 08:56:41 följande:
    undrar när lindex kan tänkas börja halva rea priset, nån som vet hur lång tid mellan 2 för 1 till halva förra gången?? Sugen på en jacka nämligen.
    vill också veta!
  • Karl Fazer

Halva reapriset även i Karlskrona så det är nog samma i hela landet.

• Karl Fazer

Lagt upp en bild i bildtråden där min dotter provar fixoverallen. Kanske kan hjälpa någon med storleksångest

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11