Inlägg från: Vårsolen |Visa alla inlägg
  • Vårsolen

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-12 19:38:40 följande:
    Kanske man skulle slå till på två overaller nu när man har kuponger. Vi har inte provat fix:s overaller ännu och vi är lite inne på att prova en lite tjockare overall så man slipper ha fleeceställ under hela tiden. Har haft mikk-line nu två säsonger men i vintras var det ju så kallt här så det blev en massa kläder att böka med.

Vad tror ni om strl till ca 104 cm och 16,5 kg? Själv tippar jag 110 men har inte provat deras overaller nån gång så jag vet inte hur stora de är i strl.
    hej! min lilla tjej hade strl 92 i sin fixoverall i vintras, nu är hon 98cm lång och overallen passar fortfarande, dock är det ju ingen plats att växa i så en ny måste det bli och jag är till 99%säker på att jag väljer en 98a i år.
    Hoppas det kan vara till lite hjälp
  • Vårsolen

minns inte alls hur lång hon var, men hon var 86cm i april förra året och 92,5 i april iår så nånstans därimellan då
    men hon är en liten tunnis på 13,5kg så det kanske spelar in oxå.
    Tycker det är så svårt att bestämma sig, ena stunden är jag säker på 98 men sen så börjar man vela iaf..nåja overallen är provad 2ggr idag och jag tycker 92an sitter precis på henne, inte för liten men 2-3cm till på längden å det blir väl tajt, sen provade jag inte med några tjocka kläder under heller...
    äsch man får väl beställa nått bara och känns det inte bra när den kommer hem så får man väl försöka byta i butiken sen...eller..

Ruso skrev 2010-08-14 00:05:21 följande:
    Har du någon aning om hur stor hon var då?
    Hm... kanske 98 rent av _är_ förstor till min pojk.... m han är ju 91/92 nu...
  • Vårsolen
    Ruso skrev 2010-08-14 00:28:10 följande:
    Wow, har hun vuxit från 92,5 till 98 sedan april, det är ju jättemycke lika mycket som hon gick upp på ett år tidigare! Sonen har vuxit ca 3 cm på den tiden...

Det där men storlekar är inte lätt, sedan är barnen olika i ben, ärmar och "kropp", vilket kan göra att plaggen sitter olika fast de är lika långa.

Man får prova... och hoppas annan storlek fiinns kvar om man behöver byta...
    Ja, jag fick mäta 3ggr innan jag var säker på att jag mätt rätt
    Visst har du helt rätt i att det kan skilja i storlek även om de är lika långa, och det gör det ju bara ännu mer knepigt när man ska chansa på storlek till vinterkläderna..
    Jag velar fortfarande lite..
  • Vårsolen

Ja nu har jag iaf beställt en strl 98 på overallen till min tjej som nu är 98cm, har provat 92an 2 ggr idag och jodå den passar om än absolut precis Nåja här har den inte kommit ut i butik än så känns den för liten när den kommer så tror jag inte det bör vara några problem att byta upp sig en storlek.

• Vårsolen

Ser att många pratar om storlekar på fix vinteroverall.
    Vi hämtade ut våran i strl 98 idag, den satt bra på min dotter som är en smal tjej på 98cm lång. Växtmån fanns det också som borde räcka till om hon följer sin längdkurva men jag nojade lite ändå om overallen skulle passa hela säsongen så efter att ha provat 98:an 2ggr och 104:an 1gång så tog jag 104 och jag har väldigt svårt att tro att den inte kommer att passa även i april om så behövs
    Jag gillar att overallen är så mjuk och smidig iår men undrar samtidigt om den kan vara lika slitstark som förra årets modell, sen var det ju lite synd att de inte behöll den mörkare nyansen på den röda overallen, men jag är nöjd så här långt iaf

• Vårsolen
    Xgirl83 skrev 2010-08-19 15:41:17 följande:
    Precis vad jag också upptäckte! Satt här och skulle precis beställa dem så var priset höjt. *grr*

Jag blir inte klok på vad som blir bra till höstskor. Några ni kan rekommendera på Ellos nu med den bra rabatten? Ska ha stl 22-23 ca.
    Vi kör på ett par gympaskor från Pax, de brukar vara bra att ha så länge det inte är allt för blött eller kallt ute.
    Har iofs inte kollat ellos nu men de brukar ha skor från Pax. ..

• Vårsolen
    AochJsMamma skrev 2010-08-20 19:57:07 följande:
    är det nån som har innermått på årets Bamse gummistövlar stl 23 eller 24??
    Nej tyvärr har jag inte måttet på de storlekarna men 26orna har en innersula på ca 16,8cm. 
    Kanske kan det vara till hjälp för någon annan här  
  • Vårsolen
    Tina83 skrev 2010-08-22 16:49:26 följande:
    är det någon som har FIX-overallen i 104 eller 110 som skulle vilja mäta sin overall? antingen hela eller från axeln. vore supergulligt

min lilla är ca 1 meter, kanske 99 cm. vilken vore bäst till honom?
    Vi har köpt en 104 till vår lilla tjej som är 98cm lång och den tror jag kommer passa henne perfekt
    Men oavsett vilken storlek du väljer så kan du ju byta sen, det gjorde jag samma dag som jag hämtade ut paketet i butiken, hade köpt en 98:a som iofs satt bra och hade växtmån men ville ändå inte chansa på att den skulle räcka till. 
  • Vårsolen

nej menar 30/8!

Vårsolen skrev 2010-08-28 18:23:42 följande:
    50% ellos, nr: 225505, gäller tom 30/9 har jag för mig
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11