Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Thegran skrev 2010-03-20 08:19:45 följande:
    kan tillägga att det inte blir typ dagiskort eller sådana "sitta stilla fint" kort utan det blir antagligen med lite liv och rörelse i.
    Jag skulle nog välja enfärgat, ljusa kläder Vi fotade dottern med mörklila suit på sig. Blev nästan svart och man ser bara kläderna.
    Men jeansklänning lät ju bra annars, blått är ju en mjuk färg som inte stjäl uppmärksamhet.
  • Pokergirl

En dum fråga kanske, var och handlade på lindex i måndags och använde rabatten. Idag la jag lite grejer i korgon i webbutiken och testade att nyttja koden igen, det funkade! Kan man även printa ut och använda rabattkupongen en vända till i butik?

Bonum vinum laetificat cor hominis
  • Pokergirl

*suck* Köpte fodrade överdragsbyxor och jacka. Stog "water resistant" men givetvis tränger fukt igenom. Jag som trodde dessa skulle motsvara galonplagg.

• Pokergirl
    aglili skrev 2010-09-28 06:32:42 följande:
    VAr köpte du dem
    Lindex. Waterresistent står det så jag antar att dom bara är vattenavvisande då.
  • Pokergirl
    mollan nu skrev 2010-09-28 10:30:07 följande:
    bara fix kläderna är vattentäta. Lindex vanliga överdragsbyxor för 149:- står bara emot lera och sand.
    Ah, okej då förstår jag! Får införskaffa ett par galonisar att komplettera med. Annars kändes kläderna väldigt bra.
  • Pokergirl
    Xgirl83 skrev 2010-09-28 21:36:09 följande:
    Är det de svarta typ fodrare regnbyxorna som också finns i turkost och mörkrosa (var det väl?)? Typiskt, dem har jag också köpt ju! Tänkte ha dem på dottern när det är som lerigast, för annars har jag köpt ett par Nanook skalbyxor nu som garanterat är vattentäta.
    Precis, röd/rosa med två reflexband på. Stjärnor på jackan.
  • Pokergirl
    PialenaOskar skrev 2010-10-19 20:30:36 följande:
    Hej!
    Vad har era barn på er när de är ute och leker i detta väder? 1-10 grader ??
    Hittils har min kille bara haft sina överdragsbyxor från lindex. (galon vid regn) Tänkte att fodrade galon kanske kunde vara bra att ha såhär innan det blir riktigt kallt o dax för overol. Men är det så stor skillnad på fodrat galon o "termo/skidbyxa"?
    Var på lindex idag o kollade på de turkosa (finns oxå i svart) byxorna. De är dels galon o dels förstärkta på knän o rumpa och fodrade. (Water resistant) Hittar de inte på hemsidan så jag kan inte länka.
    Iaf. en ev persoanlen i butiken sa då att hennes dotter frös i dem på fsk nu. (10grader ute idag!!) Hon tyckte att fix "skidbyxa" el vad den kallas, var super nu o stod emot väta bra oxå. Men vad ska man då ha när det blir vinter och minus??
    Min kille har änsålänge inte varit kall i sina överdragsbyxor så jag har svårt att tro han skulle frysa i dessa.
    Vad tror ni? Är det ett onödigt köp om jag går dit i morron o använder min kupong 30% på199kr?
    Jag inser ju att det kankse inte är en jättelång tid han kommer ha dem iom att det kanske blir riktigt kallt snart. Men overol vill jag spara tills det verkligen behövs.
    El är det bättre med ett fodrat galonställ?
    Vi köpte ställ som är water resistant, jämställ det absolut inte med galon, vi har fått köpa till galonbyxor då kläderna tyvärr inte håller tätt när det är riktigt blött.
    Faktiskt lite missnöjd då jag trodde dom skulle klara väta bättre.
  • Pokergirl
    Xgirl83 skrev 2010-10-19 21:45:53 följande:
    Ja just, det var ju dig jag skrev om här ovan! Det var du som gjorde så jag sålde dotterns oanvända på Tradera, fast då hade jag även köpt dyra skalbyxor som var helt vattentäta så då vill man ju utnyttja dem till max istället.
    Precis, lite trist att först köpa ett helt set och sen behöva komplettera med galon. Men, men... Nu när det bara varit fuktigt och samtidigt ganska varmt ute har kläderna varit perfekta.
  • Pokergirl

Tror ni man kan reklamera deras water resist-plagg? Dom är inte alls vattenresistenta, blir blöta igenom direkt. Grymt missnöjd men tyvärr hittar jag inte kvittot.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11