Inlägg från: Linda T |Visa alla inlägg
  • Linda T

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Tullemi skrev 2010-11-19 13:25:57 följande:
    En fråga som inte handlar om barnkläder alls: Jag köpte ett par finbyxor på MQ förra veckan för 599:-. Svarta snygga i rakmodell, lite tighta men det var snyggt enligt säljaren som jag hade kontakt med. Idag hade jag på mig dem i 2-3 timmar för att testa dem innan jag går på julfest med dem. Och ve och fasa, de har töjt sig en hel storlek. De säckar i rumpan och hänger fult "i skrevet". Rejäla rynkor i knävecket och det ser ut som om jag sovit med dem på. Tror ni att det går att reklamera dem. Jag är helt missnöjd .
    Detta hände mig med ett par byxor från h&m. Fick pengarna tillbaka utan något krångel. Det är bara att testa och tycker de inte som du så stå på dig!
  • Linda T
    Tullemi skrev 2010-11-19 15:21:07 följande:
    Jag var inne en snabbis på MQ förut när jag ändå gick förbi butiken (jag hade på mig byxorna då). Och man kan väl säga att de inte var så särskilt intresserade av att hjälpa mig just då. "Bomull töjer sig, det är allmänt känt", "Ingen annan har klagat", "Jaja, du får väl komma in med dem sen så får vi mäta och jämföra"....Ja, vi får väl se helt enkelt.
    Det ska ju inte töja sig så pass att plagget blir så pass stort att man inte längre kan använda det! I så fall är det väl expeditens uppgift att upplysa om det, speciellt då du faktiskt tog hjälp när du handlade. Om jag får problem när jag ska reklamera brukar jag skicka in sambon som är lite med rejäl än jag, det har alltid fungerat! ;)
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11