Inlägg från: j00hanna |Visa alla inlägg
  • j00hanna

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

MajMamman08 skrev 2010-03-03 08:14:35 följande:
    Åh ja kan inte bestämma mig för den vilken av de blåa jackorna el den röda av skaljackorna från fix...hehe!!! ska va till dagis,hade tänkt o köpa en annan jacka sen på kappahl som han kan ha hemma o den e ljusblå....hum,ja verkligen såååå svårt! vad tycker ni?
    den turkosa kanske inte är den bästa färgen att ha på dagis.
    Jag skulle nog ta den mörkare blåa eller röda då.
    Sonen fick en röd, men han är iofs inte på dagis.
  • j00hanna
    Ruso skrev 2010-03-09 12:00:03 följande:
    Måste bara fråga, hur lång/stor är din son? Såg att du hade köpt 104 till honom... Jag köpte 92 till min son som är jämngammal med din coh 104 till dottern som blir 4... men på din bild ser ju tshirten fin ut, lika som på min bild på mina - börjar undra om det inte är skillnad på storlekarna
    Jag vet faktiskt inte exakt hur stor han är. Men han är åtminstone 93 cm lång (fick honom till det när jag mätte själv för kanske en månad sen) Han är en stor 2-åring :)
    Hur stor är din son då?
  • j00hanna
    Glittrax skrev 2010-03-11 13:09:45 följande:
    Vilken storlek ska man ta på fixjackan till en tjej på 2,5 i maj..92 lång, 16 kilo
    98 kanske ? :)
  • j00hanna

Köpte stjärnjeansen till sonen idag, alltså de lite mörkare (och kanske äldre?)
    Han har annars storlek 98, eller 104 (104 är liite stort än) dessa stjärnbyxor var i storlek 110 men de passade bra endå! (gick ju å dra in lite i midjan)
    Måste ju vara rätt små i storlek.
    10€ gav jag iaf för dem :)

• j00hanna

Fyndade en FIX fodrad regnjacka idag, den var svart och väldigt lysande gul. Superbra nu i höstmörkret.
    För 9,95 € och hade kostat 39,95 € ;)

Någon som köpt vinteroverall från KappAhl? Kollade på dem idag och de var supersnygga, synd bara att de tål hälften så bra vatten som Fix overallerna...

• j00hanna

Är inte tag tre betala för två mjukisbyxorna JÄTTESTORA!?
    Köpte tre par åt sonen och de var GIGANTISKA, de gamla som är storlek 104 är nästan för små..

• j00hanna
    Lantani skrev 2010-09-26 19:33:03 följande:
    Jo de åste de vara. Köpte 1 par turkosa till sonen i storlek 92 och de var också gigantiska, väldigt mycket större än plyschbyxorna i samma storlek (skiljde säkert minst 5 cm på ängden och likamycket på bredden)
    Det var de turkosa jag köpte till sonen också, vet inte om alla är lika stora men.. Hoppas de krymper i tvätten! :P
  • j00hanna
    sarsparis skrev 2010-09-26 20:54:34 följande:
    Jag skulle säga att det är små. Köpte 98 till sonen, han hade precis växt ur 92, de i 98 satt precis , bytte till 104 och de var var absolut inte stora, hade inte gjort något om de var större.
    De jag köpte kan absolut inte vara små :D 104 sitter precis, börjar nästan bli lite korta, 110 går icke att använda ännu, så stora var de..
  • j00hanna
    Enensammamma skrev 2010-09-27 15:53:10 följande:
    Om byxorna är stora eller små beror ju på om ert barn har lång eller kort överkropp och ben liksom. Alla barn är olika

TIPS mät innerben längd på ungen och ta med ett måttband till butik och mät byxorna Gör jag alltid då jag åker till Gekås utan unge
    Absolut. Men det jag reagerade på var ju att det var en så stor skillnad mellan storlekarna..
  • j00hanna

Köpte de snygga haremjeansen och stjärntröjan åt sonen i helgen, de hade "köp barnkläder för 30€ och få 10€ rabatt" Suuper ;) En lite dålig bild finns i bildtråden.

• j00hanna

lillronya: vilka fina kläder till en fin kille! Den rödrutiga skjortan är sååååååååå snygg! Tyvärr har jag lovat sambon att inte köpa nå barnkläder före december :D

• j00hanna

Ska åka och köpa en FIX vinterjacka åt sonen imorgon. Så min fråga är, vad tycker ni om dessa? :P
    De har ju dem på 40% så det är ju inte dyrt precis. Är de annars stora i storlek? Sonens skaljacka var stor i storlek..

• j00hanna
    aglili skrev 2010-11-25 21:55:02 följande:
    Var är det 40% på dem?
    Jaa, kanske skulle ha tillagt att jag bor i Finland, så här har de alla barn ytterkläder för 40% just nu :)
  • j00hanna
    liber skrev 2010-11-25 21:57:02 följande:
    Jag gillar den inte, den som kallas skidjacka. Köpte på halva reapriset i januari (från hösten 2009). Den är väldigt stor och klumpig i modellen, bred och hård, följer inte kroppen alls. Men det beror säkert på vad barnet har för kroppstyp också och kanske blir den bättre när man har använt den ett tag, att den mjuknar till lite.
    Okej, låter ju inte bra :( Ska ju förstås prova innan vi köper, men vill ju ha en jacka han kan röra sig i också :)
    Tack för ditt svar!
  • j00hanna
    Xgirl83 skrev 2010-11-26 14:23:10 följande:
    Vi är väldigt nöjda med FIX vinterjackor, ändå är vår dotter väldigt smal. Jag gillar att de går att använda utan fleecen för då kan den användas väldigt länge och även alla milda dagar här på västkusten. Visserligen kör vi mest skaljacka + fleece på vår och höst, men ändå. Vi använder dock inte vinterjackorna så mycket, blir mest overall eller en finare jacka om vi ska åka bil eller så.
    Det är väl så med allt, vissa gillar det andra ej :) Får se om jag köper en till nästa vinter sen på rean istället, blev en annan jacka nu iaf, eftersom, som du också skrev, använder sonen overall ute och ska endast ha jacka då vi handlar å sånt.. Blev iaf den svara och turkosa, lite glansigt tyg, med apa på, passade super på sonen :))
  • j00hanna
    star67 skrev 2010-12-03 15:43:17 följande:

någon vet var man hittar vit julgran??
     rusta har en men den är jätte stor 210 cm, jag vill ha en 150 cm eller 180 cm.
    ellos hade föra året , men har kollat de har inte i året.

Clas Ohlson, men de är överdrivet dyra där. Här i Finland var de 39,90 €. På andra ställen 19,90 €......
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11