Inlägg från: Tessie tessie |Visa alla inlägg
  • Tessie tessie

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Någon som vet om det är 2bf1 på barn i falun eller borlänge? (Lindex alltså)

• Tessie tessie

Nu är jag lite lat och har inte läst tråden så långt tillbaka...har därför en fråga.

Jag har sett att det är flera som handlat på på nätet med både 25% och 30%. Gäller båda fortfarande?

• Tessie tessie
    Tessou skrev 2011-01-07 18:04:43 följande:
    Är också sugen på den.. visst är den marinblå? Vad är det för slags foder inuti?
    Klämde på den fina jackan idag. Den är tunt fodrad. Som en vårjacka alltså. Jätte fin!
  • Tessie tessie
    Tessou skrev 2011-01-08 19:37:06 följande:
    Aha okej, trodde du hade den hemma...
    Tessie tessie skrev 2011-01-08 19:34:53 följande:
    Klämde på den fina jackan idag. Den är tunt fodrad. Som en vårjacka alltså. Jätte fin!
    Är den mörkt marinblå, som bilden?
    Ja mörkt marinblå
  • Tessie tessie

Någon som haft bamseoverallen? Hur bra är den i vattentäthet och slitage? Köpte den på rean idag för ca 170 kr men vet inte om jag ska behålla. Min tjej är 3 år och jag köpte st 104.

• Tessie tessie
    anja1661 skrev 2011-01-24 19:47:53 följande:
    mina barn 5 och 4år har de nu i år....inget slitage på de men vattentät är den inte. visst den e vattenavvisande men man kan absolut inte sitta o plaska i pölar.
    Tack för svaret. En treåring kan ju bli sittandes en del i snön så frågan är ju om man borde satsa på någon mera vattentät. Fast kanske skulle den funka som extra overall åtminstone. För den pengen var det ju inte så farligt om jag inte skulle gilla den sen. Synd att de inte rear fixoverallen i jönköping.
  • Tessie tessie
    kalmar brud skrev 2011-01-24 20:10:59 följande:
    är det bamse overallerna dom säljer ut+
    Ja, jag hittade en bamseoverall på rean. Fast det var den sista som de just fått hem på retur... så jag antar att de tagit slut innan de sänkte på halva rean.
  • Tessie tessie
    lottizm skrev 2011-02-06 21:52:06 följande:
    jag har också lite huvudbry ang vårjacka, vill ha en skaljacka då det känns mest praktiskt. min son fyller 1 om några veckor, är knappt 75 cm och väger nog närmare 12 kg så en knubbis blir 86 från Pop alldeles för stort? eller 86 i Kappahls skaljacka? tycker den blå ser rätt ful ut på hemsidan bara, är den verkligen ljusblå?

jag bor utomlands så kan ju inte prova något, här finns inga praktiska kläder alls, så han ska önska sig i födelsedagspresent men det är jättesvårt att få rätt storlek ju!
    Min son är ungefär lika stor som din och även han har nyss fyllt ett. Han kommer att få ärva storasysters skaljacka från pop denna våren. Den är i st 86. 80 hade nog blivit för litet eller möjligtvis precis. 86 funkar bra då kan man dra ihop den i ärmslutet. Inte stor i övrigt... bara lite lång i ärmarna.
    Kappahl har jag inte testat.
  • Tessie tessie

Nu hamnade de coola jeansen även hemma hos oss. Jag lägger ut en bild i bildtråden för den som är nyfiken.

• Tessie tessie
    lottizm skrev 2011-02-15 12:00:20 följande:
    någon som sett de här byxorna på Kappahl och vet om de är fina? www.kappahl.com/ProductImages/KAW_707505_F_1....

letar efter beige byxor till sonen men det finns ju inga på Lindex, de på H&M var så ful färg och inte ställbar midja. brukar Kappahls byxor vara stora eller små i storleken, någon som vet?
    Jag har dom byxorna i annan färg. Tycker de är jätte fina. Tuffa och lite pösiga i modellen. De var ganska långa i benen. För stora i st 86 till min son som annars har 86 i byxor.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11