Inlägg från: Woodgrove |Visa alla inlägg
  • Woodgrove

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Ni som köper mkt från Lindex till era barn. Köper ni ytterkläder också? Hur är skalkläderna? (de med 10 000 i vattenpelare) Är de så bra som de verkar? Blir kläderna slitna fort? Jag älskar POP och och dottern går hus ur och skur dagmamma så ytterkläderna måste verkligen vara av god kvalitet. Blev sugen på FIX skalkläderna när jag såg att de har samma funktion som POPs skalkläder, speciellt när det är halva priset på dem. Men varför är det halva priset? Vad är skillnaden? Vad har de sparat in på? Någon som kan dela med sig av sin erfarenhet av skalkläderna från FIX? 

• Woodgrove
    mianf skrev 2011-03-10 13:01:08 följande:
    Vi har deras skalbyxor vattenpelare 10 000 och barnen är alltid torra perfekt att handla med 30% rabatt betydligt billigare än POP men med samma funktion. Jacka har vi dock altid haft POP då de fallit mig bättre i smaken rent utseendemässigt.
    Tack!
  • Woodgrove
    liber skrev 2011-03-10 21:29:24 följande:
    Frågan är kanske inte vad Lindex sparat in på utan varför Pops kläder säljs till överpris Det finns ju konsumenttester, när det gäller tex overaller så ligger ju inte polarns i topp trots extremt högt pris. På hemsidan är det fortfarande ordinarie pris på skaljackorna och likaså i min butik för några dagar sedan. Är du säker på att det är årets?
    Med halva priset menar jag FIX jämfört med POP Skalbyxor 600 kr POP jämfört med 300 kr från FIX

De få erfarenheter jag har från FIX är att plaggen inte håller tätt ( ex fodrade galonbyxor) samt 
    plagg som gått sönder i första tvätten eller att sömmarna har vridrit sig på en gång . Det är därför jag är misstänksam mot FIX skalkläder, speciellt som
    det kostar hälften jämfört med POP som jag aldrig haft problem med (och då har jag handlat MYCKET från POP)

Är mycket sugen på att prova FIX då jag tycker att POP är dyrt, men som sagt jag har aldrig haft problem med POP och då är det ju inte så dyrt om allt jämfört med om det går sönder på en gång eller inte håller vad de lovar. 
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11