Inlägg från: Viktorsmamma2010 |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma2010

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Jag älskar o handla min sons kläder på lindex. men nu undrar jag vad man ska klä han i när d e varmt ute???? tycker byxorna känns tjocka! blir d inte för varmt? min son e 10 månader. han e ju inte i solen när vi e ute men om vi e ute på promenad så e han ju imellanåt lite i solen, skyddar ju honom allt vad jag kan, men undrar endån vad för kläder som e bra på sommaren. ??? detta är mitt första barn så har ingen aning hur lite, eller mycket dom små ska ha på sig. han blir lätt varm!

• Viktorsmamma2010
    Xgirl83 skrev 2011-05-11 13:17:13 följande:
    Ja så små ska ju tyvärr ha heltäckande kläder som lätt blir varmt. Men jag har köpt tunna byxor på H&M, sådana som även går att vika upp till 3/4-byxor, ungefär som dessa byxorna:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=136...

Sen har jag även köpt dessa, som är lite tunnare:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=148...

Och så hittade jag andra tunna byxor på H&M, linnebyxor.

Sen upptill kan man ju ha sådana här skjortor som är väldigt luftiga och tunna:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=148...
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=129...
    Oh, tack! Jag har bara kollat i lindexbutik, där har jag inte sett dessa skjortor o byxor! Man ska kanske beställa lite från nätet :P hur funkar det ? är det lätt ? Hur ska man veta vilken stl. som blir bra? det har jag svårt för. sonen e nu 10 mån. ska ha stl. 80 enl. tabellen, men tycker d e stort. men sen vill man ju inte köpa för litet heller :S
  • Viktorsmamma2010
    Xgirl83 skrev 2011-05-11 13:25:56 följande:
    Ja det kan ju vara lite svårt, men när min kille var 10 månader (nu fyller han 1 år om en vecka) så köpte jag stl 80 till honoml. Men din kille kanske är lite mindre. De där skjortorna gör det kanske inte så mycket om de är lite stora, och ärmarna går att vika upp, det ser bara tufft ut. Byxor kan ju vara svårare förstås, men ofta går även den typen av byxor att vika upp utan problem. Så har jag gjort nu i alla fall, så kanske byxorna passar över sommaren. Men jag tycker att det ofta behövs en stl mindre i byxor. Men kolla du i butik, så finns kanske kläderna där nu.
    Tack, ja får se vilken stl. som ska bli bra :) fina kläder iaf. :) kul d snart blir barnbidrag, då brukar jag handla nåt litet plagg :)
  • Viktorsmamma2010
    Tullemi skrev 2011-05-11 13:51:11 följande:
    Om du ska online-shoppa så glöm inte rabattkoden: SEE1111
    Tack! :)
  • Viktorsmamma2010

nån som vet om d kommer fler nya kläder ti sommaren? asså d kommer väl hela tiden men d brukar ju endån finnas ett sortiment. tänker på om man ska shoppa lite sommarkläder nu eller ska man vänta en månad till ? :)

• Viktorsmamma2010
    winters skrev 2011-05-11 18:06:54 följande:
    Om en månad är det ju nästan dags för rea, så då kan nog mycket redan vara utplockat. Det man måste ha handlas med fördel omdelbums och jag vet inte hurdant väder ni har där ni bor, men vissa dagar kör vi med sommarkläder. Men det kommer ju nya kläder varje dag så du kommer ju inte att bli utan, men jag skaffar mig alltid favoriter, och de vågar jag aldrig avvakta med! Skrattande
    ok, då ska jag shoppa lite snart :)
  • Viktorsmamma2010
    jannah skrev 2011-05-12 23:04:40 följande:
    Hur är det möjligt att ett plagg som är nyinkommet (kom in idag) i webshoppen redan är slut i flera storlekar??

www.lindex.com/se/Product/Product.aspxid=1438...

Detta är inte första gången... Förvånad
    Jag fick idag, nu ett mail, babynytt på lindex shop online. sen finns kläderna inte kvar i alla stl. Förvånad DÅLIGT jue Gråter
  • Viktorsmamma2010
    Xgirl83 skrev 2011-05-13 13:22:39 följande:
    Ja de kläderna har redan funnits på nätet ett tag.
    men då tycker jag d e fel av lindex o skicka ut mail om at d e babynytt så får man ju ingen chans o köpa domn endån :S
  • Viktorsmamma2010
    Xgirl83 skrev 2011-05-13 13:39:14 följande:
    Ja jag vet, det är jäkligt trist. Tyvärr om man verkligen vill köpa vissa plagg så får man nog scanna butiker och nätet ofta... Favoriterna går åt fort.
    tror ni dessa kläder vatt lika länge i butiken? jag har inte sett dom i min lindexbutik iaf. men då kanske dom redan tagit slut utan att jag hunnit se dom ens :S
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11