Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Enensammamma skrev 2011-07-25 12:02:56 följande:
    Jag rekomenderar alltid skalkläder och inte galon. Det andas inte och blir grymt varmt.

Annars är dom stora i stl men det är ju bra att växa i kanske. Lindex gummistövlar är som andra gummistövlar   
    tycker att de barn som har haft galon blir plaskblöta, bara ett litet hål någonstans så blir det blött blött blött...
  • Kristyr
    Enensammamma skrev 2011-07-25 12:16:39 följande:
    Det blöta är nog svett. Lätt att missta det blöta för att det läckt. Galon andas inte för 5 öre
    jag vet inte.. jag hatar galon.
    Det är ur och skur dagmamman som har märkt. Direkt  när galinsarna har åkt på har de blivit blöta och då kan det väl inte vara svett på knän och rumpa?
  • Kristyr
    Enensammamma skrev 2011-07-25 12:16:39 följande:
    Det blöta är nog svett. Lätt att missta det blöta för att det läckt. Galon andas inte för 5 öre
    det jag har i galon är pop sydvästar
  • Kristyr

ja, jag har med skaloverall när det är för varmt för vinteroverall. Antigen underställ och fleece under eller bara underställ.

• Kristyr
    Finesse skrev 2011-08-03 08:54:10 följande:
    Så du har samma kläder vid 5+ som -25?
    ja, man kan ha samma ytterkläder men olika kläder under om man har skalkläder/overall

Så jag har nästan haft det. Även om det är smidigare/enklare med en tjock vinteroverall än en skaloverall med mååånga lager under.
  • Kristyr
    Finesse skrev 2011-08-03 09:09:52 följande:
    Jag skulle aldrig orka klä min dotter med 5 lager kläder när man ska ut å leka i 25 graders kyla

Förra året när det var så kallt så hade hon kläder, fleeceunderställ och fix overall och hon var inte kall nånstanns.. kavat vinterskor, mössa och vantar (fix)... och då var det ändå -25 grader. 
    näe inte jag heller men man kan
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11