Inlägg från: Tessie2022 |Visa alla inlägg
  • Tessie2022

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Är Fix och pop jackorna likvärdiga i storleken? Funderar vilken storlek jag ska köpa till dottern ! Hennes pop skaljacka till våren är i storlek 116 och där är lagom med växtmån så jag hade velat ha en Fixjacka som är ungefär lika stor att ha på dagis ;-P.. 

• Tessie2022
    anette 81 skrev 2012-02-03 22:55:10 följande:
    Wilma hade 110 i pop jackan i höstas. så iså fall hade jag tänkt köpa en i 116. men då blir nog 116 i fix jackan fôrstor el?

Varför skulle 116 bli för stor för Wilma? Har hon inte växt något under vintern? Menar annars om 110 passade i höstas så borde ju 116 passa nu till våren i pop skaljacka och om de nu är likvärdiga i storlek så borde ju således 116 passa i fixjackan oxå ?

Fix jag jag gillat tidigare men inte haft på några år och Kax har jag aldrig haft så jag kan inte rekommendera vilken som är bäst .. Här gick jag helt enkelt på att jag tyckte Fix jackan var snyggare plus att jag redan har ett par byxor till . Tror faktiskt de är ganska likvärdiga varandra så gå du på utseendet !  
  • Tessie2022
    Hemlighet skrev 2012-02-23 14:53:19 följande:
    Jag skall beställa en  jacka från lindex, fix vind- och vatten täta jacka.
    Men hur är dom i stl?
    Någon som vet?
    Dottern är ca 92-94 lång och smal. Hon har stl 98 på tröjor och byxor från lindex.

Sen en fråga till er som har beställt och varit tvungna att retunera saker via post, var det smidigt eller bara krångligt??
    Jag hade nog köpt en 98 om jag vore dig.. Jag har köpt 116 till min tjej som är ca 107 cm lång och så har jag köpt 122 till sonen som är ca 114-115 cm lång. Båda är dock åt det knubbiga hållet (speciellt tösen :-P) och har kanske något längre överkropp än ben.. Dessa sitter jätte bra med växtmån på dem (de har samma storlekar i sina pop jackor och de sitter ungefär lika (om du har erfarenhet av det märket ). 
  • Tessie2022

Jag har oxå fått samma svar från Lindex angående FIX skalkläder.. Blev riktigt förbannad när jag fick det då de inte svarade på min fråga.. Jag skickade om frågorna och menade att jag anser att det ser ut som de försökt mörka att de sänkt vattenpelaren på kläderna genom att inte skriva ut den mm och att jag anser mig lurad på detta sättet. Hade jag vetat att det var så liten vattenpelare hade jag aldrig köpt kläderna..

Men det konstiga är att jag köpte ett par skalbyxor från Fix på vinterrean. På lappen på dessa står det att det är 10 000 mm vatttenpelare. Jag kollar på de jag köpte nu i våras och där står det inget alls. MEN de känns och ser ut precis likadana? Så är det igentligen någon skillnad på dem?? 

• Tessie2022

Fast tror ni verkligen att man efter 1 års användning (japp mina kläder används väldigt sparsamt då barnen har alldeles för mkt..) och kanske 2-3 tvättar att man kan reklamera kläderna? På polarn är det inga problem men funkar verkligen Lindex lika bra på detta? Jag köpte dessa set för att ha hängandes på dagis (barnen går 15 h i veckan och använder de endast när det är blött - annars har det pop windstopperfleece jacka..) för att slippa ta kläderna fram och tillbaka nu när mannen ska börja köra barnen och jag vet hur mkt som glöms mm.. Så håller de inte tätt så har jag ingen som helst användning av dem..

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11