• Tina83

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

är det någon som har FIX-overallen i 104 eller 110 som skulle vilja mäta sin overall? antingen hela eller från axeln. vore supergulligt

min lilla är ca 1 meter, kanske 99 cm. vilken vore bäst till honom?

• Tina83
    Lycka 1 skrev 2010-08-22 17:14:59 följande:
    Min dotter är 100cm lång. Jag köpte overallen i stl 110 till henne i fredgas.
    Lite stor men då kommer hon garanterat kunna ha den hela vintern.

Har en Molo overall i 104 som sitter perfekt på henne nu så jag tror inte hon skule kunna ha den hela vintern.

ok tack

• Tina83
    Vårsolen skrev 2010-08-22 22:18:27 följande:
    Vi har köpt en 104 till vår lilla tjej som är 98cm lång och den tror jag kommer passa henne perfekt
    Men oavsett vilken storlek du väljer så kan du ju byta sen, det gjorde jag samma dag som jag hämtade ut paketet i butiken, hade köpt en 98:a som iofs satt bra och hade växtmån men ville ändå inte chansa på att den skulle räcka till. 
    ok! hur mycket växtmån är det kvar i grenen?
  • Tina83

tror ni Fix-overallen eller KAppahl-overallen är bäst i år?  rabattkoderna hinner ju gå ut innan vi föräldrar komerut den 2 september,..Hmm....
    vet inte om man ska köpa den svarta fixen eller den gröna från kappahl

• Tina83

behöver ett snabbt svar..... fanns det nån kod till HM nu? som gav 10 eller 20% på barnkläder?

• Tina83

kastar in en fråga angående skinnstövlar...

ett par skinnstövlar från park west kom idag från Ellos. har storlek 39/40 i skor. tog 40 på dessa. fodrade. De är dock helt lagom just nu. Hur kommer de att bli när man gått i dem? Blir dem gigantiska då? Eller kan de hålla sig som nu ungefär? skinn brukar ju töja sig lite. Beslutsångest.... fanns inga kvar i 39 heller. alla verkade ha sålt slut direkt.

• Tina83

Lindex jackor ÄR skitdåliga i dragkedjan. I våras fick jag slänga två vårjackor som gick sönder nästan direkt. FIX-jackan (3i1) fick jag lämna tillbaka utan kvitto sedan dragkedjan gått snder på den med. Den köptes i oktober och detta var väl i mars. En jacka som är en 3 i 1 jacka ska ju hålla även till våren efter åtminstone så man ka nha nytta av att det är en 3 i 1 jacka.?!

Tror alla jackor vi köpt på Lindex har gått sönder i dragkedjan. Yngsta sonens första vinterjacka gick sönder efter två veckor, men det var tydligen slitage sa de. en 1-åring kan inte knäppa dragkedjan själv, så det kan inte vara han, utan då är det jag som gjort det då. Hmm....

JAg har slutat köpa jackor på Lindex. Utebyxor går bra, och kläder.

• Tina83

obs: vårjackorna hade jag köpt på rea hösten innan, så de sket jag i att lämna tillbaka. HAde inget kvitto heller...

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11