Inlägg från: Vill ha bebbe |Visa alla inlägg
  • Vill ha bebbe

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Såg på etiketten på FIX overall i butik att det var en vattenpelare på 10 000 mm och att den andas. Förra året var det 6000mm och den andades inte! Verkar vara bättre i år med andra ord

Jag tänkte köpa stl 104 till min 3-åring, han är ca 95 lång så det borde passa. Då rcäker den förhoppningsvis hela vintern också Tyckte den rutiga var snyggast!

**Max 070716** **Leo 090726**
  • Vill ha bebbe
    Wilmis07 skrev 2010-08-13 09:34:01 följande:
    Diskuterar med en kompis som inte har lindexkort,hon säger att man kan utnyttja rabattena även om man inte har lindexkort,stämmer det?
    Jag tror inte det. De är ju bara för de som är med i klubben. Men erbjudandet på hemsidan med 10% kan ju alla utnyttja.
  • Vill ha bebbe
    Ruso skrev 2010-08-13 10:00:51 följande:
    Oj, har du provat den?
    Här sitter jag och undrar om jag skall ha 92 eller 98 till en som är 4 cm kortare Hade för mig att de var stora i storleken... som Fix-jackorna från i våras...

Köpte skaloverallen i 98 till honom, men det var alltför stor, bytte till 92 och den är mer lagom, men lite kort i "kroppen" är nog den overallen jämfört med min pojke.

104 låter som de kan simma i....
    Nej, har iofs inte provat den på honom än. Men när jag kikade på den tyckte jag att den i stl 98 såg lite liten ut att växa i och använda ända fram i feb/mars. Förra året hade jag inte Fix, köpte Everest och den var i stl 98  och den funkar inte nu, men den kanske var liten i storleken? Usch, nu blev jag lite osäker - det är ingen stor kille jag har (ca 95cm och 13 kg) men känns på något sätt bättre att overallen är lite stor nu i början än att man måste köpa en ny en bit in i säsongen. Ja, jag får kolla igen och prova hemma

Skaloverallen tyckte jag också såg stor ut i 98, men man ska ju kunna få plats med värmade lager under den och då är den kanske mer tilltagen på grund av det?
  • Vill ha bebbe

Fick tag i en av de turkosa skaloverallerna till minstingen idag! Fick leta i några olika affärer men tills sist hittade jag den i rätt storlek (86)! Så himla fin

• Vill ha bebbe
    hic sunt leones skrev 2010-08-18 22:08:38 följande:
    Är det någon som vet ifall dessa mjukisar med stjärnor finns i fler färger? Kunde ha svurit på att jag åtminstone såg ett par med blått i butik, men hittar inga andra på hemsidan...
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=891...
    Har sett ett par bruna med blå stjärnor på baby. I somras hade de mörkblå med lite ljusare blå stjärnor, de köpte jag till lillkillen
  • Vill ha bebbe
    Ruso skrev 2010-08-18 22:56:29 följande:
    ... det skall bli spännande att få min overall hem i storlek 98... jag köpte den till min son som är 91 cm lång, tänkte det kanske skulle bli stort med tanke på att FIX kan vara stora i storlek (som förra årets skaljackor!!)

...och nu läser jag att din dotter som är exact lika lång har 104 och annan som är 95 har 110!!!!
    och jag har köpt 104 till min son som är ca 95 lång och väger 13 kg, den att helt perfekt med lite växtmån
  • Vill ha bebbe

Här i Gbg var det 20% på jackor och overaller i butikerna också! Gillar

Tegu: om du inte använt kläderna kan du lämna tillbaka dem och köpa med rabatten! De brukar vara schysst med det på Lindex

• Vill ha bebbe

Skaloverallen på Lindex är vattentät (2000mm enligt Kundtjänst). Sonen hade den i våras och det var helt ok, han blev inte blöt när han var ute i vått gräs och blöt sand. Den andas dock inte så är det lite varmt och fuktigt ute blir de rätt så svettiga, men det blir de ju å andra sidan med galon också!

• Vill ha bebbe

Angående FIX rutiga skaljacka, vi har den (turkos) och vi var ute i ösregn i 1h igår och sonen var helt torr när han  kom in. Inte fuktig eller svettig heller så jag upplevde den som jättebra. Vi har bara haft POP skaljacka tidigare men jag tyckte att FIX var definitivt lika bra

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11