Inlägg från: maggan75 |Visa alla inlägg
  • maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Jag vill ha en lila overall ju ......

• maggan75
    Ruso skrev 2010-08-13 10:32:15 följande:
    Nu har jag beställt... vågade inte vänta längre.

Det blev svart overall till lilleman, passar bra till hans svarta mössa som jag tror passar även i år och nyinköpta svarta vantar... coh hans svarta pilefleece med turkos dragkjedra... Visserligen kanske lite tråkgit, men då får jag väl ta en av syrronas mössor i rött och rosa och matcha med andra vantar

och så blev det grön softshell (så det inte blev ytterligare svart...) skall köpa plyschmössa med grön t-rex från Me&I om den matchar bra i färgen.

356 kronor drygt i rabatter, det är verkligen inte illa!!

Nu skall jag bara sälja mikkline overallen som sonen egentligen skulle ha, helt ny är den och med tillhörande vantar. Men den är marinblå och det är inte helt min färg. Knäpp man kan bli Men nypriset för den är ju över FIX så kanske det går upp i upp nu med rabatterna. Skall också sälja snygga jackan han hade förra hösten, en turkos vadderad softshell... älskar turkost! Men... den är i 86 och visserligen kan jag klämma in sonen i den men det finns inget växtutrymme... hoppas den hittar en glas ägare den med...
    Våra töser är väl ungefär lika stora  iaf på längden ??  min tös är  ca 105 cm  och 16-17 kg
    funderar på om jag ska ta 110 till henne då ??
  • maggan75
    Ruso skrev 2010-08-13 13:36:13 följande:
    jodå, min är ungefär som din, lite smalare har jag för mig (fast hon väger 16).
    Svårt med storlekar, men nog måste det vara 110?

Fast... jag trodde ju hon skullle ha 110 i allt på Lindex nu, då typ plyschtunikor i 104 är för korta. Men, när jag provade bamse tunikan i 110 så drunknade hon i den, och 104 hade växtmån!?? Varför måste de ändra på storlekerna?

Samma med skaljackor, min 6 åring hade 116 i sin, köpte den väl förra våren... men jag hittade inte 122 på rean om blev osäker på om det var 110 hon hade hemma. köpte i alla fall en i 116, och döm om min förvåning när den bla är 1,5 cm längre i ärmarna och hade därmed växtmån! Och lillfia  passade perfekt 104 i skaljackan (hittade inte 110 som jag trodde hon skulle ha...)

Hon hade dock mickline i 110 förra året...  och en gneis i 110 som jag hoppas hon kan ha detta året...
    Chansar på 110, får vi se annars tar jag med henne och provar i butiken kanske
  • maggan75
    Hejpådig skrev 2010-08-13 13:08:06 följande:
    jag bla! beställde iförgår!
    Ok, va bra råkade se dem och tänkte att jag hojtar
  • maggan75
    Lycka 1 skrev 2010-08-13 17:32:49 följande:
    Om man beställer ett plagg i webshoppen och använder 30% rabattkoden blir det 40% då?
    Tänkte eftersom det är 10% där?
    Testade nu ... och det dras av både 30% och 10%  så för overallen som kostar 699 blir det  459,50 med porto på 19 kr
  • maggan75
    winters skrev 2010-08-13 17:39:16 följande:
    37 % blir det ju, först är det 30 % och sedan är det 10 % på den summan som det är 30 % avdraget på.
    Ja precis så menade jag ..fast jag förklarade lite dåligt
  • maggan75
    Theina skrev 2010-08-13 19:49:38 följande:
    Denna höstkollektionen på LIndex tycker jag mkt om.. Min tös blir 2 i oktober, är 86 lång och 12 kg tung.. vad hade ni köpt för storlek? Så svårt tycker jag.. tänkte beställa på nätet så jag kan inte prova först.. 

Vart hittar jag rabatter och sånt som jag ser ni pratar om? :) 
    http://www.lindex.com/Archive/PDF_Club/1031jsluv69J-SE.pdf   
  • maggan75
    Wilmis07 skrev 2010-08-12 23:13:33 följande:
    KOlla in name its overaller när dom kommer då,tror det skulle komma någon lila där såg ut så på hemsidan iaf. Vi hade den förra året var supernöjda. Den jag köpte kostade 749 kr.
    Lycka 1 skrev 2010-08-13 08:24:15 följande:
    På pop kommer det en lila overall
    tack för tipsen, ska kika, annars funderar jag på svart till tösen, vad tror ni om det ????  och färgglad mössa och vantar. funderade  på att köpa åhlens lila skaljacka nu när jag har 20 % på ett köp där
  • maggan75
    Ruso skrev 2010-08-13 20:10:24 följande:
    Jag tycker svart kan vara fint med färglada tillbehör... om tjejen själv vill ha det förståss. Och smutsvänligt Min tjej hade en brun overall förra året och klagade inte, men helt vill hon ju ha rosa eller lila... men det blir en röd/svart på henne i år...
    Hon tar på sig det jag köper som tur är ....... hade en röd overall förra året så ja var lite sugen på  ngt annat nu och med rabatten blir judet ju bra pris på fix overallen. Kom precis på att hon haft  svart innan fast med röda detaljer på så det blir nog svart  ..och lila mössa  och vantar kanske
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11