Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Har varit och provat overall och de kändes inte superstora i strl utan normala...provade en 110 på min 104 cm och 16,5 kg:s kille och den får det bli...den satt bra med lite växtmån i grenen...provade inga andra storlekar. Köpte den rutiga och så får det bli den svarta på nätet ikväll till andra killen så man får kupong på båda. Den var förresten väldigt lik pops rutiga skaljacka som fanns ifjol har den till grabben med.

Tyget på den rutiga overallen kändes dock lite annorlunda än den svarta typ tunnare, nån mer som klämt?

• Tvillingmamma2007

Köpte mysbyxorna med stjärnor på knäna med, två blå och två svarta för 79,50 per styck de får bli dagisbyxor

• Tvillingmamma2007

Shoppat mera...fix overall svart 699 -30%, barnjeans 249 -30%, barnjeans 249 -25% och så 10% på det + 19 kr = 784,50 najs

• Tvillingmamma2007
    Fredriks Mamma skrev 2010-08-14 21:54:30 följande:

ÅH., va najs med bra rabatt! Hur länge gäller den, och vad är det för kod nu igen? =)

25% på ett valfritt barnplagg F32001

30% på ett valfritt plagg SELC10321

30% på valfria jeans SELC10322

Gäller tom 29/8

Finns länk till kupongerna att skriva ut längre bak i tråden med...

• Tvillingmamma2007
    Fredriks Mamma skrev 2010-08-14 22:15:30 följande:
    Tusen tack! Jag ska genast beställa en FIX overall!! De verkar ju super! Förra året hade jag ProXtec fr kappahl, och var helnöjd! Men iår får det bli Fix som det låter på er!
    Just nu är det ju 10% extra på webshoppen med!

Men varför byta om du var nöjd?? Kan det då bli bättre hehe
  • Tvillingmamma2007
    ängeln83 skrev 2010-08-15 09:05:26 följande:
    Ja jag är club medlem, fick ju hem kupongen i veckan.
    Visserligen så flummade jag till det lite när jag skulle beställa, kom till då jag skulle betala via internet banken men kom då på att jag lagt fel storlek i varukorgen, avbröt och gjorde om allt igen men då funkade inte koden.
    Kan det vara så att koden räknas som förbrukad då? Fast det blev ju aldrig nån order.
    Well då räknas den nog som förbrukad, det gäller att inte flumma när man beställer kläder det är seroius business Skämt åsido, vet några fler som klantat till sig tror de kontaktade kundtjänst som fick det fixat...eller så får du shoppa o butik det kan man ju göra flera gånger!
  • Tvillingmamma2007
    myHappiness skrev 2010-08-15 09:58:13 följande:
    HEJ, provar igen då mitt inlägg försvann i mängden..!
    Vågar man hoppa in här med en fråga?

Är det någon som jämfört fix overallen med den från KappAhl?

Tycker att den från KappAhl är mycket snyggare, men den har bara 5000 i vattenpelare.
    Är det någon som fått bekräftat från Lindex att det verkligen är 10000 på deras overall?

Tack på förhand!
    Det är 10 000 i vattenpelare på overallen, det står det iaf på lappen i den som jag köpte i går!
  • Tvillingmamma2007
    myHappiness skrev 2010-08-15 11:46:32 följande:
    Tack för svar! KAxs har 5000 i vattenpelare men kändes mycket smidigare än fix. Bättre passform. Men är det dubbel vattenpelare på fixen, så kanske man ska överväga den då, synd bara att den kommer i tre färger bara.
    Men 5000 är väl rätt okej annars också eller? Mina barn hade Mikk-line ifjol som hade 2000 funkade det med. Blöttes igenom bara när det var riktigt slaskigt först på våren.
  • Tvillingmamma2007
    myHappiness skrev 2010-08-15 12:05:51 följande:
    För riktigt slask har vi galonoverall från ellos (land & lake) Bäst när det töar! Har haft det till alla mina barn och är så nöjd! Fast för riktigt aktiva barn kan det blil lite svettigt i dem.

Har alltid kört pop och reima innan, men tänkte testa något annat i år. Har en didriksson som är alldelles för stor än och en ver de terre som ev kan användas i slutet av vintern, om sonen tar en växtspurt.

Hur mycket hinner en tvååring växa innan snön kommer???
    Ok det har vi med. Kolla BVC-kurvan om han/hon följer den så vet du ju på ett ungefär.
  • Tvillingmamma2007
    ängeln83 skrev 2010-08-15 20:10:05 följande:
    Nu lyckades jag äntligen beställa Fix overallen, det blev den svarta i storlek 110 till sonen som annars drar 98/104 i kläder, kändes knasigt att köpa så mycket större. Hoppas nu att den är bra, har tidigare bara haft Molo overaller som jag varit super nöjd med.
    Här dras det 110 upptill och 104 nertill oftast har också beställt 110 på overallen.

Tycker också att overallen känns lite tunnare och smidigare än i fjol då jag avstod från att köpa den och jag hoppas verkligen att den andas! De borde ju ha bättrat sig från ifjol kan man tycka och självklart testar de årets modell i testet som kommer knasigt vore det ju annars.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11