• aglili

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

molnen skrev 2011-08-12 19:19:54 följande:
    var den fin ?
    Ja det tyckte jag
    De hade även fått in en rosa och svart fix vinterjacka, tror de kostade 599, men glömde kolla om det satt fleece i.
  • aglili
    sarismaris skrev 2011-08-16 15:23:50 följande:
    Jag köpte fixoverallen i 104 till min 3-åring först. Hon är ca 1 m och väger nog 18 kg eller nåt. 104 satt bra nu (men då hade hon bara tunn klänning och leggings under när hon provade). Så jag bytte till 110! Har inte fått henne å pröva den än, men den blir nog bra i vinter skulle jag tro!
    Samma som här, min tös var 98 cm sist jag mätte, så är ju runt 1 meter nu. Strl 104 hade ingen växtmån alls, så det blev 110.
  • aglili
    fritzie76 skrev 2011-08-30 16:46:18 följande:
    Min flicka är 105 cm och jag har provat både stl 104 och 110.....faktiskt lite svårt att bestämma vilken storlek som är bäst.....110 känns nästan för stor men undrar om 104 kommer räcka hela vintern.....Så jag kan inte ge något bra svar tyvärr, skulle själv vilja veta vilken storlek jag ska ta :)
    Min dotter är kortare än din ochhar strl 110, så jag hade tagit det om jag var du.
  • aglili
    Wilmis07 skrev 2011-09-10 22:33:43 följande:
    Jag tror bara den overallen kom i brunt,hade den till min dotter och älskade den
    JAg hade en lila randig i två olika nyanser. Ni menar heldräkten i velour, med dragkejda, utan luva?
  • aglili
    pp08 skrev 2011-09-21 15:05:37 följande:
    Jag hade först tänkt FIX men det blev KAXs.

Upplevde FIX som stora i storleken och KAXS som smalare. Min tjej på 92cm fick en 104 KAXs; 98 FIX var för stor på henne. Men det kanske är individuellt. Båda ska ha en vattenpelare på 10 000. (Tänkte använda overallen senare delen av vintern,t yp efter årskiftet eftersom gamla overallen fortf passar).
    Min tjej är ca 97 cm och jag köpte strl 104 i kax. Provade 110 ocskå men den kunde hon inte röra sig i.
  • aglili
    pp08 skrev 2011-09-22 09:16:34 följande:
    Beror ju också på hur kroppen är bygd och när man ska använda overallen. Skulle jag använda overallen direkt i början på säsongen skulle jag har köpt 98. Men eftersom hon har förra årets overall som fortfarande passar valde jag 104. Tyckte det inte var så mycket skillnad i överkroppen mellan dessa 2 storlekar, mest skillnad vid benlängden.
    Ville inte heller köpa en overall som bara passar en liten period. Har jag tur kan hon ha overallen även i början på nästa säsong; eller så kan jag sälja vidare om det fortfarande är i bra skick.
    Exakt, det är olika från barn till barn. Nu har jag en beg. didrikson i 110 hemma så växer hon supemycket får hon ha den istället. Lite tvärt emot dina föörutsättningar kan man säga
  • aglili
    Silverhaj76 skrev 2011-09-28 08:59:30 följande:
    Är det någon som vet nåt om de billiga FIX overaller på T? Som skickas från Shangai eller nåt? Är det nåt att öita på eller kan det vara stöldgods?
    Har jag också funderat på.....
  • aglili
    Silverhaj76 skrev 2011-10-06 15:33:43 följande:
    Får man det ? Jag testade lägga en overall i varukorgen, det drogs bara 100.- Vad har jag gjort för fel då?
    Blir bara 100 kr rabatt för mig med.
  • aglili

På mitt lindex hade de vinterjackor till barn för 199 kr igår.

• aglili

Mitt lindex (söder HBG) hade ½ reapriset på allt idag. Fler som har det eller?

• aglili
    älskarlivet81 skrev 2011-11-02 20:02:00 följande:
    Det gör väl inget? Bara att sätta på en kofta över? Min dotter har mängder av t-shirts och kortärmade klänningar även nu på hösten/vintern!
    JAg gillar kortärmat på vintern. Är man på kalas inne men mycket folk blir det lätt för varmt med långärmat. Och är det för kallt- bara att ta på en kofta
  • aglili
    Xgirl83 skrev 2011-11-14 18:26:59 följande:
    Nej, inte jag heller. Och en sån "nyårs-klänning" känns ofta FÖR uppklätt på andra kalas så de blir ofta just bara använda på nyår. I alla fall om vi köpte nåt sånt. Dottern fick en jättefin klänning förra julen av en släkting, och den blev bara använd på nyår.
    Men kostar den 300 och man har nån form av rabatt (vilket det ofta finns) landar man på ca 200. Är de i  nyskick får man ofta minst 100 kr på T nästa år, så då är det ok tycker jag

Jag brukar köpa "finkläder" till mina barn varje jul. De används dock även till andra fester. Brukar inte köpa rött för det känns så juligt.
  • aglili
    Xgirl83 skrev 2011-11-14 18:57:30 följande:
    Jo om man säljer dem på Tradera är det ju ok, fast min dotter lyckas alltid få fläckar som inte går bort på alla kläder, och så har jag tröttnat på Tradera.

Jag brukar också köpa finkläder som används vid många tillfällen, men det jag menade var att jag inte köper en sån där super-finklänning som mest bara passar på Nyår. Dvs, jag köper gärna inte finkläder som bara kommer användas en gång.
    Då tänker vi nog ungefär samma...
    Håller också på att tröttna på T
  • aglili
    Xgirl83 skrev 2011-11-15 20:17:12 följande:
     Brukar inte komma förrän den 16-20 i varje månad.
    Hoppas det är den 16e

Såg att det tagit bort ytterplaggskampanjen på hemsidan och tänkte att då kommer det kanske något nytt
  • aglili
    Sians skrev 2011-11-16 15:12:38 följande:
    Idag kom mina kupongen. Det gamla vanliga. 30 % på valfritt, dam, barn och underklädes plagg
    Men visst brukar det komma mer i december? Alltså längre fram menar jag... Vill minnas att det varit så tidigare...
  • aglili
    Loppan boppan skrev 2011-11-17 16:25:05 följande:
    det där ger mig kräkreflex helt ärligt.
    Sån klänning har alla mina barn haft/har fortarande (Har två tjejer och en pojke)
  • aglili
    sarsparis skrev 2011-11-17 21:06:05 följande:
    Jag undrar också hur det funkar, jag handlar fler än 3 ggr/mån, förra månaden fick jag inget, får se om det kommer något nu. Har aldrig någonsin blivit utan än fast jag inte handlat något på en månad.
    Jag fick inte heller förra månaden, men kom igår. Och jag handlar varje månad
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11