• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Wilmis07 skrev 2010-08-13 09:53:57 följande:
    Jga fösökte nu och det gick inte. Hon är så envis
    Provade du 25% rabatten också?
  • Ruso

Nu har jag beställt... vågade inte vänta längre.

Det blev svart overall till lilleman, passar bra till hans svarta mössa som jag tror passar även i år och nyinköpta svarta vantar... coh hans svarta pilefleece med turkos dragkjedra... Visserligen kanske lite tråkgit, men då får jag väl ta en av syrronas mössor i rött och rosa och matcha med andra vantar

och så blev det grön softshell (så det inte blev ytterligare svart...) skall köpa plyschmössa med grön t-rex från Me&I om den matchar bra i färgen.

356 kronor drygt i rabatter, det är verkligen inte illa!!

Nu skall jag bara sälja mikkline overallen som sonen egentligen skulle ha, helt ny är den och med tillhörande vantar. Men den är marinblå och det är inte helt min färg. Knäpp man kan bli Men nypriset för den är ju över FIX så kanske det går upp i upp nu med rabatterna. Skall också sälja snygga jackan han hade förra hösten, en turkos vadderad softshell... älskar turkost! Men... den är i 86 och visserligen kan jag klämma in sonen i den men det finns inget växtutrymme... hoppas den hittar en glas ägare den med...

• Ruso
    Vill ha bebbe skrev 2010-08-13 12:55:15 följande:
    Nej, har iofs inte provat den på honom än. Men när jag kikade på den tyckte jag att den i stl 98 såg lite liten ut att växa i och använda ända fram i feb/mars. Förra året hade jag inte Fix, köpte Everest och den var i stl 98  och den funkar inte nu, men den kanske var liten i storleken? Usch, nu blev jag lite osäker - det är ingen stor kille jag har (ca 95cm och 13 kg) men känns på något sätt bättre att overallen är lite stor nu i början än att man måste köpa en ny en bit in i säsongen. Ja, jag får kolla igen och prova hemma

Skaloverallen tyckte jag också såg stor ut i 98, men man ska ju kunna få plats med värmade lager under den och då är den kanske mer tilltagen på grund av det?
    Min kille är som sagt 91 cm och 15 kilo...

längd på ben och ärmarn i skaloverallen är stora, det är kroppen i så fall som är mindre... Men jag vet med mig själv att jag vill ha en ny i vår, så  jag satsar på 92, då det såg så stor ut på honom med 98.

FIX brukar vara rätt stora har jag för mig, så jag tror 104 blir lite för stort faktiskt, men du får prova. De skall ju lätt kunna röra sig i dem också...
  • Ruso
    maggan75 skrev 2010-08-13 12:55:26 följande:
    Våra töser är väl ungefär lika stora  iaf på längden ??  min tös är  ca 105 cm  och 16-17 kg
    funderar på om jag ska ta 110 till henne då ??
    jodå, min är ungefär som din, lite smalare har jag för mig (fast hon väger 16).
    Svårt med storlekar, men nog måste det vara 110?

Fast... jag trodde ju hon skullle ha 110 i allt på Lindex nu, då typ plyschtunikor i 104 är för korta. Men, när jag provade bamse tunikan i 110 så drunknade hon i den, och 104 hade växtmån!?? Varför måste de ändra på storlekerna?

Samma med skaljackor, min 6 åring hade 116 i sin, köpte den väl förra våren... men jag hittade inte 122 på rean om blev osäker på om det var 110 hon hade hemma. köpte i alla fall en i 116, och döm om min förvåning när den bla är 1,5 cm längre i ärmarna och hade därmed växtmån! Och lillfia  passade perfekt 104 i skaljackan (hittade inte 110 som jag trodde hon skulle ha...)

Hon hade dock mickline i 110 förra året...  och en gneis i 110 som jag hoppas hon kan ha detta året...
  • Ruso

Funderar... den turkosa skaloverallen är ju verkligen fin...  men jag tror inte 92 kommer räcka längre än i höst, och 98 var alldeles för stort nu. Sonen har regnkläder, skaljacka, två skalbyxor, pilefleece och windstopper och får en softshelljacka nu.... kanske är det helt enkelt bättre att lämna tillbaka overallen, det kan ju bli för mycket kläder också.... men den är ju så fin förståss, och jag älsar turkost... Men ekonominen är inte så att jag bara kan spendera...

Vad hade ni gjort?

• Ruso
    BeautifulPink skrev 2010-08-13 19:06:00 följande:
    Har gått och smygkikat på pojkavdelningen för stora barn och bara dreglar över alla tröjorna. Men inte kan väl 86 på pojkavdelningen (stora barn) vara alldeles för stort för en kille på 81 cm? Han är smal om magen så han har 74 i byxor fortfarande just för att han tappar dem (fyller inte ut dem i midjan/höfterna) men tycker mig ana att även dem byxorna börjar bli för korta i benen. Men byxor har jag inte problem med att köpa på bebisavdelningen - det är ju inte riktigt samma grej. För stora barn finns det massa häftiga maskiner, verktyg med ansikten och coola och häftiga färgexplosioner. Helt i min smak! Häftiga färger och motiv ska det vara. Inte gulliga björna i bebisblått liksom...
    Jag tycker, speciellt på pojk, att det är rätt så stor skillnad på 80 och 86. Men du får väl prova!
    Gillar du maskiner och verktyg och fina färger osv, så borde du kolla in www.meandi.se - gillar starkt deras tröjor till min grabb! De är rätt stora i storleken (ärmar) men smala i modellen, det gillar jag också. Du kan lätt ha 74/80 i de tröjorna till din grabb!
  • Ruso
    Rocktroll skrev 2010-08-13 19:11:33 följande:
    Nej då köp 86 du det har jag precis börjat göra och min tjej är ca 78 cm lång. Men lindex 86 är inte lika stora som tex kappahls...tycker jag iaf. Byxor från lindex har min lilla haft i 86 någon månad nu.
    ... fast tjej kläderna är ju mindre i modellerna på Lindex...
  • Ruso
    AochJsMamma skrev 2010-08-13 19:43:26 följande:
    vilken stl hade ni tagit på FIX overallen till ett barn som är ca 90 cm o väger ca 13 kg?
    Min son är 91 cm  och väger 15 kilo, jag satsade på 98 och hoppas det var rätt...
  • Ruso
    Theina skrev 2010-08-13 19:49:38 följande:
    Denna höstkollektionen på LIndex tycker jag mkt om.. Min tös blir 2 i oktober, är 86 lång och 12 kg tung.. vad hade ni köpt för storlek? Så svårt tycker jag.. tänkte beställa på nätet så jag kan inte prova först.. 

Vart hittar jag rabatter och sånt som jag ser ni pratar om? :) 
    Den maggan länkade till är om du är medlem, sedan finns det en som heter F32001, den tror jag (rätta mig om jag har fel) alla kan använda och den ger 25% rabatt, fast i webshoppen förståss, om man inte har kupongen...

SEdan är det ju nu ytterligare 10% på hela ordern!.

Tjejtröjor brukar vara små i storleken på lindex, så jag skulle säga 92, men... så har jag tex provat en Bamsetunika på min tjej som är 105 lång och liksom har vuxit ur 104, och den var megastor, så just Bamse verkar ha större storlekar denna gång (Hon har nemligen flera Bamse tunikor i 104 som är för små...) så då räcker det med 86 om du väljer det.

men, blir det helt tokigt så kan du ju byta i affär efteråt!
  • Ruso
    maggan75 skrev 2010-08-13 20:04:05 följande:
    Lycka 1 skrev 2010-08-13 08:24:15 följande:
    På pop kommer det en lila overall
    tack för tipsen, ska kika, annars funderar jag på svart till tösen, vad tror ni om det ????  och färgglad mössa och vantar. funderade  på att köpa åhlens lila skaljacka nu när jag har 20 % på ett köp där
    Jag tycker svart kan vara fint med färglada tillbehör... om tjejen själv vill ha det förståss. Och smutsvänligt Min tjej hade en brun overall förra året och klagade inte, men helt vill hon ju ha rosa eller lila... men det blir en röd/svart på henne i år...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11