• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Rocktroll skrev 2010-08-13 20:04:32 följande:
    Ja men jag köper från både kill och tjej. Kill är ju betydligt bredare åtminstone.
    Ja, fattar inte varför de skall envisa med att göra alla tröjor bredare till pojkar... suck...
  • Ruso
    AochJsMamma skrev 2010-08-13 20:08:25 följande:
    så svårt., 98 i Molo var tok stor på Alex så den fick vi sölja, blev 92..så frågan e om jag ska ga 92 även i denna till Alex. Vil ha den röda som extra overall.
    Ja, det är svårt... men jag är rädd 92 blir för litet hela säsongen till min kille, han är 91 (eller kanske någon cm till) nu, och lär efter BVC kurvan vara 98 när han fyller 3 1 april... men man vet inte förståss... Hoppas den inte är så tjock och styv så det blir jobbigt om den är en aningens stor...
  • Ruso
    AochJsMamma skrev 2010-08-13 20:08:25 följande:
    så svårt., 98 i Molo var tok stor på Alex så den fick vi sölja, blev 92..så frågan e om jag ska ga 92 även i denna till Alex. Vil ha den röda som extra overall.
    Har en 98 i Mikk-line hemma och den sitter bra, inte stor alls... och min dotter hade en gneis i 98 nör hon var i samma ålder, och hon var kortare och smalare än sonen.. så jag hoppas den inte är vrålstor...
  • Ruso
    Vårsolen skrev 2010-08-13 23:53:26 följande:
    hej! min lilla tjej hade strl 92 i sin fixoverall i vintras, nu är hon 98cm lång och overallen passar fortfarande, dock är det ju ingen plats att växa i så en ny måste det bli och jag är till 99%säker på att jag väljer en 98a i år.
    Hoppas det kan vara till lite hjälp
    Har du någon aning om hur stor hon var då?
    Hm... kanske 98 rent av _är_ förstor till min pojk.... m han är ju 91/92 nu...
  • Ruso
    Vårsolen skrev 2010-08-14 00:18:06 följande:
    minns inte alls hur lång hon var, men hon var 86cm i april förra året och 92,5 i april iår så nånstans därimellan då
    men hon är en liten tunnis på 13,5kg så det kanske spelar in oxå.
    Tycker det är så svårt att bestämma sig, ena stunden är jag säker på 98 men sen så börjar man vela iaf..nåja overallen är provad 2ggr idag och jag tycker 92an sitter precis på henne, inte för liten men 2-3cm till på längden å det blir väl tajt, sen provade jag inte med några tjocka kläder under heller...
    äsch man får väl beställa nått bara och känns det inte bra när den kommer hem så får man väl försöka byta i butiken sen...eller..
    Wow, har hun vuxit från 92,5 till 98 sedan april, det är ju jättemycke lika mycket som hon gick upp på ett år tidigare! Sonen har vuxit ca 3 cm på den tiden...

Det där men storlekar är inte lätt, sedan är barnen olika i ben, ärmar och "kropp", vilket kan göra att plaggen sitter olika fast de är lika långa.

Man får prova... och hoppas annan storlek fiinns kvar om man behöver byta...
  • Ruso
    Finesse skrev 2010-08-14 08:10:45 följande:
    min dotter var 74 cm lång på 1 års kontrollen å 86 på 1½ års Nu är hon 96 cm lång och är 2½ år.
    Det var värst vilket skutt hon gjorde, till att ligga under medel till dryga en över!

Själv hittar jag inte boken så jag kan se min son... Men när jag mätar hemma tror jag det blir 3-4 cm sedan april, alltså på 4 mnd...
  • Ruso
    BeautifulPink skrev 2010-08-14 09:48:45 följande:
    Min son har legat ca 2 streck över medel i längd sedan han föddes. = )
    Ja, det är ju bra när de följer sina kurvor.
    Jag har haft olika barn, nån som är under medel, några som följer medel, och 2 som har legat över.
    Men det är lite häftigt när de som ligger under plöstligen gör ett ryck och blir liggande en kurva över!
  • Ruso
    star67 skrev 2010-08-14 12:09:46 följande:
    synd bara att inte finns andra färger till pojke svart känns tråkigt och jag gillar inte rutiga. turkos , eller marin blå, eller två färger blandad blå/ marin eller turkos/ svart, turkos/ blå. hade varit toppen.
    Turkos håller jag med om, hade varit jättesnyggt! Men svart är ju väldans praktiskt när det gäller smutsen tycker jag....

Marinblå tycker jag är såå tråkigt... har en marinblå Mikk-line som jag köpte till honom på rean, men jag kommer tradera den nu och ha den svarta i stället, bara pga färgen
  • Ruso
    Tessou skrev 2010-08-14 18:53:14 följande:
    Hej, behöver lite hjälp från nån expert Har lagt ut 2 mössor på Tradera men kommer inte ihåg vad det fanns i för storlekar..... vet att jag tog största iaf.... Nån som känner igen dom?
    www.tradera.com/Snygg-vandbar-mossa-fran-Fix-...
    www.tradera.com/Snygg-vandbar-mossa-fran-Fix-...
    48/50 och 52/54 tror jag rätt så säkert att det var... Köpte nemligen de, men så lämnade jag tillbaka då sonen var något där emellabn, skulle typ haftr 50/52, men det fanns ju inte..
  • Ruso
    star67 skrev 2010-08-14 19:02:44 följande:
    Ni har diskoterat mycket om skor stl men jag har glömt vad ni tyckte.
    hur många cm ska Skons innerlängd  vara störe än barnet Fotlängd ???hans fot längd är 13 cm nu. 

hittade ett par i stl 22 på copp på halva pris men jag Mät barnet fot med deras mättare och det var 200 mm och skorna var 210 - 213 mm skulle de vara bra tror ni eller är de för små??
    Det beror ju på hur länge skon skall användas. Normalt säger man 1- 1,5 cm på vanliga skor och upp till 2 cm på vintersko. Ju mindre barnet är ju viktigare att skon inte är för sko, och vissa skor (som finskor) sitter ju inte på ordentlig om de är mer än 1 cm långa.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11