Inlägg från: Wilmis07 |Visa alla inlägg
  • Wilmis07

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Joggy skrev 2012-03-07 13:35:05 följande:
    Årets skalbyxor från Kapphl är ju inte gjorda av samma material som tidigare, utan ska vara bättre. Vet inte om några barn hunnit använda de än då flesta fortfarande har vinter. Men kanske någon som har haft årets vinteroverall som kan säga något om t.ex. vattentätheten. Skalkläderna är ju tillverkade av samma material.
    Dottern har haft kaxs vinteroverall och vi har varit supernöjda!
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    Hallontårta skrev 2012-03-10 08:13:38 följande:
    Nu blir jag lite förvirrad.... FIX brukar alltid(?) ha 10 000 i vattenpelare, iaf tidigare år. Så denna gång passade jag på med de olika erbjudandena att köpa en jacka även för nästa år. Men nu när jag läser i denna tråd + på lindex sida i kommentarerna där jackorna finns så har ngn fått besked på att vp ligger på 2000???? Har de sänkt vp på sina jackor/byxor?!
    Vad står det på lappen som följer med då? För det är ju konstigt att dom sänker kraven. Modellerna som fanns innan hade ju inte ens så lågt som 2000,dom låg ju på 5000.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Wilmis07
    Boosse skrev 2012-03-10 11:55:36 följande:
    Jag tror att det är fix jackor som en endast har 2000 i vp. Jag trodde att det var 10 000, fick jag höra så jag köpte och hann andvända innan jag hörde det korrekta. Hösten kaxs byxor har vp 5000, det var sådana jag har fått tag på, rosa. Skall byta till vårens skalbyxor som har 10 000.
    Frågade precis i en grupp på fb,och tjejen där sa att det stod 10000 i skaljackan som hon köpt.
  • Wilmis07

Brukar stå på lappen där det står fix på,den som hänger på jackan. Vilken vattenpelare det är alltså.

• Wilmis07
    Boosse skrev 2012-03-10 23:02:22 följande:
    Boosse skrev 2012-03-10 23:00:05 följande:
    Fixjackan?
    Ja hon hade kollat på den i affären förra veckan sa hon,jag vet inte vad hon tittat någonstans. Men vet att det brukar stå på den gråa lappen som hänger på plagget när man köper det.
  • Wilmis07
    Hallontårta skrev 2012-03-11 08:57:32 följande:
    Ja det står på förra årets jacka men inte årets.
    Ja har dom sänkt vattenpelaren till 2000 så förstår jag att dom försöker att dölja det,fult gjort
  • Wilmis07
    Hallontårta skrev 2012-03-12 14:24:35 följande:
    Nu har jag mailat kundtjänst och frågat om fix vattenpelare. Jag var inne i butiken och hon sa 10 000, för det brukar det vara, sa hon. Men då sa jag att det var 6000 förra året både på byxa och jacka, så då blev hon osäker! Likaså tyckte hon det var konstigt att det inte stod ngt på etiketterna. Vi får väl se vad kundtjänst säger :)
    2000 säger dom där,man kan ju undra varför man sänker vattenpelaren.
  • Wilmis07
    Hallontårta skrev 2012-03-12 15:24:45 följande:
    Jag vill göra det,  jag har dock inte den orderbekräftelse kvar som kom med paketet men man borde kunna skriva ut mailet där det står att ordern är betald osv. Nu var det inte mkt pengar jag handlade för, för jag använde alla bra rabatter som var senast. Men å andra sidan vill jag att han ska ha bra kläder. Då kan jag lika gärna handla dem någon annanstans. Jag som trodde FIX var säkra kort, fy så besviken jag blev! 2000 är det minsta för att man ska kunna kalla dem vattentäta men sedan kan kvalitén vara sämre, sa expediten i affären.
    Ja fruktansvärt dåligt gjort av dom
  • Wilmis07
    Hallontårta skrev 2012-03-12 17:10:51 följande:
    Ja precis. Sedan kan jag tycka att de smygsänkt dem eftersom de inte märkt upp plaggen med vp i år.
     Ja det är nog det jag retar mig på mest att dom inte gått med info att kläderna har sämre vattentålighet.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11